MISANO, KVALIFIKACE 125ccm; Sobotní kvalifikaci na GP San Marina silničních motocyklů v nejslabší kubatuře do 125 ccm vyhrál Brit Bradley Smith, Čech Lukáš Šembera dosáhl 19. nejrychlejšího času a jeho krajan Jakub Kornfeil byl zajel 35. čas v pořadí.
Kvalifikaci kubatury do 125 ccm vyhrál v sobotu v Misanu Brit Bradley Smith na Aprilii před Španělem Simonem a Italem Iannonem rovněž na Aprilii. Český závodník Lukáš Šembera si proti dopolednímu tréninku polepšil. Ze 24. místa se posunul na 19. příčku. Druhý z Čechů - Jakub Kornfeil se naopak o čtyři pozice propadl. V dopoledním tréninku byl 31. a v kvalifikaci zajel až 35. nejlepší čas.
Kvalifikace 125ccm: Kubatura do 125 ccm: 1. Smith (V. Brit./Aprilia) 1:43,727, 2. Simon (Šp./Aprilia) +0,016, 3. Iannone (It./Aprilia) +0,163, 4. Terol (Šp./Aprilia) +0,260, 5. Gadea (Šp./Aprilia) +0,335, 6. Espargaro (Šp./Derbi) +0,444, 7. Marquez (Šp./KTM) +0,452, 8. Corsi (It./Aprilia) +0,622, 9. Bradl (Něm./Aprilia) +0,929, 10. Cortese (Něm./Derbi) +1,202, ...19. Lukáš ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +1,847, 35. Jakub KORNFEIL (ČR/Loncin) +3,972.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.