Misano: Odvážná strategie pomohla Erikssonovi k jeho prvnímu vítězství v DTM

Eriksson, Joel
Eriksson, Joel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 26. srpna 2018 20:39
Sdílej:

Nováček v DTM v barvách BMW, Joel Eriksson, dokázal v neděli překvapivě vyhrát druhý noční závod sezony 2018 v italském Misanu.

Belgický tým RBM se rozhodl nasadit Švédovi, který startoval ze šesté řady, slicky i přesto, že trať teprve osychala. Jeho BMW M4 DTM bylo jediným autem v poli, které odstartovalo na suché sadě gum. Joelu Erikssonovi se velmi hodil také safety car, který vyjel v úvodní části závodu.

Na startu Eriksson hodně zápolil s podmínkami, propadl se až na poslední místo za hostujícího Alexe Zanardiho. Jenomže postupně mladík zrychloval s tím, jak trať osychala. Ostatní museli posléze zajet do boxů pro pneumatiky do sucha. 

Na startu se propadl Loïc Duval na Audi, který startoval premiérově z pole position, za Edoardo Mortaru na Mercedesu. Před jezdce Audi se protlačil také Daniel Juncadella, takže Mercedesy přebraly brzy po startu vedení v závodu. 

V osmém kole se déšť vrátil, to už měly mokré pneumatiky pouze René Rast, Robin Frijns a Zanardi, Eriksson jezdil v té době na suchých gumách již na pátém místě. Joel se rozhodl ve správný okamžik a zajel si pro pneumatiky do morka, zatímco ostatní byli nuceni ke své již druhé zastávce u mechaniků. 

Lucas Auer vyjel z boxů na mokré sadě pneumatik, ale v zatáčce číslo 6 nezvládl svůj Mercedes a skončil v bariéře. To znamenalo výjezd safety caru. Do dovolilo Erikssonovi, který byl tou dobou jediným jezdcem, který už byl u mechaniků a byl ve stejném kole jako lídr závodu, povyskočit pořadím a dostal tak de facto zastávku zdarma. Na čele kroužil Mortara, který se snažil získat maximální náskok na Erikssona.

Ital zajel do boxů, když do cíle závodu zbývalo 6 kol. Mortara se vrátil 15 vteřin za Erikssonem, tou dobou zbývalo 5 kol. Jezdec Audi byl ale schopen zajíždět i o 3 vteřiny na kolo rychlejší časy než vedoucí BMW, a tak byl rozdíl v cíli závodu pouhých 1,817 vteřiny. 

Třetí místo získal René Rast s Audi, čtvrtý byl Robin Frijns s Audi. Překvapením závodu bylo páté místo Alessandra Zanardiho, který v DTM v tomto závodě s M4 DTM hostoval. Jeho speciál musel být speciálně upraven, když jezdec přišel během své nehody na Lausitzringu 2001 v rámci závodů amerických formulí o obě nohy. 

Na šestém místě projel cílovou čarou Paul di Resta, který na Zanardiho ztratil asi 12 vteřin. Skot byl prvním mezi jezdci se dvěma zastávkami v boxech. Paul předjel 8 kol před cílem Audi Loïca Duvala, který byl nakonec sedmý. TOP10 pak uzavřely další speciály z Ingolstadtu, konkrétně v rukou Jamieho Greena, Mikea Rockenfellera a Nico Müllera. Poslední bod si připsal Bruno Spengler, když Zanardi se závodu sice účastnil, ale bez nároku na zisk bodů. 

Di Resta si svými body za páté místo zajistil průběžné vedení v šampionátu, které přebral od Garyho Paffetta. Ten prožil nepovedený víkend, když jej v zatáčce č. 2 roztočil Daniel Jucadella. 

VÝSLEDKY ZÁVODU:  zde

VÝSLEDKY KVALIFIKACE:  zde

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.