Trakčná kontrola by mala byť v majstrovstvách MotoGP aj naďalej využívaná, tvrdí austrálska motocyklová hviezda Casey Stoner. Jazdec Ducati argumentuje bezpečnosťou, ktorej úroveň sa v poslednom období zvýšila.
Napriek tomu viacerí Stonerovi kolegovia upozorňujú, že elektronické pomôcky začínajú hrať v MotoGP dosť podstatnú úlohu. Vďaka nim je jazda motocyklami kontrolovateľnejšia, dokonca aj na daždi sa preteká oveľa jednoduchšie ako v minulosti.
Napriek poznámkam viacerých pilotov, Stoner význam elektroniky, najmä trakčnej kontroly obhajuje.
"V MotoGP v súčasnosti evidujeme o 70 až 80% menej zlomenín než v minulosti. Taktiež máme v poslednej dobe menej nehôd i problémov. Prečo by sme sa teda mali vracať späť? V tomto prípade ide predsa o bezpečnosť. Vďaka využitiu systému trakčnej kontroly sme predišli viacerým zraneniam a nepríjemnej bolesti," upozorňuje Stoner.
Austrálčan priznal, že systém využil v niekoľkých posledných pretekoch. Napriek tomu sa nepovažuje za fanúšika trakčnej kontroly, jej význam spája len so zaistením väčšej bezpečnosti. Elektronická pomôcka sa ukazuje ako veľmi účinná napríklad v tiahlych zákrutách v Barcelone, v ktorých nie je náročné dostať sa do šmyku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.