Aston Martin je spojován s možným vstupem do DTM ve spolupráci s Red Bullem a HWA

Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto)
Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto), foto: Aston Martin
-haj , iMotorSport.cz 24. července 2018 19:51
Sdílej:

Aston Martin by do DTM sezony 2020 mohl nasadit čtyři auta.

R-Motorsport, což je švýcarská společnost, která připravuje a díky týmům Arden International a Jota Sport nasazuje vozy Aston Martin v Blancpain GT Endurance Cupu, zvažuje, že by se vydal do DTM závodit proti Audi a BMW. Zdroje z paddocku DTM naznačují, že by se R-Motorsport měl těšit z podpory Red Bullu a HWA, které bude mít volné kapacity poté, co DTM po skončení letošní sezony opustí Mercedes a mohlo by se tak postarat o faktickou stavbu aut.

Tým by nasazoval Arden, jehož CEO, Garry Horner, je otcem šéfa týmu Red Bull ve Formuli 1, Christiana Hornera. Tento tým má také dlouhou historii v poskytování šancí mladým závodníkům Red Bullu v jednosedadlových formulích. Jako možní jezdci Aston Martinu v DTM byli zmiňování Sébastien Buemi (aktuální pilot šampionátu Formule E a někdejší mladý talent Red Bullu), pilot týmu Toro Rosso v F1, Brendon Hartley, a dále pak piloti týmu R-Motorsport Nicki Thiim a Maxime Martin. Martina přitom z DTM z dob jeho angažmá u BMW dobře známe. 

Ačkoliv dle nových pravidel DTM vyžadované 2,0 l turbomotory neodpovídají filozofii Aston Martinu, tak by speciály dle spekulací mohly pohánět agregáty od Hondy, jež jsou dnes využívány v Japonských Super GT. Ta má navíc v otázce motorů identická pravidla jako DTM. 

Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, britskému Autosportu řekl: "Jsme značkou v motorsportu, která rychle roste a určitě se rozhlíží po jiných sériích, protože hledáme nové možnosti. DTM by nás určitě zajímalo. Je zde určitý potenciál, ale nic konkrétního." 

R-Motorsport má příští rok pokračovat v Blancpain GT, když bude používat V8 speciály Vantage GT3, jež si odbyly premiéru na letošní 24 hodinovce v Le Mans. Mateřská firma R-Motorsportu, společnost AF Racing, hrála roli v koncepci a financování návrhu hyperauta Aston Martin Valkyrie.

Všeobecně se má za to, pokud mají Audi a BMW v DTM zůstat dlouhodobě, tak bude třeba od roku 2020 sehnat třetího výrobce. V nedávné době se spekulovalo o hodně možných značkách, nejvíc nahlas se ale mluvilo o Maserati, které je sesterskou firmou Ferrari.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.