Sobotní druhý trénink na Velkou cenu Španělska silničních motocyklů v Jerezu vyhrál ve třídě MotoGP domácí jezdec Dani Pedrosa, v kubatuře do 250 ccm dojel na sedmém místě Karel Abraham.
Mistr světa Valentino Rossi neobhájil v nejsilnější kubatuře prvenství z pátečního úvodního tréninku a v sobotu si dojel až pro sedmou příčku se ztrátou osmi desetin vteřiny. Ve "dvěstěpadesátkách" zvítězil Ital Simoncelli, čeští závodníci Abraham a Lukáš Pešek si připsali sedmé, respektive šestnácté místo.
V kubatuře do 125 ccm zvítězil španělský reprezentant Julian Simon, Čech Lukáš Šembera dojel sedmadvacátý.
Velká cena Španělska, 2. trénink:
MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 1:39,422, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,054, 3. Stoner (Aus./Ducati) +0,120, 4. De Punier (Fr./Honda) +0,337, 5. Dovizioso (It./Honda) +0,540. Do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 1:43,474, 2. Aojama (Jap./Honda) +0,082, 3. Bautista (Šp./Aprilia) +0,205, 4. Debon (Šp./Aprilia) +0,256, 5. Di Meglio (Fr./Aprilia) +0,496, ...7. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +0,712, 16. PEŠEK (ČR/Aprilia) +1,825. Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 1:47,203, 2. Smith (Brit./Aprilia) +0,321, 3. Iannone (It./Aprilia) +0,417, 4. Cortese (Něm./Derbi) +0,573, 5. Bradl (Něm./Aprilia) +0,792, ...27. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +4,248.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.