Překvapení úvodu letošní sezony Jorge Lorenzo z tovární stáje Yamahy prodělal dnes v odpoledním tréninku na GP Španělska těžkou havárii, když nezvládl svůj stroj v jedenácté zatáčce okruhu Catalunya.
21letý Španěl se udeřil při pádu do hlavy a na deset minut ztratil vědomí. Po jeho nabytí během převozu na lékařské středisko reagoval zmateně a byl následně exportován do barcelonské nemocnice.
Po provedení základní prohlídky bylo konstatováno, že utrpěl silný otřes mozku. Kromě toho přišel o kůži na prstech pravé ruky a utrpěl pohmoždění svalu. Jeho v Číně vážně poraněné kotníky dnešní nehodou naštěstí neutrpěly.
„Mohu potvrdit, že Lorenzo nebude schopný o tomto víkendu závodit. Přestože žádný hematom po silném otřesu mozku zastižen nebyl, jezdec zůstane na pozorování příštích 36 až 72 hodin. Budeme vidět, jak se bude jeho stav vyvíjet a zda nebude potřeba provést plastiku kůže na poraněné ruce," uvedl ošetřující lékař Xavier Mir.
Jezdec prokazuje svoji vůli i rychlost, ale od čínského závodu včetně, upadl při každém závodním víkendu. Sám před domácím podnikem přiznal, že se nulovým bodovým ziskem v Mugellu připravil o boj o letošní titul.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?