Pětinásobný mistr světa ve WRC, Sébastien Ogier, věří, že jeho debut na Red Bull Ringu ukázal, že má potenciál na plnohodnotné závodění v této sérii v budoucnu.
Sébastien Ogier byl třetím a tedy posledním letošním hostem v rámci DTM, když jsme jej minulý víkend mohli sledovat v rámci závodu na rakouském Red Bull Ringu v barvách Mercedesu. Jeho kvalifikační časy stačily v obou závodech až na poslední místo. V sobotu ale cílovou čarou projel na slušném 12. místě poté, co měl velmi pěkný druhý stint. V neděli ale obsadil až 17. místo s jedním kolem ztráty. V neděli musel Francouz absolvovat ještě druhou zastávku v boxech poté, co se na jeho čelní sklo dostal olej z vozu Augusta Farfuse.
Na dotaz britského Autosportu, jestli po víkendu v Rakousku vidí reálněji svoji možnou budoucnost v DTM, Sébastien Ogier odpověděl: "Nevím, co budoucnost přinese. Myslím, že teď trochu pracuji na svém pokračování v rally. Ale vidět takto konkurenční šampionát a zúčastnit se jej jako host, to bylo velmi náročné. Byla to šance, jak získat první náhled. Myslím, že už v mém prvním vystoupení jsem ukázal určitý potenciál."
"Samozřejmě od prvního startu k opravdové konkurenceschopnosti v DTM je to dlouhá cesta. Ale možná jednoho dne přejdu do DTM a pokusím se mít novou kariéru na dráze," pokračuje Francouz. Sébastien věří, že se svým sobotním výsledkem za proměnných podmínek může být spokojen. "Když jsem sem přijížděl, tak mi bylo jasné, že to bude těžký víkend a náročná zkušenost, ale také mega příležitost zazávodit si v konkurenční sérii na vysoké úrovni s velmi dobrými vozy."
"Samozřejmě, že počasí to udělalo ještě těžší, než co jsem očekával, protože v řízení nebyla žádná konzistence a s mými omezenými znalostmi auta to bylo v měnících se podmínkách pro mě velmi těžké. Přišel jsem zde také uprostřed velkého boje o šampionát, do kterého je můj tým samozřejmě zapojen. Po stránce strategie jsem byl vždy na konci seznamu a priorita byla dána mým týmovým kolegům, čemuž kompletně rozumím. Ve svém druhém stintu jsem měl velmi dobrou rychlost, což mě těší. Věděl jsem, že jsem sem nepřijel pro dobrý výsledek. To bylo jasné od začátku, ale být schopen se zlepšovat během víkendu pro mě bylo dobré," zakončil Ogier.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?