Pretekár Yamahy Jorge Lorenzo prežil v Mugelle turbulentné preteky. Španiel odštartoval na náhradnej motorke, s ktorou sa rozbiehal pozvoľna, no nakoniec dokázal predviesť vynikajúci finiš. Víťaz z Le Mans spred dvoch týždňov potom v cieli neveril vlastným očiam.
Po problémoch v zahrievacom kole i v úvodných fázach pretekov Lorenzo jednoznačne nečakal, že sa posunie tak vysoko. Podarilo sa a Jorge za sebou nechal i úradujúceho šampióna Valentina Rossiho.
"Z tohto výsledku mám väčšiu radosť než z víťazstva," poznamenal nadmieru spokojný Lorenzo. "Je to skutočne tak. Po warm upe som sa veľmi bál pretekov, pretože na mokrej trati som postrádal rýchlosť. Môj strach sa ešte znásobil po tom, čo som sa šmykol počas zahrievacieho kola. Po štarte som mal problémy so zadnou časťou motorky, všetci ma postupne predbiehali a bol som takmer posledný."
Od daného momentu však už situácia spela k lepšiemu a nakoniec sa konal senzačný finiš. Samotný výsledok bol ako z príjemného filmu, či sna. Štvrté pódium z piatich doterajších pretekov Lorenzovi zabezpečilo priebežnú 2. priečku v šampionáte len 5 bodov za vedúcim Stonerom.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.