Není snadné uvést v dnešní době na trh motocykl nové značky nebo té se zašlou slávou. V tom druhém případě se ale občas dějí zázraky a tento je jistě jeden z nich.
Dnes jen víceméně řečí čísel, na nějaké subjektivní dojmy tu není prostor- nikdo z nás na novém Nortonu nejel a odhadovat jízdní vlastnosti podle jeho technických parametrů není v případě takto specifického motocyklu na místě. Trochu osobních pocitů musím přesto na adresu zejména žlutého Commanda 961 Café Racer poslat- je vážně nádherné, něčím mi připomíná Voxany, ale hlavně původní Nortony a to je hlavní. Motor stojí za pozornost, je to čtyřdobý řadový dvouválec OHV se dvěma ventily v každé hlavě, vzduchem chlazený a přímo vychází ze svých předchůdců. Zdvihový objem 961cm3 dává maximální výkon osmdesát koní a největší točivý moment dosahuje devadesáti Newtonmetrů, při suché váze 188 kg se tedy rozhodně nebude jednat o žádného lenochoda. Převodová skříň v sobě nosí pět rychlostí, elektrický startér je samozřejmost. Splnit normu euro 3 se podařilo za pomoci elektronického vstřikování paliva a třícestného katalyzátoru ve výfukovém ústrojí. Tedy silně klasický motor plně v duchu nynější doby.
Paleta modelů čítá tři kousky- Commando 961SE, Commando 961 Sport a posledním je zde na fotografiích vyobrazené Commando 961 Café Racer, které lze považovat za nejsportovnější model z celé trojice. Model 961SE hned na první pohled odlišují loukoťová kola z karbonu, Café Racer se zase jako jediný chlubí radiálně uchycenými čtyřpístky od Bremba a vidlicí typu upside- down. U všech tří motorek se o kompletní pérování starají komponenty od firny Öhlins. Kotouče předních a zadní brzdy jsou u všech modelů rovněž identické. Kola jsou tu všude sedmnáctipalcová a pneumatiky patřičně široké a moderní- 120mm šířky vpředu a 180mm vzadu. Palivová nádrž má kapacitu 17 litrů. Jen pro představu: cena modelu Café Racer je v přepočtu kolem 400 000Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?