Misano: Odvážná strategie pomohla Erikssonovi k jeho prvnímu vítězství v DTM

Eriksson, Joel
Eriksson, Joel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 26. srpna 2018 20:39
Sdílej:

Nováček v DTM v barvách BMW, Joel Eriksson, dokázal v neděli překvapivě vyhrát druhý noční závod sezony 2018 v italském Misanu.

Belgický tým RBM se rozhodl nasadit Švédovi, který startoval ze šesté řady, slicky i přesto, že trať teprve osychala. Jeho BMW M4 DTM bylo jediným autem v poli, které odstartovalo na suché sadě gum. Joelu Erikssonovi se velmi hodil také safety car, který vyjel v úvodní části závodu.

Na startu Eriksson hodně zápolil s podmínkami, propadl se až na poslední místo za hostujícího Alexe Zanardiho. Jenomže postupně mladík zrychloval s tím, jak trať osychala. Ostatní museli posléze zajet do boxů pro pneumatiky do sucha. 

Na startu se propadl Loïc Duval na Audi, který startoval premiérově z pole position, za Edoardo Mortaru na Mercedesu. Před jezdce Audi se protlačil také Daniel Juncadella, takže Mercedesy přebraly brzy po startu vedení v závodu. 

V osmém kole se déšť vrátil, to už měly mokré pneumatiky pouze René Rast, Robin Frijns a Zanardi, Eriksson jezdil v té době na suchých gumách již na pátém místě. Joel se rozhodl ve správný okamžik a zajel si pro pneumatiky do morka, zatímco ostatní byli nuceni ke své již druhé zastávce u mechaniků. 

Lucas Auer vyjel z boxů na mokré sadě pneumatik, ale v zatáčce číslo 6 nezvládl svůj Mercedes a skončil v bariéře. To znamenalo výjezd safety caru. Do dovolilo Erikssonovi, který byl tou dobou jediným jezdcem, který už byl u mechaniků a byl ve stejném kole jako lídr závodu, povyskočit pořadím a dostal tak de facto zastávku zdarma. Na čele kroužil Mortara, který se snažil získat maximální náskok na Erikssona.

Ital zajel do boxů, když do cíle závodu zbývalo 6 kol. Mortara se vrátil 15 vteřin za Erikssonem, tou dobou zbývalo 5 kol. Jezdec Audi byl ale schopen zajíždět i o 3 vteřiny na kolo rychlejší časy než vedoucí BMW, a tak byl rozdíl v cíli závodu pouhých 1,817 vteřiny. 

Třetí místo získal René Rast s Audi, čtvrtý byl Robin Frijns s Audi. Překvapením závodu bylo páté místo Alessandra Zanardiho, který v DTM v tomto závodě s M4 DTM hostoval. Jeho speciál musel být speciálně upraven, když jezdec přišel během své nehody na Lausitzringu 2001 v rámci závodů amerických formulí o obě nohy. 

Na šestém místě projel cílovou čarou Paul di Resta, který na Zanardiho ztratil asi 12 vteřin. Skot byl prvním mezi jezdci se dvěma zastávkami v boxech. Paul předjel 8 kol před cílem Audi Loïca Duvala, který byl nakonec sedmý. TOP10 pak uzavřely další speciály z Ingolstadtu, konkrétně v rukou Jamieho Greena, Mikea Rockenfellera a Nico Müllera. Poslední bod si připsal Bruno Spengler, když Zanardi se závodu sice účastnil, ale bez nároku na zisk bodů. 

Di Resta si svými body za páté místo zajistil průběžné vedení v šampionátu, které přebral od Garyho Paffetta. Ten prožil nepovedený víkend, když jej v zatáčce č. 2 roztočil Daniel Jucadella. 

VÝSLEDKY ZÁVODU:  zde

VÝSLEDKY KVALIFIKACE:  zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.