René Rast, hvězda Audi, ovládla napínavý sobotní závod na německém Hockenheimu a udržela tak naději na obhajobu titulu mistra DTM.
Rast předvedl pěkný souboj o vítězství s Garym Paffettem, se kterým bojuje o titul letošního mistra DTM. Paffettovi ale nehrál do karet pozdní výjezd safety caru, v následném 7 kolovém sprintu do cíle se propadl na čtvrté místo. Třetím pilotem, který ještě na letošní titul může pomýšlet, je Paul di Resta, který ale neměl zrovna povedený závod a skončil na osmém místě. Před tímto závodem ale tabulku vedl. Před nedělním závodem je tedy situace následující - ve Paffett, 6 bodů ztrácí di Resta a 15 Rast. Vše je tedy otevřeno.
Po startu závodu se vedení ujal Paffett, když jej v Mercedes Areně pustil Lucas Auer startujícího z pole position. To Rast startující z třetího místa se po nepovedeném startu propadl na čtvrté místo za Augusto Farfuse. Ve čtvrtém kole ale Rast Farfuse předjel zpět a o kolo později překonal i Auera. Rakušan se svým Mercedesem pak začal zpomalovat a ze závodu později odstoupil. René Rast měl ztrátu asi 2 vteřin na Paffetta, když zajížděl do boxů. Gary Paffett jej musel pokrýt a k mechanikům zajel o kolo později.
Rast mezitím zahřál své gumy, a tak Paffetta v jeho výjezdovém kole z boxů hned dojel. V následujícím kole Brita na dlouhé rovince předjel, ale v nájezdu do Spitzkehre probrzdil a Paffett šel zpět do vedení. Rast zkusil znovu zaútočit v Mercedes Areně, což se mu povedlo. Paffett Rasta ale nenechal ujet a o několik kol později začal jejich vzájemný souboj o vedení, ve kterém si postupně oba vyčerpali svůj příděl DRS.
Souboj přerušil výjezd safety caru na trať, který byl povolán z důvodu odlétnuvších dveří z BMW M4 Augusta Farfuse. Po restartu Rast všem pronásledovatelům začal ujíždět, zatímco Paffett musel hájit svoji pozici před Timem Glockem. Němec ve službách BMW jej dokázal předjet a Brita na Mercedesu za chvíli začal ohrožovat i Robin Frijns na Audi, který byl jedním z posledních jezdců v boxech a měl tak čerstvější gumy. Při restartu závodu byl přitom Frijns až devátý. Pak ale dokázal plně využít čerstvé gumy a předjel Paffetta a dostal se tak na třetí místo, v předposledním kole překonal i Glocka a dostal se na druhé místo.
V cíli tak bylo pořadí následující - první Rast, který vyhrál už pátý závod v řadě (!), druhý byl Frijns, třetí Glock a čtvrtý Paffett. Pátý cílem projel Loïc Duval, který do závodu startoval z hloubi pole. Šestý byl Mike Rockenfeller, který měl pozdní zastávku v boxech, sedmý byl Nico Müller a až osmý Paul di Resta. Skot je zkraje závodu na pátém místě, ale společně s Farfusem doplatil na příliš optimistický manévr Frijnse, který pak musel získané místo rozhodnutím komisařů vrátit zpět. Di Resta ale využil více než polovinu svých DRS během úvodních sedmi kol, a tak při restartu už takřka žádná neměl. Ztráta pouze dvou míst a propad ze šestého na osmé místo v cíli tak vlastně nebyla vůbec špatná. Poslední body si připsali Bruno Spengler (BMW) a Edoardo Mortara (Mercedes).
Výsledky závodu: ZDE
Výsledky kvalifikace: ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?