LAGUNA SECA, KVALIFIKACE MOTO GP; Španěl Jorge Lorenzo vyhrál v sobotu na okruhu v Laguna Seca kvalifikaci na závod Velké ceny USA v kategorii MotoGP. Místa v první řadě startovního roštu si vyjeli také druhý Rossi, třetí Stoner a čtvrtý Pedrosa.
Lorenzo měl sice nejlepší časy ale tři minuty před koncem tréninku měl nepříjemný pád. Do Velké ceny USA by ale přesto měl odstartovat z první pozice.
Velká cena USA - kvalifikace: MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:21,678, 2. Rossi (It./Yamaha) 1:21,845, 3. Stoner (Aust./Ducati) 1:21,910, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 1:22,113, 5. Dovizioso (It./Honda) 1:22,135, 6. Elias (Šp./Honda) 1:22,146, 7. Edwards (USA/Yamaha) 1:22,490, 8. Hayden (USA/Ducati) 1:22,540,
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.