Šéfové závodního týmu Red Bull v F1, Christian Horner a Helmut Marko, byli jakýmisi katalyzátory v pozadí projektu R-Motorsport Aston Martin DTM. Na vozy Aston Martin se můžeme těšit na roštu závodů DTM už v příštím roce.
Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, a boss DTM, Gerhard Berger, odhalili, že šéfové závodního týmu Red Bull, Christian Horner a Helmut Marko, společně s odcházejícím Mercedesem hrály v počátečních fázích rozhovorů mezi DTM a Aston Martinem důležitou roli.
"Potkal jsem se s Christianem Hornerem a zeptal se ho: 'S kým spolupracujete na projektu Valkyrie'?" prozrazuje Gerhard Berger. "Řekl mi: 'Musíš jít za Andreasem [Baenzigerem] a Florianem [Kamelgerm; dva šéfové partnerské společnosti R-Motorsportu, AF Racing]. Takže jsem je zkontaktoval a před šesti měsíci jsme se začali bavit."
Florian Kamelger dodává: "Helmut byl pomocí, aby se ty diskuze rozjely a spojil nás blíže. Měli jsme tedy první meeting s Gerhardem a jeho [Markův] tým byl v Grazu - opravdu pomohl rozhýbat kolo. Je to joint venture s HWA [HWA se staralo o nasazování továrních Mercedesů do DTM od jeho znovuzrození v roce 2000] a Mercedes v těchto úvodních diskuzích hodně pomohl, za což jim hodně vděčíme."
Dle Kamelgera ale není Mercedes kromě počáteční pomoci v projektu nijak angažován. Co se motoru v Aston Martin Vantage DTM týče, tak se má jednat o "na míru ušitý motor udělaným naším joint venture s HWA". Dle dřívějších spekulací by totiž vozy Aston Martinu mohly využívat motory od Mercedesu anebo pohonnou jednotku z Hondy NSX z japonských Super GT. Jen dodejme, že DTM bude mít úplně sladěná pravidla s japonskými Super GT od sezony 2020.
Kamelger dokonce nevylučuje závodní debut Astonu už v roce 2019. "Dáme vědět, jakmile budeme ready. Záleží to na vývoji a testovacích možnostech auta - chceme mít dobré výsledky a chceme být připravení." Zatím nebylo odhaleno, kolik aut chce R-Motorsport nasadit. Kamelger jen dodal, že "ve střednědobém horizontu to budou 4 auta - bude záležet na stavu vývoje aut". Co se jezdců týče tak Kamelger nic konkrétního neřekl, ale má prý ve své hlavě pár adeptů.
Dle Bergera bylo v získání Aston Martinu klíčové sjednocování pravidel DTM a Super GT. Kamelger připustil, že by jeho nový projekt mohl v budoucnu expandovat i do Japonska.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.