Neskutečný souboj Tima Glocka a Garyho Paffetta o vítězství ve druhém závodu DTM na Hockenheimu ozdobil nedělní závod. Jejich souboj navíc trval celou druhou polovinu závodu (začal po povinných zastávkách v boxech).
Oba rivalové zastavili u mechaniků v podobnou chvíli - Paffett v kole 14., Glock o kolo dřív. Po povinných zastávkách v boxech vypadl z boje o vítězství Lucas Auer, který jezdil v první polovině na druhém místě. Rakušan ale ulil start, za což dostal trest 5 vteřin zastavení při zastávce v boxech. Paffett předvedl velmi rychlé zájezdové i výjezdové kolo, zastávka obou jezdců trvala podobně dlouho.
Tím pádem se po odbavení u mechaniků objevil těsně za křídlem BMW M4 DTM. V polovině závodu vedl Timo Glock o vteřinu, tento náskok však Paffett rychle zlikvidoval. Dvojice si pak osmkrát (!) vyměnila pozice v nájezdu do vlásenky, občas jejich souboj pokračoval i dalších zatáčkách (7, 8 i 9). Glock měl výhodu většího počtu DRS, protože jezdil hned od počátku na čele. Definitivní odražení Paffettových útoků nastalo, když Glock vyhrál souboj v Sachs Kurve - Britovi pak došlo DRS a musel se začít bránit útokům zezadu.
Tento tvrdý, ale fairový, souboj znamenal, že je zezadu dojel Joel Eriksson na BMW. Překvapení víkendu a bývalý jezdec European Formula 3 ale nakonec ztratil po lehkém kontaktu s Paffettem na stadionu. Díky tomu se před BMW dostal Mike Rockenfeller na Audi RS5 DTM. Bývalý šampion nejenže proklouzl na třetí místo, ale nakonec dokázal předjet i Garyho Paffetta a bral druhé místo.
Jezdec Mercedesu se ještě pokusil i bez DRS zaútočit na Rockenfellera, ale ten jeho útok odrazil. Eriksson si vyjel čtvrté místo před Loic Duvalem, který měl náročný víkend, když absolvoval závody DTM a k tomu úvodní podnik sezony WEC ve Spa. Pascal Wehrlein získal slušné šesté místo při svém návratu do DTM (v sobotu byl pátý).
Rene Rast mohl litovat vyjetí do trávy, které jej stálo několik míst - celkově byl sedmý. Zbývající bodované příčky obsadili Bruno Spengler, Paul di Resta a Augusto Farfus. Mattias Ekström ve svém posledním závodu DTM v historii dokončil na 16. příčce.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?