I v poslední den testů na okruhu Losail v Kataru byl nejrychlejší Casey Stoner, hvězda italského Ducati. Jeho rekonvalescence probíhá dobře. Silnou formu v zimních testech znovu potvrdilo duo továrního týmu Suzuki.
Stoner porazil druhého jezdce tabulky testů Lorenza (Yamaha) téměř o vteřinu, ale své jistě sehrál i fakt, že loňský vicemistr se i nadále zotavuje po operaci a zatěžoval operované zápěstí pouze v krátkých stintech. Na dráze strávil nejméně času a dokončil pouze 31 kol, přesto však stihnul spadnout ve druhé zatáčce, ale bez následků na zdraví a funkčnosti motocyklu.
Naproti tomu Lorenzo i jeho týmový kolega a úřadující šampion Rossi pracovali na vytrvalosti motocyklu a Lorenzo objel okruh 82krát, v tomto směru si připsal prvenství.
Čtvrtý a šestý čas patřil Vermeulenovi a Capirossimu se Suzuki mezi které se vklínil Hayden s druhou tovární Ducati. Jeho ztráta 1,5 vteřiny na týmového kolegu však důvodem k optimismu jistě není. De Puniet, Dovizioso, Edwards a De Angelis doplnili první desítku.
Na zemi se ocitli nováčci v královské třídě Niccolo Canepa (Pramac Ducati) a Yuki Takahashi (Scot Honda), ale oba vyvázli bez zranění.
Pouze 16 strojů se objevilo na dráze, chyběl favorizovaný Pedrosa, který odletěl do Barcelony na kompletní prohlídku, neboť se zdravotní potíže s jeho poraněným zápěstím a kolenem stupňovaly. Den mimo sedlo motocyklu strávil i Sete Gibernau (Onde Ducati), jehož trápí pro změnu rameno.
Poslední pozici si zajistil nejpomalejším časem Melandri, který usedl na zatím neobsazený a už soukromý motocykl Kawasaki.
Něco přes tři týdny zbývá do posledního testu v Jerezu, který se bude konat ve dnech 28. a 29. března. Sezona startuje 12. dubna v Kataru.
1. Casey Stoner Ducati 1:55.744 31 2. Jorge Lorenzo Yamaha 1:56.733 82 3. Valentino Rossi Yamaha 1:56.972 75 4. Chris Vermeulen Suzuki 1:57.224 70 5. Nicky Hayden Ducati 1:57.225 53 6. Loris Capirossi Suzuki 1:57.253 42 7. Randy De Puniet Honda 1:57.401 77 8. Andrea Dovizioso Honda 1:57.449 74 9. Colin Edwards Yamaha 1:57.515 46 10. Alex De Angelis Honda 1:57.591 61 11. Toni Elias Honda 1:57.804 66 12. Mika Kallio Ducati 1:57.938 54 13. Niccolo Canepa Ducati 1:57.946 50 14. Yuki Takahashi Honda 1:58.412 61 15. James Toseland Yamaha 1:58.786 51 16. Marco Melandri Kawasaki 1:58.851 73
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.