Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství
Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 11. srpna 2018 12:42
Sdílej:

Audi v DTM sezoně 2018 nestíhá, což nutí dle Reného Rasta jezdce ingolstadtské značky podstoupit větší riziko. Mezi značkami je Audi beznadějně poslední a mezi jezdci patří Rastovi devátá příčka - je nejlepším zástupcem čtyř kruhů.

I tak ale úřadující mistr DTM nehodlá sklopit hlavu a naopak požaduje, aby jezdi Audi podstupovali větší riziko. Jenom tak mohou zajet dobré výsledky. To ale s sebou přináší větší riziko chyb. "V Budapešti jsem zajel kolo, které by mi vloni s přehledem stačilo na pole position s náskokem dvou desetin.

Letos ale přede mnou stálo pět Mercedesů. Je jasné, že člověk jde potom více do rizika, protože musí. Jsme slabší, proto musí všichni jezdci Audi podstoupit určité riziko," popisuje bojovně René Rast. Tento přístup ale může ústit v hodiny tak, jako tomu bylo na Norisringu. Dle Němce se každý jezdec snaží "brzdit později a zatáčku projet rychleji".

Vzdát se ale pilot Audi nehodlá: "I tak se snažím být na každý závodní víkend maximálně motivovaný. Není to tak, že bych si řekl: 'Nemůžeme vyhrát, tak do toho nedám vše'. To by bylo špatně. Vždy se snažím získat maximum dostupného. Je zde pár pozitivních momentů jako Budapešť nebo Hockenheim, kde jsem byl v první řadě."

Proč má Audi letos takové problémy neví dle Rasta nikdo: "Z dat je vidět, že ztrácíme na maximální rychlosti." Nová aerodynamika ale není na vině problémů. Je tedy těžší jezdit s letošním vozem ve srovnání s loňským? "Určitě. Ale dá se s ním jezdit podobně jako vloni. Přilnavost je ale nižší, proto dost často v zatáčkách kloužeme."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.