Gary Paffett přiznává svoji frustraci nad odchodem Mercedesu z DTM na konci sezony poté, co v úvodním víkendu sezony 2018 stříbrné šípy byly extrémně konkurenceschopné. Brit v sobotu vyhrál po startu z pole position a v neděli po tvrdém souboji o vítězství obsadil třetí příčku, startoval ale až desátý.
Mercedes tak svými výkony vystřídal vloni suverénní Audi, kterému zjevně ublížila změna v pravidlech, která omezuje aerodynamické prvky a také zjednodušila zavěšení. Skvělá forma Mercedesu ale dělá jeho odchod na konci sezony 2018 z DTM ještě více frustrující: "Je jasné, že je to frustrující, když si letos vedeme tak dobře a vyhráváme.
Tak to ale je. Každý rok jsme se snažili být výjimeční. Se změnou pravidel jsem se stali takto konkurenceschopní. Bylo těžké bojovat s ostatními s rozpočty, které do aerodynamiky vkládaly ostatní týmy. Letos je to se změnou aerodynamiky odlišné a to se ukazuje," říká Gary Paffett.
Brit také dodal, že cítí, že by se měl omluvit Mercedesu za to, že na konci závodu přišly o druhé místo ve prospěch Mikea Rockenfellera s Audi v důsledku jeho boje s Timem Glockem na BMW. Pilot Mercedesu totiž použil veškeré možné DRS na svůj parádní souboj s pilotem BMW, se kterým o vedení bojoval rovných 10 kol. Dle svých slov by ale Paffett svůj postoj neměnil i přesto, že se Mercedesu později omluvil.
"Nebyl jsem připraven jen tak sedět na druhém místě, věděl jsem, že máme rychlost. Bylo to ale o předjetí a získání toho vteřinového odstupu ve zbytku kola a tam jsme se nedostali. Neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom získali [takový náskok] a to bylo frustrující. Myslím, že kdybych se dostal na čelo a získal ten náskok, tak by to bylo pohodlné. Prostě jsem nemohl získat tu vteřinu na čele a musel jsem se bránit, což to ztěžovalo. Při posledním zájezdovém kole jsem týmu řekl: 'Omlouvám se, v podstatě jsem ztratil místo, ale sorry, nikdy se vám nepodaří mě v tom zastavit. Takže s tím prostě žijme...'. Jsem bojovník a když můžu bojovat, tak to udělám," uzavřel Brit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.