Marco Wittmann na BMW vyhrál nedělní závod na Norisringu. Němec si v závěrečné části vybudoval zhruba 2,5s náskok, který mu umožnil dojet do cíle neohrožován. Rivalové v boji o titul, Gary Paffett a Timo Glock se po vzájemné nehodě propadli do hloubi pole.
Wittmann základy pro své vítězství položil již v úvodu závodu. Startoval jako sedmý a rychle poskočil na šesté místo za Paula di Restu. Jenže Skota nedokázal předjet. Dvojnásobný mistr DTM vyvíjel trvalý tlak na bývalého mistra DTM, který se rozhodl pro brzkou zastávku v boxech, což umožnilo Marcovi jezdit na volném vzduchu.
Wittmann zajel do boxů ve 12. kole z 68 a na trať se vrátil ve skupince uprostřed pole. Ihned po svém návratu využil týmové spolupráce a postoupil před Bruno Spenglera, který pak zdržel další pronásledovatele. To Edoardo Mortara zastavil hned v prvním kole z pátého místa. Na trať se vrátil jako vedoucí pětičlenné skupiny jezdců, kteří zastavili v tomto kole. Brzy se ale i díky zastávkám ostatních pilotů posunul na 10. místo.
Mezi ním na 10. místě a Wittmannem na 7. místě, který mezitím absolvoval také zastávku a po ní využil Bruna Spenglera, ale bylo několik jezdců. Wittmann navíc na čerstvých gumách zajížděl dobré časy a během zastávky v boxech se dostal před Daniela Juncadellu, který do závodu startoval z pole-position. Juncadella se na trať vrátil na pátém místě za piloty, kteří ještě nebyli v boxech.
Jakmile v boxech zastavili všichni, tak byl pořadí následující - na čele pohodlně Marco Wittmann, dále pak s odstupem Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Dále v poli pokračoval boj o průběžné vedení v letošním DTM mezi Garym Paffettem a Timem Glockem. Jejich souboj trochu připomínal jejich pěkný souboj o vítězství na Hockenheimu. Brit do závodu přitom startoval z 2. místa, pak ale neměl v 11. kole podařenou zastávku, když jej stála 8,5 vteřiny. Pak se ale při souboji s Glockem dále propadli na 14. a 15. místo. Stejně jako na Hockenheimu i zde mělo C63 AMG DTM Paffetta výhodu na rovinkách, M4 DTM Glocka zase získávalo v zatáčkách.
Oba jezdci spolu bojovali asi 20 kol. Paffett pak zaútočil v nájezdu do vlásenky a Glock svoji pozici začal tvrdě bránit. Brit pak naštvaně do radia sděloval týmu svoji nespokojenost. Později chování Němce označil za "komické". Dvojice pak dále bojoval až do doby, kdy Paffett v Scholler S předvedl velký slide, což jej stálo dvě místa. Glock tak dojel 10. a Paffett se vrátil na 11. místo. V šampionátu se tak snížilo vedení Brita na pouhých šest bodů před Edoardo Mortarou, dále jsou pak Marco Wittmann a Timo Glock.
Glockovi se nepodařilo předjet Pascala Wehrleina, který skončil na devátém místě, když někdejší pilot Formule 1 předvedl úvodní stint dlouhý 40 kol. Wehrlein skončil za dvěma speciály Audi Nico Müllera na devátém místě, který měl povedený start závodu a vyjel si několik míst, a Robina Frijnse na osmém místě, který jel také dlouhý úvodní stint. Na sedmém místě skončil Lucas Auer s Mercedesem a před ním byl Paul di Resta.
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?