Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, je po prvním pole position a prvním pódiu v DTM extra motivován. Dle jeho názoru ještě přijdou tratě, které mu sedí.
Daniel Juncadella zažil o uplynulém závodu na Norisringu dvojité jubileum - poprvé ve své kariéře ovládl kvalifikaci DTM a poprvé se také v DTM dostal na pódium. "Byl to pro mě samozřejmě fantastický moment. Celý víkend pro mě probíhal velmi dobře. Věřím, že jsem teď na dobré cestě. Teď to musím ukázat i na dalším závodním víkendu DTM," říká Daniel Juncadella. Španěl třetí místo z Norisringu věnoval svému kamarádovi, který před závodem zemřel.
"V dalších týdnech pojedeme na tratích, které mi velmi dobře sedí. Uvidíme, co tam bude možné. Jako tým zažíváme pozitivní fázi a pro mě osobně bylo moje první pole position a první pódiové umístění samozřejmě super motivací," pokračuje rodák z Barcelony. V kalendáři teď budou následovat tratě Zandvoort (Holandsko) a Brands Hatch (Velká Británie).
"Obě jsou to mega závodní tratě, na kterých člověk nesmí udělat chybu. Tam bude každá sebemenší chyba okamžitě penalizována a člověk je venku. Tak to bývá na těchto typických starých závodních tratích bez asfaltových únikových zón. Tam musíte jet neustále v ideální závodní linii, jinak se rychle dostanete do problémů," pokračuje Juncadella.
"Na Brands Hatch a Zandvoortu jsem dosáhl také některých z mých nejlepších výsledků ve Formuli 3. Na Brands Hatch jedeme letos poprvé s DTM dlouhou variantu, která je něčím opravdu zvláštním. Podle mě je to skvělé. Jednoduše mega. Tuto variantu jsem jel už minulý rok v GT autě, možná díky tomu budu mít menší výhodu. GT auto sleduje kompletně odlišnou filozofii a musíte sdílet kokpit s dalším závodníkem. Ale pokud jste aktivní a sedíte každý víkend v autě, tak je to skvělá příprava, protože se u toho učíte střídat v krátkém čase dvě kompletně odlišná auta a musíte se jim přizpůsobit. Proto jsou tyto starty podle mě dobré."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.