René Rast, hvězda Audi, ovládla napínavý sobotní závod na německém Hockenheimu a udržela tak naději na obhajobu titulu mistra DTM.
Rast předvedl pěkný souboj o vítězství s Garym Paffettem, se kterým bojuje o titul letošního mistra DTM. Paffettovi ale nehrál do karet pozdní výjezd safety caru, v následném 7 kolovém sprintu do cíle se propadl na čtvrté místo. Třetím pilotem, který ještě na letošní titul může pomýšlet, je Paul di Resta, který ale neměl zrovna povedený závod a skončil na osmém místě. Před tímto závodem ale tabulku vedl. Před nedělním závodem je tedy situace následující - ve Paffett, 6 bodů ztrácí di Resta a 15 Rast. Vše je tedy otevřeno.
Po startu závodu se vedení ujal Paffett, když jej v Mercedes Areně pustil Lucas Auer startujícího z pole position. To Rast startující z třetího místa se po nepovedeném startu propadl na čtvrté místo za Augusto Farfuse. Ve čtvrtém kole ale Rast Farfuse předjel zpět a o kolo později překonal i Auera. Rakušan se svým Mercedesem pak začal zpomalovat a ze závodu později odstoupil. René Rast měl ztrátu asi 2 vteřin na Paffetta, když zajížděl do boxů. Gary Paffett jej musel pokrýt a k mechanikům zajel o kolo později.
Rast mezitím zahřál své gumy, a tak Paffetta v jeho výjezdovém kole z boxů hned dojel. V následujícím kole Brita na dlouhé rovince předjel, ale v nájezdu do Spitzkehre probrzdil a Paffett šel zpět do vedení. Rast zkusil znovu zaútočit v Mercedes Areně, což se mu povedlo. Paffett Rasta ale nenechal ujet a o několik kol později začal jejich vzájemný souboj o vedení, ve kterém si postupně oba vyčerpali svůj příděl DRS.
Souboj přerušil výjezd safety caru na trať, který byl povolán z důvodu odlétnuvších dveří z BMW M4 Augusta Farfuse. Po restartu Rast všem pronásledovatelům začal ujíždět, zatímco Paffett musel hájit svoji pozici před Timem Glockem. Němec ve službách BMW jej dokázal předjet a Brita na Mercedesu za chvíli začal ohrožovat i Robin Frijns na Audi, který byl jedním z posledních jezdců v boxech a měl tak čerstvější gumy. Při restartu závodu byl přitom Frijns až devátý. Pak ale dokázal plně využít čerstvé gumy a předjel Paffetta a dostal se tak na třetí místo, v předposledním kole překonal i Glocka a dostal se na druhé místo.
V cíli tak bylo pořadí následující - první Rast, který vyhrál už pátý závod v řadě (!), druhý byl Frijns, třetí Glock a čtvrtý Paffett. Pátý cílem projel Loïc Duval, který do závodu startoval z hloubi pole. Šestý byl Mike Rockenfeller, který měl pozdní zastávku v boxech, sedmý byl Nico Müller a až osmý Paul di Resta. Skot je zkraje závodu na pátém místě, ale společně s Farfusem doplatil na příliš optimistický manévr Frijnse, který pak musel získané místo rozhodnutím komisařů vrátit zpět. Di Resta ale využil více než polovinu svých DRS během úvodních sedmi kol, a tak při restartu už takřka žádná neměl. Ztráta pouze dvou míst a propad ze šestého na osmé místo v cíli tak vlastně nebyla vůbec špatná. Poslední body si připsali Bruno Spengler (BMW) a Edoardo Mortara (Mercedes).
Výsledky závodu: ZDE
Výsledky kvalifikace: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?