Divize originálního příslušenství společnosti Honda uzavřela s firmou Akrapovič Exhausts dohodu, díky které budou výrobky známé značky dostupné pro některé sportovní modely prostřednictvím evropské sítě oficiálních dealerů Honda.
Výhody vyplývající z výměny výfuku motocyklisté na celém světě dobře znají a výfuk je proto jedním z prvních dílů, jejichž výměnu majitel na svém stroji provede. Výměnou se dosáhne nejen snížení celkové hmotnosti, ale zdůrazní se zároveň linie motocyklu a někdy sterilní zvuk homologovaného výfuku se nahradí něčím výraznějším a atraktivnějším.
Společnost Honda trh výfuků pro motocykly delší dobu sledovala a ve spolupráci se svými nejlepšími evropskými importéry a distributory prověřovala výrobky všech hlavních značek. Ve všech průzkumech se mezi nejlepší zařadila značka Akrapovič.
Slovinský výrobce, původně známý pod názvem Skorpion, byl založen známým ladičem Igorem Akrapovičem v roce 1990 a o čtyři roky později se jeho produkty poprvé objevily v mezinárodních motocyklových závodech šampionátu ProSuperbike.
V roce 1997 se název společnosti změnil ze Skorpion na Akrapovič - změna přišla v pravý čas, neboť právě v tomto roce stroje vybavené její technikou dosáhly prvního vítězství ve světovém šampionátu superbiků. Nárůst poptávky po výrobcích firmy Akrapovič, který po tomto prvním vítězství následoval, přiměl společnost k rozšíření výroby a k vybudování nové továrny.
Vážná spolupráce mezi společnostmi Honda a Akrapovič započala v roce 1999. Hned v následujícím roce dosáhl Colin Edwards z týmu Castrol Honda podporovaného HRC na stroji Honda SP-1 ve světovém šampionátu superbiků prvního titulu.
Od ledna 2011 budou výfuky Akrapovič v nabídce originálního příslušenství pro CBR1000RR Fireblade , CBR600RR a CB1000R u všech evropských dealerů Honda a zákazníci si budou moci výrobky známé značky poprvé oficiálně objednat. V současné době probíhají jednání o možnostech rozšíření nabídky i na další modely Honda.
Výfuky Akrapovič budou nabízeny v titanovém provedení se speciálním laserem gravírovaným značením na povrchu. Objednáním těchto výrobků prostřednictvím oficiálních dealerů Honda získají zákazníci přístup k obsáhlé celoevropské síti náhradních dílů a služeb se zárukou společnosti Honda.
Více informací o originálním příslušenství Honda naleznete na internetových stránkách honda-access.com (od ledna 2011).- Honda -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.