Aston Martin by do DTM sezony 2020 mohl nasadit čtyři auta.
R-Motorsport, což je švýcarská společnost, která připravuje a díky týmům Arden International a Jota Sport nasazuje vozy Aston Martin v Blancpain GT Endurance Cupu, zvažuje, že by se vydal do DTM závodit proti Audi a BMW. Zdroje z paddocku DTM naznačují, že by se R-Motorsport měl těšit z podpory Red Bullu a HWA, které bude mít volné kapacity poté, co DTM po skončení letošní sezony opustí Mercedes a mohlo by se tak postarat o faktickou stavbu aut.
Tým by nasazoval Arden, jehož CEO, Garry Horner, je otcem šéfa týmu Red Bull ve Formuli 1, Christiana Hornera. Tento tým má také dlouhou historii v poskytování šancí mladým závodníkům Red Bullu v jednosedadlových formulích. Jako možní jezdci Aston Martinu v DTM byli zmiňování Sébastien Buemi (aktuální pilot šampionátu Formule E a někdejší mladý talent Red Bullu), pilot týmu Toro Rosso v F1, Brendon Hartley, a dále pak piloti týmu R-Motorsport Nicki Thiim a Maxime Martin. Martina přitom z DTM z dob jeho angažmá u BMW dobře známe.
Ačkoliv dle nových pravidel DTM vyžadované 2,0 l turbomotory neodpovídají filozofii Aston Martinu, tak by speciály dle spekulací mohly pohánět agregáty od Hondy, jež jsou dnes využívány v Japonských Super GT. Ta má navíc v otázce motorů identická pravidla jako DTM.
Šéf týmu R-Motorsport, Florian Kamelger, britskému Autosportu řekl: "Jsme značkou v motorsportu, která rychle roste a určitě se rozhlíží po jiných sériích, protože hledáme nové možnosti. DTM by nás určitě zajímalo. Je zde určitý potenciál, ale nic konkrétního."
R-Motorsport má příští rok pokračovat v Blancpain GT, když bude používat V8 speciály Vantage GT3, jež si odbyly premiéru na letošní 24 hodinovce v Le Mans. Mateřská firma R-Motorsportu, společnost AF Racing, hrála roli v koncepci a financování návrhu hyperauta Aston Martin Valkyrie.
Všeobecně se má za to, pokud mají Audi a BMW v DTM zůstat dlouhodobě, tak bude třeba od roku 2020 sehnat třetího výrobce. V nedávné době se spekulovalo o hodně možných značkách, nejvíc nahlas se ale mluvilo o Maserati, které je sesterskou firmou Ferrari.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.