Gary Paffett přiznává svoji frustraci nad odchodem Mercedesu z DTM na konci sezony poté, co v úvodním víkendu sezony 2018 stříbrné šípy byly extrémně konkurenceschopné. Brit v sobotu vyhrál po startu z pole position a v neděli po tvrdém souboji o vítězství obsadil třetí příčku, startoval ale až desátý.
Mercedes tak svými výkony vystřídal vloni suverénní Audi, kterému zjevně ublížila změna v pravidlech, která omezuje aerodynamické prvky a také zjednodušila zavěšení. Skvělá forma Mercedesu ale dělá jeho odchod na konci sezony 2018 z DTM ještě více frustrující: "Je jasné, že je to frustrující, když si letos vedeme tak dobře a vyhráváme.
Tak to ale je. Každý rok jsme se snažili být výjimeční. Se změnou pravidel jsem se stali takto konkurenceschopní. Bylo těžké bojovat s ostatními s rozpočty, které do aerodynamiky vkládaly ostatní týmy. Letos je to se změnou aerodynamiky odlišné a to se ukazuje," říká Gary Paffett.
Brit také dodal, že cítí, že by se měl omluvit Mercedesu za to, že na konci závodu přišly o druhé místo ve prospěch Mikea Rockenfellera s Audi v důsledku jeho boje s Timem Glockem na BMW. Pilot Mercedesu totiž použil veškeré možné DRS na svůj parádní souboj s pilotem BMW, se kterým o vedení bojoval rovných 10 kol. Dle svých slov by ale Paffett svůj postoj neměnil i přesto, že se Mercedesu později omluvil.
"Nebyl jsem připraven jen tak sedět na druhém místě, věděl jsem, že máme rychlost. Bylo to ale o předjetí a získání toho vteřinového odstupu ve zbytku kola a tam jsme se nedostali. Neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom získali [takový náskok] a to bylo frustrující. Myslím, že kdybych se dostal na čelo a získal ten náskok, tak by to bylo pohodlné. Prostě jsem nemohl získat tu vteřinu na čele a musel jsem se bránit, což to ztěžovalo. Při posledním zájezdovém kole jsem týmu řekl: 'Omlouvám se, v podstatě jsem ztratil místo, ale sorry, nikdy se vám nepodaří mě v tom zastavit. Takže s tím prostě žijme...'. Jsem bojovník a když můžu bojovat, tak to udělám," uzavřel Brit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.