Hockenheimring: Po fantastickém souboji s Paffettem vítězí Glock na BMW

Glock, Timo
Glock, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 7. května 2018 22:46
Sdílej:

Neskutečný souboj Tima Glocka a Garyho Paffetta o vítězství ve druhém závodu DTM na Hockenheimu ozdobil nedělní závod. Jejich souboj navíc trval celou druhou polovinu závodu (začal po povinných zastávkách v boxech).

Oba rivalové zastavili u mechaniků v podobnou chvíli - Paffett v kole 14., Glock o kolo dřív. Po povinných zastávkách v boxech vypadl z boje o vítězství Lucas Auer, který jezdil v první polovině na druhém místě. Rakušan ale ulil start, za což dostal trest 5 vteřin zastavení při zastávce v boxech. Paffett předvedl velmi rychlé zájezdové i výjezdové kolo, zastávka obou jezdců trvala podobně dlouho.

Tím pádem se po odbavení u mechaniků objevil těsně za křídlem BMW M4 DTM. V polovině závodu vedl Timo Glock o vteřinu, tento náskok však Paffett rychle zlikvidoval. Dvojice si pak osmkrát (!) vyměnila pozice v nájezdu do vlásenky, občas jejich souboj pokračoval i dalších zatáčkách (7, 8 i 9). Glock měl výhodu většího počtu DRS, protože jezdil hned od počátku na čele. Definitivní odražení Paffettových útoků nastalo, když Glock vyhrál souboj v Sachs Kurve - Britovi pak došlo DRS a musel se začít bránit útokům zezadu.

Tento tvrdý, ale fairový, souboj znamenal, že je zezadu dojel Joel Eriksson na BMW. Překvapení víkendu a bývalý jezdec European Formula 3 ale nakonec ztratil po lehkém kontaktu s Paffettem na stadionu. Díky tomu se před BMW dostal Mike Rockenfeller na Audi RS5 DTM. Bývalý šampion nejenže proklouzl na třetí místo, ale nakonec dokázal předjet i Garyho Paffetta a bral druhé místo. 

Jezdec Mercedesu se ještě pokusil i bez DRS zaútočit na Rockenfellera, ale ten jeho útok odrazil. Eriksson si vyjel čtvrté místo před Loic Duvalem, který měl náročný víkend, když absolvoval závody DTM a k tomu úvodní podnik sezony WEC ve Spa. Pascal Wehrlein získal slušné šesté místo při svém návratu do DTM (v sobotu byl pátý). 

Rene Rast mohl litovat vyjetí do trávy, které jej stálo několik míst - celkově byl sedmý. Zbývající bodované příčky obsadili Bruno Spengler, Paul di Resta a Augusto Farfus. Mattias Ekström ve svém posledním závodu DTM v historii dokončil na 16. příčce. 

Výsledky závodu: zde

Výsledky kvalifikace: zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.