Nový Norton Commando 961

Nový Norton Commando 961
Nový Norton Commando 961, foto: Archiv MOTO365.cz
Barbora Pivná 5. ledna 2010 11:36
Sdílej:

Není snadné uvést v dnešní době na trh motocykl nové značky nebo té se zašlou slávou. V tom druhém případě se ale občas dějí zázraky a tento je jistě jeden z nich.

Dnes jen víceméně řečí čísel, na nějaké subjektivní dojmy tu není prostor- nikdo z nás na novém Nortonu nejel a odhadovat jízdní vlastnosti podle jeho technických parametrů není v případě takto specifického motocyklu na místě. Trochu osobních pocitů musím přesto na adresu zejména žlutého Commanda 961 Café Racer poslat- je vážně nádherné, něčím mi připomíná Voxany, ale hlavně původní Nortony a to je hlavní. Motor stojí za pozornost, je to čtyřdobý řadový dvouválec OHV se dvěma ventily v každé hlavě, vzduchem chlazený a přímo vychází ze svých předchůdců. Zdvihový objem 961cm3 dává maximální výkon osmdesát koní a největší točivý moment dosahuje devadesáti Newtonmetrů, při suché váze 188 kg se tedy rozhodně nebude jednat o žádného lenochoda. Převodová skříň v sobě nosí pět rychlostí, elektrický startér je samozřejmost. Splnit normu euro 3 se podařilo za pomoci elektronického vstřikování paliva a třícestného katalyzátoru ve výfukovém ústrojí. Tedy silně klasický motor plně v duchu nynější doby.

Paleta modelů čítá tři kousky- Commando 961SE, Commando 961 Sport a posledním je zde na fotografiích vyobrazené Commando 961 Café Racer, které lze považovat za nejsportovnější model z celé trojice. Model 961SE hned na první pohled odlišují loukoťová kola z karbonu, Café Racer se zase jako jediný chlubí radiálně uchycenými čtyřpístky od Bremba a vidlicí typu upside- down. U všech tří motorek se o kompletní pérování starají komponenty od firny Öhlins. Kotouče předních a zadní brzdy jsou u všech modelů rovněž identické. Kola jsou tu všude sedmnáctipalcová a pneumatiky patřičně široké a moderní- 120mm šířky vpředu a 180mm vzadu. Palivová nádrž má kapacitu 17 litrů. Jen pro představu: cena modelu Café Racer je v přepočtu kolem 400 000Kč.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?