Aston Martin by do DTM sezony 2020 mohl nasadit čtyři auta.
R-Motorsport, což je švýcarská společnost, která připravuje a díky týmům Arden International a Jota Sport nasazuje vozy Aston Martin v Blancpain GT Endurance Cupu, zvažuje, že by se vydal do DTM závodit proti Audi a BMW. Zdroje z paddocku DTM naznačují, že by se R-Motorsport měl těšit z podpory Red Bullu a HWA, které bude mít volné kapacity poté, co DTM po skončení letošní sezony opustí Mercedes a mohlo by se tak postarat o faktickou stavbu aut.
Tým by nasazoval Arden, jehož CEO, Garry Horner, je otcem šéfa týmu Red Bull ve Formuli 1, Christiana Hornera. Tento tým má také dlouhou historii v poskytování šancí mladým závodníkům Red Bullu v jednosedadlových formulích. Jako možní jezdci Aston Martinu v DTM byli zmiňování Sébastien Buemi (aktuální pilot šampionátu Formule E a někdejší mladý talent Red Bullu), pilot týmu Toro Rosso v F1, Brendon Hartley, a dále pak piloti týmu R-Motorsport Nicki Thiim a Maxime Martin. Martina přitom z DTM z dob jeho angažmá u BMW dobře známe.
Ačkoliv dle nových pravidel DTM vyžadované 2,0 l turbomotory neodpovídají filozofii Aston Martinu, tak by speciály dle spekulací mohly pohánět agregáty od Hondy, jež jsou dnes využívány v Japonských Super GT. Ta má navíc v otázce motorů identická pravidla jako DTM.
Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, britskému Autosportu řekl: "Jsme značkou v motorsportu, která rychle roste a určitě se rozhlíží po jiných sériích, protože hledáme nové možnosti. DTM by nás určitě zajímalo. Je zde určitý potenciál, ale nic konkrétního."
R-Motorsport má příští rok pokračovat v Blancpain GT, když bude používat V8 speciály Vantage GT3, jež si odbyly premiéru na letošní 24 hodinovce v Le Mans. Mateřská firma R-Motorsportu, společnost AF Racing, hrála roli v koncepci a financování návrhu hyperauta Aston Martin Valkyrie.
Všeobecně se má za to, pokud mají Audi a BMW v DTM zůstat dlouhodobě, tak bude třeba od roku 2020 sehnat třetího výrobce. V nedávné době se spekulovalo o hodně možných značkách, nejvíc nahlas se ale mluvilo o Maserati, které je sesterskou firmou Ferrari.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?