Neskutečný souboj Tima Glocka a Garyho Paffetta o vítězství ve druhém závodu DTM na Hockenheimu ozdobil nedělní závod. Jejich souboj navíc trval celou druhou polovinu závodu (začal po povinných zastávkách v boxech).
Oba rivalové zastavili u mechaniků v podobnou chvíli - Paffett v kole 14., Glock o kolo dřív. Po povinných zastávkách v boxech vypadl z boje o vítězství Lucas Auer, který jezdil v první polovině na druhém místě. Rakušan ale ulil start, za což dostal trest 5 vteřin zastavení při zastávce v boxech. Paffett předvedl velmi rychlé zájezdové i výjezdové kolo, zastávka obou jezdců trvala podobně dlouho.
Tím pádem se po odbavení u mechaniků objevil těsně za křídlem BMW M4 DTM. V polovině závodu vedl Timo Glock o vteřinu, tento náskok však Paffett rychle zlikvidoval. Dvojice si pak osmkrát (!) vyměnila pozice v nájezdu do vlásenky, občas jejich souboj pokračoval i dalších zatáčkách (7, 8 i 9). Glock měl výhodu většího počtu DRS, protože jezdil hned od počátku na čele. Definitivní odražení Paffettových útoků nastalo, když Glock vyhrál souboj v Sachs Kurve - Britovi pak došlo DRS a musel se začít bránit útokům zezadu.
Tento tvrdý, ale fairový, souboj znamenal, že je zezadu dojel Joel Eriksson na BMW. Překvapení víkendu a bývalý jezdec European Formula 3 ale nakonec ztratil po lehkém kontaktu s Paffettem na stadionu. Díky tomu se před BMW dostal Mike Rockenfeller na Audi RS5 DTM. Bývalý šampion nejenže proklouzl na třetí místo, ale nakonec dokázal předjet i Garyho Paffetta a bral druhé místo.
Jezdec Mercedesu se ještě pokusil i bez DRS zaútočit na Rockenfellera, ale ten jeho útok odrazil. Eriksson si vyjel čtvrté místo před Loic Duvalem, který měl náročný víkend, když absolvoval závody DTM a k tomu úvodní podnik sezony WEC ve Spa. Pascal Wehrlein získal slušné šesté místo při svém návratu do DTM (v sobotu byl pátý).
Rene Rast mohl litovat vyjetí do trávy, které jej stálo několik míst - celkově byl sedmý. Zbývající bodované příčky obsadili Bruno Spengler, Paul di Resta a Augusto Farfus. Mattias Ekström ve svém posledním závodu DTM v historii dokončil na 16. příčce.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.