Nováček v DTM v barvách BMW, Joel Eriksson, dokázal v neděli překvapivě vyhrát druhý noční závod sezony 2018 v italském Misanu.
Belgický tým RBM se rozhodl nasadit Švédovi, který startoval ze šesté řady, slicky i přesto, že trať teprve osychala. Jeho BMW M4 DTM bylo jediným autem v poli, které odstartovalo na suché sadě gum. Joelu Erikssonovi se velmi hodil také safety car, který vyjel v úvodní části závodu.
Na startu Eriksson hodně zápolil s podmínkami, propadl se až na poslední místo za hostujícího Alexe Zanardiho. Jenomže postupně mladík zrychloval s tím, jak trať osychala. Ostatní museli posléze zajet do boxů pro pneumatiky do sucha.
Na startu se propadl Loïc Duval na Audi, který startoval premiérově z pole position, za Edoardo Mortaru na Mercedesu. Před jezdce Audi se protlačil také Daniel Juncadella, takže Mercedesy přebraly brzy po startu vedení v závodu.
V osmém kole se déšť vrátil, to už měly mokré pneumatiky pouze René Rast, Robin Frijns a Zanardi, Eriksson jezdil v té době na suchých gumách již na pátém místě. Joel se rozhodl ve správný okamžik a zajel si pro pneumatiky do morka, zatímco ostatní byli nuceni ke své již druhé zastávce u mechaniků.
Lucas Auer vyjel z boxů na mokré sadě pneumatik, ale v zatáčce číslo 6 nezvládl svůj Mercedes a skončil v bariéře. To znamenalo výjezd safety caru. Do dovolilo Erikssonovi, který byl tou dobou jediným jezdcem, který už byl u mechaniků a byl ve stejném kole jako lídr závodu, povyskočit pořadím a dostal tak de facto zastávku zdarma. Na čele kroužil Mortara, který se snažil získat maximální náskok na Erikssona.
Ital zajel do boxů, když do cíle závodu zbývalo 6 kol. Mortara se vrátil 15 vteřin za Erikssonem, tou dobou zbývalo 5 kol. Jezdec Audi byl ale schopen zajíždět i o 3 vteřiny na kolo rychlejší časy než vedoucí BMW, a tak byl rozdíl v cíli závodu pouhých 1,817 vteřiny.
Třetí místo získal René Rast s Audi, čtvrtý byl Robin Frijns s Audi. Překvapením závodu bylo páté místo Alessandra Zanardiho, který v DTM v tomto závodě s M4 DTM hostoval. Jeho speciál musel být speciálně upraven, když jezdec přišel během své nehody na Lausitzringu 2001 v rámci závodů amerických formulí o obě nohy.
Na šestém místě projel cílovou čarou Paul di Resta, který na Zanardiho ztratil asi 12 vteřin. Skot byl prvním mezi jezdci se dvěma zastávkami v boxech. Paul předjel 8 kol před cílem Audi Loïca Duvala, který byl nakonec sedmý. TOP10 pak uzavřely další speciály z Ingolstadtu, konkrétně v rukou Jamieho Greena, Mikea Rockenfellera a Nico Müllera. Poslední bod si připsal Bruno Spengler, když Zanardi se závodu sice účastnil, ale bez nároku na zisk bodů.
Di Resta si svými body za páté místo zajistil průběžné vedení v šampionátu, které přebral od Garyho Paffetta. Ten prožil nepovedený víkend, když jej v zatáčce č. 2 roztočil Daniel Jucadella.
VÝSLEDKY ZÁVODU: zde
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: zde
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?