Marco Wittmann na BMW vyhrál nedělní závod na Norisringu. Němec si v závěrečné části vybudoval zhruba 2,5s náskok, který mu umožnil dojet do cíle neohrožován. Rivalové v boji o titul, Gary Paffett a Timo Glock se po vzájemné nehodě propadli do hloubi pole.
Wittmann základy pro své vítězství položil již v úvodu závodu. Startoval jako sedmý a rychle poskočil na šesté místo za Paula di Restu. Jenže Skota nedokázal předjet. Dvojnásobný mistr DTM vyvíjel trvalý tlak na bývalého mistra DTM, který se rozhodl pro brzkou zastávku v boxech, což umožnilo Marcovi jezdit na volném vzduchu.
Wittmann zajel do boxů ve 12. kole z 68 a na trať se vrátil ve skupince uprostřed pole. Ihned po svém návratu využil týmové spolupráce a postoupil před Bruno Spenglera, který pak zdržel další pronásledovatele. To Edoardo Mortara zastavil hned v prvním kole z pátého místa. Na trať se vrátil jako vedoucí pětičlenné skupiny jezdců, kteří zastavili v tomto kole. Brzy se ale i díky zastávkám ostatních pilotů posunul na 10. místo.
Mezi ním na 10. místě a Wittmannem na 7. místě, který mezitím absolvoval také zastávku a po ní využil Bruna Spenglera, ale bylo několik jezdců. Wittmann navíc na čerstvých gumách zajížděl dobré časy a během zastávky v boxech se dostal před Daniela Juncadellu, který do závodu startoval z pole-position. Juncadella se na trať vrátil na pátém místě za piloty, kteří ještě nebyli v boxech.
Jakmile v boxech zastavili všichni, tak byl pořadí následující - na čele pohodlně Marco Wittmann, dále pak s odstupem Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Dále v poli pokračoval boj o průběžné vedení v letošním DTM mezi Garym Paffettem a Timem Glockem. Jejich souboj trochu připomínal jejich pěkný souboj o vítězství na Hockenheimu. Brit do závodu přitom startoval z 2. místa, pak ale neměl v 11. kole podařenou zastávku, když jej stála 8,5 vteřiny. Pak se ale při souboji s Glockem dále propadli na 14. a 15. místo. Stejně jako na Hockenheimu i zde mělo C63 AMG DTM Paffetta výhodu na rovinkách, M4 DTM Glocka zase získávalo v zatáčkách.
Oba jezdci spolu bojovali asi 20 kol. Paffett pak zaútočil v nájezdu do vlásenky a Glock svoji pozici začal tvrdě bránit. Brit pak naštvaně do radia sděloval týmu svoji nespokojenost. Později chování Němce označil za "komické". Dvojice pak dále bojoval až do doby, kdy Paffett v Scholler S předvedl velký slide, což jej stálo dvě místa. Glock tak dojel 10. a Paffett se vrátil na 11. místo. V šampionátu se tak snížilo vedení Brita na pouhých šest bodů před Edoardo Mortarou, dále jsou pak Marco Wittmann a Timo Glock.
Glockovi se nepodařilo předjet Pascala Wehrleina, který skončil na devátém místě, když někdejší pilot Formule 1 předvedl úvodní stint dlouhý 40 kol. Wehrlein skončil za dvěma speciály Audi Nico Müllera na devátém místě, který měl povedený start závodu a vyjel si několik míst, a Robina Frijnse na osmém místě, který jel také dlouhý úvodní stint. Na sedmém místě skončil Lucas Auer s Mercedesem a před ním byl Paul di Resta.
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?