Pětinásobný mistr světa ve WRC, Sébastien Ogier, věří, že jeho debut na Red Bull Ringu ukázal, že má potenciál na plnohodnotné závodění v této sérii v budoucnu.
Sébastien Ogier byl třetím a tedy posledním letošním hostem v rámci DTM, když jsme jej minulý víkend mohli sledovat v rámci závodu na rakouském Red Bull Ringu v barvách Mercedesu. Jeho kvalifikační časy stačily v obou závodech až na poslední místo. V sobotu ale cílovou čarou projel na slušném 12. místě poté, co měl velmi pěkný druhý stint. V neděli ale obsadil až 17. místo s jedním kolem ztráty. V neděli musel Francouz absolvovat ještě druhou zastávku v boxech poté, co se na jeho čelní sklo dostal olej z vozu Augusta Farfuse.
Na dotaz britského Autosportu, jestli po víkendu v Rakousku vidí reálněji svoji možnou budoucnost v DTM, Sébastien Ogier odpověděl: "Nevím, co budoucnost přinese. Myslím, že teď trochu pracuji na svém pokračování v rally. Ale vidět takto konkurenční šampionát a zúčastnit se jej jako host, to bylo velmi náročné. Byla to šance, jak získat první náhled. Myslím, že už v mém prvním vystoupení jsem ukázal určitý potenciál."
"Samozřejmě od prvního startu k opravdové konkurenceschopnosti v DTM je to dlouhá cesta. Ale možná jednoho dne přejdu do DTM a pokusím se mít novou kariéru na dráze," pokračuje Francouz. Sébastien věří, že se svým sobotním výsledkem za proměnných podmínek může být spokojen. "Když jsem sem přijížděl, tak mi bylo jasné, že to bude těžký víkend a náročná zkušenost, ale také mega příležitost zazávodit si v konkurenční sérii na vysoké úrovni s velmi dobrými vozy."
"Samozřejmě, že počasí to udělalo ještě těžší, než co jsem očekával, protože v řízení nebyla žádná konzistence a s mými omezenými znalostmi auta to bylo v měnících se podmínkách pro mě velmi těžké. Přišel jsem zde také uprostřed velkého boje o šampionát, do kterého je můj tým samozřejmě zapojen. Po stránce strategie jsem byl vždy na konci seznamu a priorita byla dána mým týmovým kolegům, čemuž kompletně rozumím. Ve svém druhém stintu jsem měl velmi dobrou rychlost, což mě těší. Věděl jsem, že jsem sem nepřijel pro dobrý výsledek. To bylo jasné od začátku, ale být schopen se zlepšovat během víkendu pro mě bylo dobré," zakončil Ogier.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.