Australský motocyklista Casey Stoner se ve Spojených státech amerických podrobí vyšetření, které má odhalit příčiny jeho chronické únavy. V úterý o tom informovaly oficiální stránky světového šampionátu silničních motocyklů.
Stoner se se záhadnou nemocí potýká už měsíc, po nedělní Velké ceně USA ve třídě MotoGP pak přiznal, že cítí závrať. "Není mi tak špatně jako v předchozích dvou závodech, ale stále to není ono," konstatoval pro web motogp.com. "V posledních kolech jsem se nedokázal pořádně soustředit a na konci závodu jsem se cítil jako omámený," vysvětlil.
Třiadvacetiletého jezdce Ducati navíc stále trápí levé zápěstí, jež si zlomil v roce 2003 a loni musel kvůli přetrvávajícím problémům znovu podstoupit jeho operaci. "Levou ruku jsem měl hodně unavenou, protože na okruhu v Kalifornii je spousta levotočivých zatáček. Zápěstí se mi navíc od zimní operace ještě nestihlo plně zotavit," ozřejmil. "Nyní musíme přijít na to, co vězí za mými problémy, protože závodit v takovém stavu není žádný med," dodal.
Navzdory všem problémům ale předvedl Stoner v Kalifornii solidní výkon. A to s náhradním motocyklem a bolestí ramena, ruky a žeber, která si pochroumal při pádu v sobotní kvalifikaci. Na uplynulý závodní víkend by však podle svých slov nejraději zapomněl.
Stoner nyní ztrácí na lídra šampionátu MotoGP Valentina Rossiho z Itálie, jenž skončil v Kalifornii druhý za Danim Pedrosou ze Španělska, 16 bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.