Víťazstvo Jorgeho Lorenza v Indianapolise zvýšilo jeho šance na výraznejšie zapojenie sa do boja o majstrovský titul. Španiel verí, že zisk koruny šampióna nie je tak nereálny ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Ešte pred pretekmi v Indy bola pritom situácia v majstrovstvách takmer jednoznačná. Valentino Rossi trónil s 50 bodovým náskokom na prvej priečke pribežného poradia a aj samotný Lorenzo pochyboval, či sa nájde niekto kto by mohol "Il Dottoreho" v jeho spanilej jazde zastaviť. V USA sa ale opäť raz potvrdilo, že aj tí najlepší a najskúsenejší občas chybujú. Rossi z pretekov predčasne odstúpil, pričom Lorenzo vďaka skvelému víťazstvu ukrojil celých 25 bodov z pôvodného náskoku.
"viete, že pred pretekmi som hovoril, že dostihnúť Valentina bude takmer nemožné," povedal 22-ročný Lorenzo. "Teraz to pokladám za náročné, ale už nie za nemožné. Ak chcete víťaziť, musíte jazdiť vždy na limite. Ja som sa v posledných dvoch pretekoch tejto teórie držal, no nanešťastie som havaroval. Prirodzene, že som potom cítil isté sklamanie."
V USA to však nebol Lorenzo kto chyboval, ale dvojica Rossi - Pedrosa. Jorge sa potom snažil už len v pokoji dôjsť do cieľa.
"Po problémoch mojich súperov som sa na trati tak trochu nudil. Bolo teda pomerne náročné udržať si koncentráciu na najbližších 20 kôl. Pre jazdca v takejto situácii ale nie je dobré, aby premýšľal o rozličných veciach alebo len tak relaxoval, pretože môže havarovať. Posledné kolo som si užil, bolo skutočne príjemné."
Ďalšou zastávkou série MotoGP je Rossiho rodná krajina. Lorenzo predpokladá, že poraziť rýchleho Taliana nebude vôbec jednoduché.
"Zdolať Valentina je vždy náročné, a teraz bude navyše na domácom okruhu. Misano mám však rád a preto sa určite pokúsim opäť prepracovať na čelo, minimálne sa umiestniť medzi najlepšou trojicou," doplnil Lorenzo.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.