Aston Martin by do DTM sezony 2020 mohl nasadit čtyři auta.
R-Motorsport, což je švýcarská společnost, která připravuje a díky týmům Arden International a Jota Sport nasazuje vozy Aston Martin v Blancpain GT Endurance Cupu, zvažuje, že by se vydal do DTM závodit proti Audi a BMW. Zdroje z paddocku DTM naznačují, že by se R-Motorsport měl těšit z podpory Red Bullu a HWA, které bude mít volné kapacity poté, co DTM po skončení letošní sezony opustí Mercedes a mohlo by se tak postarat o faktickou stavbu aut.
Tým by nasazoval Arden, jehož CEO, Garry Horner, je otcem šéfa týmu Red Bull ve Formuli 1, Christiana Hornera. Tento tým má také dlouhou historii v poskytování šancí mladým závodníkům Red Bullu v jednosedadlových formulích. Jako možní jezdci Aston Martinu v DTM byli zmiňování Sébastien Buemi (aktuální pilot šampionátu Formule E a někdejší mladý talent Red Bullu), pilot týmu Toro Rosso v F1, Brendon Hartley, a dále pak piloti týmu R-Motorsport Nicki Thiim a Maxime Martin. Martina přitom z DTM z dob jeho angažmá u BMW dobře známe.
Ačkoliv dle nových pravidel DTM vyžadované 2,0 l turbomotory neodpovídají filozofii Aston Martinu, tak by speciály dle spekulací mohly pohánět agregáty od Hondy, jež jsou dnes využívány v Japonských Super GT. Ta má navíc v otázce motorů identická pravidla jako DTM.
Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, britskému Autosportu řekl: "Jsme značkou v motorsportu, která rychle roste a určitě se rozhlíží po jiných sériích, protože hledáme nové možnosti. DTM by nás určitě zajímalo. Je zde určitý potenciál, ale nic konkrétního."
R-Motorsport má příští rok pokračovat v Blancpain GT, když bude používat V8 speciály Vantage GT3, jež si odbyly premiéru na letošní 24 hodinovce v Le Mans. Mateřská firma R-Motorsportu, společnost AF Racing, hrála roli v koncepci a financování návrhu hyperauta Aston Martin Valkyrie.
Všeobecně se má za to, pokud mají Audi a BMW v DTM zůstat dlouhodobě, tak bude třeba od roku 2020 sehnat třetího výrobce. V nedávné době se spekulovalo o hodně možných značkách, nejvíc nahlas se ale mluvilo o Maserati, které je sesterskou firmou Ferrari.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?