Audi požaduje jasnou záruku třetího výrobce, aby DTM zůstalo při životě i po odchodu Mercedesu. Sérii stanovilo lhůtu do konce června.
Krátce před víkendovým startem sezony DTM na německém Hockenheimu se v zákulisí série tvrdě bojuje o její budoucnost. Šéf DTM, Gerhard Berger, se snaží využít všechny dostupné prostředky, aby co nejrychleji získat třetího výrobce. Rakušan si navíc pohrává také s myšlenkou netovárních týmů.
Čas běží a BMW s Audi chtějí vědět, jak to bude s DTM vypadat v příštím roce a také v roce 2020. Ingolstadtští dali dokonce organizátorům lhůtu. V půli června chtějí mít alespoň načrtnutý finální scénář a včetně třetího (vedle Audi a BMW) účastníka šampionátu, který by nemusel nutně startovat jako tovární angažmá, ale měl by na trať poslat určitý minimální počet speciálů.
"Abychom mohli nakonec vzít do ruky potřebné peníze, potřebujeme jistotu plánování," říká šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, pro německý 'Kicker'. Šéf týmu se sídlem v německém Neuburg an der Donau nechtěl na organizátory nijak tlačit, ale přechodový rok jen se dvěma výrobci by znamenal, že by jak Audi tak i BMW museli na start postavit více speciálů. Na to by potřebovali více peněz, které by museli dostat od svých představenstev.
Proto chce mít Audi jasno už v létě, aby se mohlo na další sezonu seriózně připravit nejen po sportovní, ale i po finanční stránce věci. Audi by si jednu sezonu s jen dvěma výrobci sice dokázalo představit, ale potřebné peníze by si muselo interně tvrdě vybojovat. Kvůli skandálu koncernu VW ohledně falšování emisí dieselových motorů totiž musí šetřit všechny značky. Vyšší výdaje na DTM navíc jen se dvěma výrobci by se tedy těžko obhajovaly.
Ani pro Bergera by sezóna pouze s Audi a BMW nebyla snovým scénářem. Šéf DTM chce už v roce 2019 vidět plný a co možná nejrozmanitější startovní rošt. "Nechci ztratit žádný čas, ve svém životě také nemám žádný přechodový rok," řekl Gerhard Berger pro 'dpa'. Řešením by byl netovární tým HWA nasazující vozy Mercedes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.