Ogier: Můj debut v DTM prokázal, že bych v této sérii mohl být konkurenceschopný

Budeme vídat Ogiera v budoucnu v DTM?
Budeme vídat Ogiera v budoucnu v DTM?, foto: Red Bull
-haj , iMotorSport.cz 29. září 2018 20:18
Sdílej:

Pětinásobný mistr světa ve WRC, Sébastien Ogier, věří, že jeho debut na Red Bull Ringu ukázal, že má potenciál na plnohodnotné závodění v této sérii v budoucnu.

Sébastien Ogier byl třetím a tedy posledním letošním hostem v rámci DTM, když jsme jej minulý víkend mohli sledovat v rámci závodu na rakouském Red Bull Ringu v barvách Mercedesu. Jeho kvalifikační časy stačily v obou závodech až na poslední místo. V sobotu ale cílovou čarou projel na slušném 12. místě poté, co měl velmi pěkný druhý stint. V neděli ale obsadil až 17. místo s jedním kolem ztráty. V neděli musel Francouz absolvovat ještě druhou zastávku v boxech poté, co se na jeho čelní sklo dostal olej z vozu Augusta Farfuse. 

Na dotaz britského Autosportu, jestli po víkendu v Rakousku vidí reálněji svoji možnou budoucnost v DTM, Sébastien Ogier odpověděl: "Nevím, co budoucnost přinese. Myslím, že teď trochu pracuji na svém pokračování v rally. Ale vidět takto konkurenční šampionát a zúčastnit se jej jako host, to bylo velmi náročné. Byla to šance, jak získat první náhled. Myslím, že už v mém prvním vystoupení jsem ukázal určitý potenciál."

"Samozřejmě od prvního startu k opravdové konkurenceschopnosti v DTM je to dlouhá cesta. Ale možná jednoho dne přejdu do DTM a pokusím se mít novou kariéru na dráze," pokračuje Francouz. Sébastien věří, že se svým sobotním výsledkem za proměnných podmínek může být spokojen. "Když jsem sem přijížděl, tak mi bylo jasné, že to bude těžký víkend a náročná zkušenost, ale také mega příležitost zazávodit si v konkurenční sérii na vysoké úrovni s velmi dobrými vozy."

"Samozřejmě, že počasí to udělalo ještě těžší, než co jsem očekával, protože v řízení nebyla žádná konzistence a s mými omezenými znalostmi auta to bylo v měnících se podmínkách pro mě velmi těžké. Přišel jsem zde také uprostřed velkého boje o šampionát, do kterého je můj tým samozřejmě zapojen. Po stránce strategie jsem byl vždy na konci seznamu a priorita byla dána mým týmovým kolegům, čemuž kompletně rozumím. Ve svém druhém stintu jsem měl velmi dobrou rychlost, což mě těší. Věděl jsem, že jsem sem nepřijel pro dobrý výsledek. To bylo jasné od začátku, ale být schopen se zlepšovat během víkendu pro mě bylo dobré," zakončil Ogier.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?