Marco Wittmann na BMW vyhrál nedělní závod na Norisringu. Němec si v závěrečné části vybudoval zhruba 2,5s náskok, který mu umožnil dojet do cíle neohrožován. Rivalové v boji o titul, Gary Paffett a Timo Glock se po vzájemné nehodě propadli do hloubi pole.
Wittmann základy pro své vítězství položil již v úvodu závodu. Startoval jako sedmý a rychle poskočil na šesté místo za Paula di Restu. Jenže Skota nedokázal předjet. Dvojnásobný mistr DTM vyvíjel trvalý tlak na bývalého mistra DTM, který se rozhodl pro brzkou zastávku v boxech, což umožnilo Marcovi jezdit na volném vzduchu.
Wittmann zajel do boxů ve 12. kole z 68 a na trať se vrátil ve skupince uprostřed pole. Ihned po svém návratu využil týmové spolupráce a postoupil před Bruno Spenglera, který pak zdržel další pronásledovatele. To Edoardo Mortara zastavil hned v prvním kole z pátého místa. Na trať se vrátil jako vedoucí pětičlenné skupiny jezdců, kteří zastavili v tomto kole. Brzy se ale i díky zastávkám ostatních pilotů posunul na 10. místo.
Mezi ním na 10. místě a Wittmannem na 7. místě, který mezitím absolvoval také zastávku a po ní využil Bruna Spenglera, ale bylo několik jezdců. Wittmann navíc na čerstvých gumách zajížděl dobré časy a během zastávky v boxech se dostal před Daniela Juncadellu, který do závodu startoval z pole-position. Juncadella se na trať vrátil na pátém místě za piloty, kteří ještě nebyli v boxech.
Jakmile v boxech zastavili všichni, tak byl pořadí následující - na čele pohodlně Marco Wittmann, dále pak s odstupem Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Dále v poli pokračoval boj o průběžné vedení v letošním DTM mezi Garym Paffettem a Timem Glockem. Jejich souboj trochu připomínal jejich pěkný souboj o vítězství na Hockenheimu. Brit do závodu přitom startoval z 2. místa, pak ale neměl v 11. kole podařenou zastávku, když jej stála 8,5 vteřiny. Pak se ale při souboji s Glockem dále propadli na 14. a 15. místo. Stejně jako na Hockenheimu i zde mělo C63 AMG DTM Paffetta výhodu na rovinkách, M4 DTM Glocka zase získávalo v zatáčkách.
Oba jezdci spolu bojovali asi 20 kol. Paffett pak zaútočil v nájezdu do vlásenky a Glock svoji pozici začal tvrdě bránit. Brit pak naštvaně do radia sděloval týmu svoji nespokojenost. Později chování Němce označil za "komické". Dvojice pak dále bojoval až do doby, kdy Paffett v Scholler S předvedl velký slide, což jej stálo dvě místa. Glock tak dojel 10. a Paffett se vrátil na 11. místo. V šampionátu se tak snížilo vedení Brita na pouhých šest bodů před Edoardo Mortarou, dále jsou pak Marco Wittmann a Timo Glock.
Glockovi se nepodařilo předjet Pascala Wehrleina, který skončil na devátém místě, když někdejší pilot Formule 1 předvedl úvodní stint dlouhý 40 kol. Wehrlein skončil za dvěma speciály Audi Nico Müllera na devátém místě, který měl povedený start závodu a vyjel si několik míst, a Robina Frijnse na osmém místě, který jel také dlouhý úvodní stint. Na sedmém místě skončil Lucas Auer s Mercedesem a před ním byl Paul di Resta.
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.