Neskutečný souboj Tima Glocka a Garyho Paffetta o vítězství ve druhém závodu DTM na Hockenheimu ozdobil nedělní závod. Jejich souboj navíc trval celou druhou polovinu závodu (začal po povinných zastávkách v boxech).
Oba rivalové zastavili u mechaniků v podobnou chvíli - Paffett v kole 14., Glock o kolo dřív. Po povinných zastávkách v boxech vypadl z boje o vítězství Lucas Auer, který jezdil v první polovině na druhém místě. Rakušan ale ulil start, za což dostal trest 5 vteřin zastavení při zastávce v boxech. Paffett předvedl velmi rychlé zájezdové i výjezdové kolo, zastávka obou jezdců trvala podobně dlouho.
Tím pádem se po odbavení u mechaniků objevil těsně za křídlem BMW M4 DTM. V polovině závodu vedl Timo Glock o vteřinu, tento náskok však Paffett rychle zlikvidoval. Dvojice si pak osmkrát (!) vyměnila pozice v nájezdu do vlásenky, občas jejich souboj pokračoval i dalších zatáčkách (7, 8 i 9). Glock měl výhodu většího počtu DRS, protože jezdil hned od počátku na čele. Definitivní odražení Paffettových útoků nastalo, když Glock vyhrál souboj v Sachs Kurve - Britovi pak došlo DRS a musel se začít bránit útokům zezadu.
Tento tvrdý, ale fairový, souboj znamenal, že je zezadu dojel Joel Eriksson na BMW. Překvapení víkendu a bývalý jezdec European Formula 3 ale nakonec ztratil po lehkém kontaktu s Paffettem na stadionu. Díky tomu se před BMW dostal Mike Rockenfeller na Audi RS5 DTM. Bývalý šampion nejenže proklouzl na třetí místo, ale nakonec dokázal předjet i Garyho Paffetta a bral druhé místo.
Jezdec Mercedesu se ještě pokusil i bez DRS zaútočit na Rockenfellera, ale ten jeho útok odrazil. Eriksson si vyjel čtvrté místo před Loic Duvalem, který měl náročný víkend, když absolvoval závody DTM a k tomu úvodní podnik sezony WEC ve Spa. Pascal Wehrlein získal slušné šesté místo při svém návratu do DTM (v sobotu byl pátý).
Rene Rast mohl litovat vyjetí do trávy, které jej stálo několik míst - celkově byl sedmý. Zbývající bodované příčky obsadili Bruno Spengler, Paul di Resta a Augusto Farfus. Mattias Ekström ve svém posledním závodu DTM v historii dokončil na 16. příčce.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?