Úradujúci šampión Valentino Rossi musel na podujatí v Mugelle akceptovať nepríjemnú prehru. Pre rýchleho Taliana ostala v nedeľu len tretia priečka.
"Il Dottore" si brúsil zuby na ôsmy domáci triumf v rade, ale žiaľ v záverečných fázach pretekov si na schnúcej trati nedokázal udržať rozhodujúcu rýchlosť. Dokonca sa zdalo, že Vale si domov odvezie len piate miesto, ale v skvelom finiši sa mu predsa len podarilo zdolať Lorisa Capirossiho a Andreu Doviziosa. Obsadil tak bronzovú priečku, hneď za najvážnejšími rivalmi v boji o titul Caseym Stonerom a Jorgem Lorenzom.
"Dosiahnuť na domácej trati len tretie miesto po siedmych víťazstvách v rade je tak trochu škoda. Je to ale vcelku normálna situácia," zhodnotil výsledok Rossi. "Celkovo sme prežili pomerne ťažký víkend, obzvlášť preteky boli neskutočne šialené. Každopádne, pódium je vždy lepšie ako nič."
Úradujúci šampión zrejme vie o čom hovorí, nakoľko si je vedomý toho, že v premenlivých podmienkach ešte má isté rezervy. Dokázali to napríklad aj preteky pred dvoma týždňami v Le Mans, kde sa nevyhol chybám.
"Za takýchto podmienok mi v minulosti vždy chýbalo šťastie, takže dostať sa na pódium priamo pred talianskymi fanúšikmi je dobrý výsledok," pokračuje Rossi. "Na vlhkej trati som bol veľmi veľmi silný, ale na suchu som bojoval s problémami. Nejazdil som tak rýchlo ako som chcel."
Tretie miesto z Talianska spôsobilo, že Rossi klesol na priebežnú tretiu priečku, 9 bodov za nového lídra majstrovstiev Stonera a päť bodov za Lorenza.
"Poradie v šampionáte je veľmi tesné, uvidíme, čo prinesie Barcelona," dodal na záver Vale.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.