Sete Gibernau má hlavu v smútku po tom, čo sa dnes zverejnila prekvapujúca informácia o odchode jeho tímu z MotoGP.
Francisco Hernando Group odstupuje z motocyklových majstrovstiev steva okamžite, Grand Prix Nemecka sa už nezúčastní.
"Tím Francisco Hernando Group sezónu 2009 nedokončí," stálo v oficiálnom vyhlásení pre médiá. "Dôvodom pre ukončenie činnosti je svetová ekonomická kríza. Naša skupina je rozhodnutá sústrediť svoju pozornosť na investície a rôzne projekty, v ktorých bude vystupovať ako promotér a konštruktér."
Nečakaná správa zasiahla Sete Gibernaua, ktorý vôbec neskrýval prekvapenie. Španiel sa vrátil do kráľovskej triedy motocyklov po tom, čo opustil šport v roku 2006 a dúfal, že s novým tímom dosiahne zaujímavé výsledky. Nestalo sa tak a momentálne má na konte len 12 majstrovských bodov.
"Prvou osobou, ktorá je z tohto rozhodnutia skutočne šokovaná, som ja," netajil prekvapenie Gibernau. "Tak veľmi sme bojovali za to, aby tento projekt správne pracoval a podľa mňa to bola naozaj odvážna stávka. Je preto veľká škoda, že končíme," dodal Gibernau, po ktorého odchode ostane v MotoGP len 17 štartujúcich.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.