Gary Paffett přiznává svoji frustraci nad odchodem Mercedesu z DTM na konci sezony poté, co v úvodním víkendu sezony 2018 stříbrné šípy byly extrémně konkurenceschopné. Brit v sobotu vyhrál po startu z pole position a v neděli po tvrdém souboji o vítězství obsadil třetí příčku, startoval ale až desátý.
Mercedes tak svými výkony vystřídal vloni suverénní Audi, kterému zjevně ublížila změna v pravidlech, která omezuje aerodynamické prvky a také zjednodušila zavěšení. Skvělá forma Mercedesu ale dělá jeho odchod na konci sezony 2018 z DTM ještě více frustrující: "Je jasné, že je to frustrující, když si letos vedeme tak dobře a vyhráváme.
Tak to ale je. Každý rok jsme se snažili být výjimeční. Se změnou pravidel jsem se stali takto konkurenceschopní. Bylo těžké bojovat s ostatními s rozpočty, které do aerodynamiky vkládaly ostatní týmy. Letos je to se změnou aerodynamiky odlišné a to se ukazuje," říká Gary Paffett.
Brit také dodal, že cítí, že by se měl omluvit Mercedesu za to, že na konci závodu přišly o druhé místo ve prospěch Mikea Rockenfellera s Audi v důsledku jeho boje s Timem Glockem na BMW. Pilot Mercedesu totiž použil veškeré možné DRS na svůj parádní souboj s pilotem BMW, se kterým o vedení bojoval rovných 10 kol. Dle svých slov by ale Paffett svůj postoj neměnil i přesto, že se Mercedesu později omluvil.
"Nebyl jsem připraven jen tak sedět na druhém místě, věděl jsem, že máme rychlost. Bylo to ale o předjetí a získání toho vteřinového odstupu ve zbytku kola a tam jsme se nedostali. Neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom získali [takový náskok] a to bylo frustrující. Myslím, že kdybych se dostal na čelo a získal ten náskok, tak by to bylo pohodlné. Prostě jsem nemohl získat tu vteřinu na čele a musel jsem se bránit, což to ztěžovalo. Při posledním zájezdovém kole jsem týmu řekl: 'Omlouvám se, v podstatě jsem ztratil místo, ale sorry, nikdy se vám nepodaří mě v tom zastavit. Takže s tím prostě žijme...'. Jsem bojovník a když můžu bojovat, tak to udělám," uzavřel Brit.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.