Jezdec Mercedesu, Daniel Juncadella, je po prvním pole position a prvním pódiu v DTM extra motivován. Dle jeho názoru ještě přijdou tratě, které mu sedí.
Daniel Juncadella zažil o uplynulém závodu na Norisringu dvojité jubileum - poprvé ve své kariéře ovládl kvalifikaci DTM a poprvé se také v DTM dostal na pódium. "Byl to pro mě samozřejmě fantastický moment. Celý víkend pro mě probíhal velmi dobře. Věřím, že jsem teď na dobré cestě. Teď to musím ukázat i na dalším závodním víkendu DTM," říká Daniel Juncadella. Španěl třetí místo z Norisringu věnoval svému kamarádovi, který před závodem zemřel.
"V dalších týdnech pojedeme na tratích, které mi velmi dobře sedí. Uvidíme, co tam bude možné. Jako tým zažíváme pozitivní fázi a pro mě osobně bylo moje první pole position a první pódiové umístění samozřejmě super motivací," pokračuje rodák z Barcelony. V kalendáři teď budou následovat tratě Zandvoort (Holandsko) a Brands Hatch (Velká Británie).
"Obě jsou to mega závodní tratě, na kterých člověk nesmí udělat chybu. Tam bude každá sebemenší chyba okamžitě penalizována a člověk je venku. Tak to bývá na těchto typických starých závodních tratích bez asfaltových únikových zón. Tam musíte jet neustále v ideální závodní linii, jinak se rychle dostanete do problémů," pokračuje Juncadella.
"Na Brands Hatch a Zandvoortu jsem dosáhl také některých z mých nejlepších výsledků ve Formuli 3. Na Brands Hatch jedeme letos poprvé s DTM dlouhou variantu, která je něčím opravdu zvláštním. Podle mě je to skvělé. Jednoduše mega. Tuto variantu jsem jel už minulý rok v GT autě, možná díky tomu budu mít menší výhodu. GT auto sleduje kompletně odlišnou filozofii a musíte sdílet kokpit s dalším závodníkem. Ale pokud jste aktivní a sedíte každý víkend v autě, tak je to skvělá příprava, protože se u toho učíte střídat v krátkém čase dvě kompletně odlišná auta a musíte se jim přizpůsobit. Proto jsou tyto starty podle mě dobré."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?