René Rast, hvězda Audi, ovládla napínavý sobotní závod na německém Hockenheimu a udržela tak naději na obhajobu titulu mistra DTM.
Rast předvedl pěkný souboj o vítězství s Garym Paffettem, se kterým bojuje o titul letošního mistra DTM. Paffettovi ale nehrál do karet pozdní výjezd safety caru, v následném 7 kolovém sprintu do cíle se propadl na čtvrté místo. Třetím pilotem, který ještě na letošní titul může pomýšlet, je Paul di Resta, který ale neměl zrovna povedený závod a skončil na osmém místě. Před tímto závodem ale tabulku vedl. Před nedělním závodem je tedy situace následující - ve Paffett, 6 bodů ztrácí di Resta a 15 Rast. Vše je tedy otevřeno.
Po startu závodu se vedení ujal Paffett, když jej v Mercedes Areně pustil Lucas Auer startujícího z pole position. To Rast startující z třetího místa se po nepovedeném startu propadl na čtvrté místo za Augusto Farfuse. Ve čtvrtém kole ale Rast Farfuse předjel zpět a o kolo později překonal i Auera. Rakušan se svým Mercedesem pak začal zpomalovat a ze závodu později odstoupil. René Rast měl ztrátu asi 2 vteřin na Paffetta, když zajížděl do boxů. Gary Paffett jej musel pokrýt a k mechanikům zajel o kolo později.
Rast mezitím zahřál své gumy, a tak Paffetta v jeho výjezdovém kole z boxů hned dojel. V následujícím kole Brita na dlouhé rovince předjel, ale v nájezdu do Spitzkehre probrzdil a Paffett šel zpět do vedení. Rast zkusil znovu zaútočit v Mercedes Areně, což se mu povedlo. Paffett Rasta ale nenechal ujet a o několik kol později začal jejich vzájemný souboj o vedení, ve kterém si postupně oba vyčerpali svůj příděl DRS.
Souboj přerušil výjezd safety caru na trať, který byl povolán z důvodu odlétnuvších dveří z BMW M4 Augusta Farfuse. Po restartu Rast všem pronásledovatelům začal ujíždět, zatímco Paffett musel hájit svoji pozici před Timem Glockem. Němec ve službách BMW jej dokázal předjet a Brita na Mercedesu za chvíli začal ohrožovat i Robin Frijns na Audi, který byl jedním z posledních jezdců v boxech a měl tak čerstvější gumy. Při restartu závodu byl přitom Frijns až devátý. Pak ale dokázal plně využít čerstvé gumy a předjel Paffetta a dostal se tak na třetí místo, v předposledním kole překonal i Glocka a dostal se na druhé místo.
V cíli tak bylo pořadí následující - první Rast, který vyhrál už pátý závod v řadě (!), druhý byl Frijns, třetí Glock a čtvrtý Paffett. Pátý cílem projel Loïc Duval, který do závodu startoval z hloubi pole. Šestý byl Mike Rockenfeller, který měl pozdní zastávku v boxech, sedmý byl Nico Müller a až osmý Paul di Resta. Skot je zkraje závodu na pátém místě, ale společně s Farfusem doplatil na příliš optimistický manévr Frijnse, který pak musel získané místo rozhodnutím komisařů vrátit zpět. Di Resta ale využil více než polovinu svých DRS během úvodních sedmi kol, a tak při restartu už takřka žádná neměl. Ztráta pouze dvou míst a propad ze šestého na osmé místo v cíli tak vlastně nebyla vůbec špatná. Poslední body si připsali Bruno Spengler (BMW) a Edoardo Mortara (Mercedes).
Výsledky závodu: ZDE
Výsledky kvalifikace: ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.