Red Bull a Mercedes pomohly R-Motorsportu v projektu s Aston Martinem

Aston Martin Vantage - z tohoto modelu vznikne nový DTM speciál
Aston Martin Vantage - z tohoto modelu vznikne nový DTM speciál, foto: Aston Martin
-haj , iMotorSport.cz 13. října 2018 03:32
Sdílej:

Šéfové závodního týmu Red Bull v F1, Christian Horner a Helmut Marko, byli jakýmisi katalyzátory v pozadí projektu R-Motorsport Aston Martin DTM. Na vozy Aston Martin se můžeme těšit na roštu závodů DTM už v příštím roce.

Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, a boss DTM, Gerhard Berger, odhalili, že šéfové závodního týmu Red Bull, Christian Horner a Helmut Marko, společně s odcházejícím Mercedesem hrály v počátečních fázích rozhovorů mezi DTM a Aston Martinem důležitou roli. 

"Potkal jsem se s Christianem Hornerem a zeptal se ho: 'S kým spolupracujete na projektu Valkyrie'?" prozrazuje Gerhard Berger. "Řekl mi: 'Musíš jít za Andreasem [Baenzigerem] a Florianem [Kamelgerm; dva šéfové partnerské společnosti R-Motorsportu, AF Racing]. Takže jsem je zkontaktoval a před šesti měsíci jsme se začali bavit."

Florian Kamelger dodává: "Helmut byl pomocí, aby se ty diskuze rozjely a spojil nás blíže. Měli jsme tedy první meeting s Gerhardem a jeho [Markův] tým byl v Grazu - opravdu pomohl rozhýbat kolo. Je to joint venture s HWA [HWA se staralo o nasazování továrních Mercedesů do DTM od jeho znovuzrození v roce 2000] a Mercedes v těchto úvodních diskuzích hodně pomohl, za což jim hodně vděčíme."

Dle Kamelgera ale není Mercedes kromě počáteční pomoci v projektu nijak angažován. Co se motoru v Aston Martin Vantage DTM týče, tak se má jednat o "na míru ušitý motor udělaným naším joint venture s HWA". Dle dřívějších spekulací by totiž vozy Aston Martinu mohly využívat motory od Mercedesu anebo pohonnou jednotku z Hondy NSX z japonských Super GT. Jen dodejme, že DTM bude mít úplně sladěná pravidla s japonskými Super GT od sezony 2020. 

Kamelger dokonce nevylučuje závodní debut Astonu už v roce 2019. "Dáme vědět, jakmile budeme ready. Záleží to na vývoji a testovacích možnostech auta - chceme mít dobré výsledky a chceme být připravení." Zatím nebylo odhaleno, kolik aut chce R-Motorsport nasadit. Kamelger jen dodal, že "ve střednědobém horizontu to budou 4 auta - bude záležet na stavu vývoje aut". Co se jezdců týče tak Kamelger nic konkrétního neřekl, ale má prý ve své hlavě pár adeptů. 

Dle Bergera bylo v získání Aston Martinu klíčové sjednocování pravidel DTM a Super GT. Kamelger připustil, že by jeho nový projekt mohl v budoucnu expandovat i do Japonska. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.