René Rast, hvězda Audi, ovládla napínavý sobotní závod na německém Hockenheimu a udržela tak naději na obhajobu titulu mistra DTM.
Rast předvedl pěkný souboj o vítězství s Garym Paffettem, se kterým bojuje o titul letošního mistra DTM. Paffettovi ale nehrál do karet pozdní výjezd safety caru, v následném 7 kolovém sprintu do cíle se propadl na čtvrté místo. Třetím pilotem, který ještě na letošní titul může pomýšlet, je Paul di Resta, který ale neměl zrovna povedený závod a skončil na osmém místě. Před tímto závodem ale tabulku vedl. Před nedělním závodem je tedy situace následující - ve Paffett, 6 bodů ztrácí di Resta a 15 Rast. Vše je tedy otevřeno.
Po startu závodu se vedení ujal Paffett, když jej v Mercedes Areně pustil Lucas Auer startujícího z pole position. To Rast startující z třetího místa se po nepovedeném startu propadl na čtvrté místo za Augusto Farfuse. Ve čtvrtém kole ale Rast Farfuse předjel zpět a o kolo později překonal i Auera. Rakušan se svým Mercedesem pak začal zpomalovat a ze závodu později odstoupil. René Rast měl ztrátu asi 2 vteřin na Paffetta, když zajížděl do boxů. Gary Paffett jej musel pokrýt a k mechanikům zajel o kolo později.
Rast mezitím zahřál své gumy, a tak Paffetta v jeho výjezdovém kole z boxů hned dojel. V následujícím kole Brita na dlouhé rovince předjel, ale v nájezdu do Spitzkehre probrzdil a Paffett šel zpět do vedení. Rast zkusil znovu zaútočit v Mercedes Areně, což se mu povedlo. Paffett Rasta ale nenechal ujet a o několik kol později začal jejich vzájemný souboj o vedení, ve kterém si postupně oba vyčerpali svůj příděl DRS.
Souboj přerušil výjezd safety caru na trať, který byl povolán z důvodu odlétnuvších dveří z BMW M4 Augusta Farfuse. Po restartu Rast všem pronásledovatelům začal ujíždět, zatímco Paffett musel hájit svoji pozici před Timem Glockem. Němec ve službách BMW jej dokázal předjet a Brita na Mercedesu za chvíli začal ohrožovat i Robin Frijns na Audi, který byl jedním z posledních jezdců v boxech a měl tak čerstvější gumy. Při restartu závodu byl přitom Frijns až devátý. Pak ale dokázal plně využít čerstvé gumy a předjel Paffetta a dostal se tak na třetí místo, v předposledním kole překonal i Glocka a dostal se na druhé místo.
V cíli tak bylo pořadí následující - první Rast, který vyhrál už pátý závod v řadě (!), druhý byl Frijns, třetí Glock a čtvrtý Paffett. Pátý cílem projel Loïc Duval, který do závodu startoval z hloubi pole. Šestý byl Mike Rockenfeller, který měl pozdní zastávku v boxech, sedmý byl Nico Müller a až osmý Paul di Resta. Skot je zkraje závodu na pátém místě, ale společně s Farfusem doplatil na příliš optimistický manévr Frijnse, který pak musel získané místo rozhodnutím komisařů vrátit zpět. Di Resta ale využil více než polovinu svých DRS během úvodních sedmi kol, a tak při restartu už takřka žádná neměl. Ztráta pouze dvou míst a propad ze šestého na osmé místo v cíli tak vlastně nebyla vůbec špatná. Poslední body si připsali Bruno Spengler (BMW) a Edoardo Mortara (Mercedes).
Výsledky závodu: ZDE
Výsledky kvalifikace: ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?