I v poslední den testů na okruhu Losail v Kataru byl nejrychlejší Casey Stoner, hvězda italského Ducati. Jeho rekonvalescence probíhá dobře. Silnou formu v zimních testech znovu potvrdilo duo továrního týmu Suzuki.
Stoner porazil druhého jezdce tabulky testů Lorenza (Yamaha) téměř o vteřinu, ale své jistě sehrál i fakt, že loňský vicemistr se i nadále zotavuje po operaci a zatěžoval operované zápěstí pouze v krátkých stintech. Na dráze strávil nejméně času a dokončil pouze 31 kol, přesto však stihnul spadnout ve druhé zatáčce, ale bez následků na zdraví a funkčnosti motocyklu.
Naproti tomu Lorenzo i jeho týmový kolega a úřadující šampion Rossi pracovali na vytrvalosti motocyklu a Lorenzo objel okruh 82krát, v tomto směru si připsal prvenství.
Čtvrtý a šestý čas patřil Vermeulenovi a Capirossimu se Suzuki mezi které se vklínil Hayden s druhou tovární Ducati. Jeho ztráta 1,5 vteřiny na týmového kolegu však důvodem k optimismu jistě není. De Puniet, Dovizioso, Edwards a De Angelis doplnili první desítku.
Na zemi se ocitli nováčci v královské třídě Niccolo Canepa (Pramac Ducati) a Yuki Takahashi (Scot Honda), ale oba vyvázli bez zranění.
Pouze 16 strojů se objevilo na dráze, chyběl favorizovaný Pedrosa, který odletěl do Barcelony na kompletní prohlídku, neboť se zdravotní potíže s jeho poraněným zápěstím a kolenem stupňovaly. Den mimo sedlo motocyklu strávil i Sete Gibernau (Onde Ducati), jehož trápí pro změnu rameno.
Poslední pozici si zajistil nejpomalejším časem Melandri, který usedl na zatím neobsazený a už soukromý motocykl Kawasaki.
Něco přes tři týdny zbývá do posledního testu v Jerezu, který se bude konat ve dnech 28. a 29. března. Sezona startuje 12. dubna v Kataru.
1. Casey Stoner Ducati 1:55.744 31 2. Jorge Lorenzo Yamaha 1:56.733 82 3. Valentino Rossi Yamaha 1:56.972 75 4. Chris Vermeulen Suzuki 1:57.224 70 5. Nicky Hayden Ducati 1:57.225 53 6. Loris Capirossi Suzuki 1:57.253 42 7. Randy De Puniet Honda 1:57.401 77 8. Andrea Dovizioso Honda 1:57.449 74 9. Colin Edwards Yamaha 1:57.515 46 10. Alex De Angelis Honda 1:57.591 61 11. Toni Elias Honda 1:57.804 66 12. Mika Kallio Ducati 1:57.938 54 13. Niccolo Canepa Ducati 1:57.946 50 14. Yuki Takahashi Honda 1:58.412 61 15. James Toseland Yamaha 1:58.786 51 16. Marco Melandri Kawasaki 1:58.851 73
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.