Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství
Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 11. srpna 2018 12:42
Sdílej:

Audi v DTM sezoně 2018 nestíhá, což nutí dle Reného Rasta jezdce ingolstadtské značky podstoupit větší riziko. Mezi značkami je Audi beznadějně poslední a mezi jezdci patří Rastovi devátá příčka - je nejlepším zástupcem čtyř kruhů.

I tak ale úřadující mistr DTM nehodlá sklopit hlavu a naopak požaduje, aby jezdi Audi podstupovali větší riziko. Jenom tak mohou zajet dobré výsledky. To ale s sebou přináší větší riziko chyb. "V Budapešti jsem zajel kolo, které by mi vloni s přehledem stačilo na pole position s náskokem dvou desetin.

Letos ale přede mnou stálo pět Mercedesů. Je jasné, že člověk jde potom více do rizika, protože musí. Jsme slabší, proto musí všichni jezdci Audi podstoupit určité riziko," popisuje bojovně René Rast. Tento přístup ale může ústit v hodiny tak, jako tomu bylo na Norisringu. Dle Němce se každý jezdec snaží "brzdit později a zatáčku projet rychleji".

Vzdát se ale pilot Audi nehodlá: "I tak se snažím být na každý závodní víkend maximálně motivovaný. Není to tak, že bych si řekl: 'Nemůžeme vyhrát, tak do toho nedám vše'. To by bylo špatně. Vždy se snažím získat maximum dostupného. Je zde pár pozitivních momentů jako Budapešť nebo Hockenheim, kde jsem byl v první řadě."

Proč má Audi letos takové problémy neví dle Rasta nikdo: "Z dat je vidět, že ztrácíme na maximální rychlosti." Nová aerodynamika ale není na vině problémů. Je tedy těžší jezdit s letošním vozem ve srovnání s loňským? "Určitě. Ale dá se s ním jezdit podobně jako vloni. Přilnavost je ale nižší, proto dost často v zatáčkách kloužeme."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.