Gary Paffett přiznává svoji frustraci nad odchodem Mercedesu z DTM na konci sezony poté, co v úvodním víkendu sezony 2018 stříbrné šípy byly extrémně konkurenceschopné. Brit v sobotu vyhrál po startu z pole position a v neděli po tvrdém souboji o vítězství obsadil třetí příčku, startoval ale až desátý.
Mercedes tak svými výkony vystřídal vloni suverénní Audi, kterému zjevně ublížila změna v pravidlech, která omezuje aerodynamické prvky a také zjednodušila zavěšení. Skvělá forma Mercedesu ale dělá jeho odchod na konci sezony 2018 z DTM ještě více frustrující: "Je jasné, že je to frustrující, když si letos vedeme tak dobře a vyhráváme.
Tak to ale je. Každý rok jsme se snažili být výjimeční. Se změnou pravidel jsem se stali takto konkurenceschopní. Bylo těžké bojovat s ostatními s rozpočty, které do aerodynamiky vkládaly ostatní týmy. Letos je to se změnou aerodynamiky odlišné a to se ukazuje," říká Gary Paffett.
Brit také dodal, že cítí, že by se měl omluvit Mercedesu za to, že na konci závodu přišly o druhé místo ve prospěch Mikea Rockenfellera s Audi v důsledku jeho boje s Timem Glockem na BMW. Pilot Mercedesu totiž použil veškeré možné DRS na svůj parádní souboj s pilotem BMW, se kterým o vedení bojoval rovných 10 kol. Dle svých slov by ale Paffett svůj postoj neměnil i přesto, že se Mercedesu později omluvil.
"Nebyl jsem připraven jen tak sedět na druhém místě, věděl jsem, že máme rychlost. Bylo to ale o předjetí a získání toho vteřinového odstupu ve zbytku kola a tam jsme se nedostali. Neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom získali [takový náskok] a to bylo frustrující. Myslím, že kdybych se dostal na čelo a získal ten náskok, tak by to bylo pohodlné. Prostě jsem nemohl získat tu vteřinu na čele a musel jsem se bránit, což to ztěžovalo. Při posledním zájezdovém kole jsem týmu řekl: 'Omlouvám se, v podstatě jsem ztratil místo, ale sorry, nikdy se vám nepodaří mě v tom zastavit. Takže s tím prostě žijme...'. Jsem bojovník a když můžu bojovat, tak to udělám," uzavřel Brit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.