Audi požaduje jasnou záruku třetího výrobce, aby DTM zůstalo při životě i po odchodu Mercedesu. Sérii stanovilo lhůtu do konce června.
Krátce před víkendovým startem sezony DTM na německém Hockenheimu se v zákulisí série tvrdě bojuje o její budoucnost. Šéf DTM, Gerhard Berger, se snaží využít všechny dostupné prostředky, aby co nejrychleji získat třetího výrobce. Rakušan si navíc pohrává také s myšlenkou netovárních týmů.
Čas běží a BMW s Audi chtějí vědět, jak to bude s DTM vypadat v příštím roce a také v roce 2020. Ingolstadtští dali dokonce organizátorům lhůtu. V půli června chtějí mít alespoň načrtnutý finální scénář a včetně třetího (vedle Audi a BMW) účastníka šampionátu, který by nemusel nutně startovat jako tovární angažmá, ale měl by na trať poslat určitý minimální počet speciálů.
"Abychom mohli nakonec vzít do ruky potřebné peníze, potřebujeme jistotu plánování," říká šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, pro německý 'Kicker'. Šéf týmu se sídlem v německém Neuburg an der Donau nechtěl na organizátory nijak tlačit, ale přechodový rok jen se dvěma výrobci by znamenal, že by jak Audi tak i BMW museli na start postavit více speciálů. Na to by potřebovali více peněz, které by museli dostat od svých představenstev.
Proto chce mít Audi jasno už v létě, aby se mohlo na další sezonu seriózně připravit nejen po sportovní, ale i po finanční stránce věci. Audi by si jednu sezonu s jen dvěma výrobci sice dokázalo představit, ale potřebné peníze by si muselo interně tvrdě vybojovat. Kvůli skandálu koncernu VW ohledně falšování emisí dieselových motorů totiž musí šetřit všechny značky. Vyšší výdaje na DTM navíc jen se dvěma výrobci by se tedy těžko obhajovaly.
Ani pro Bergera by sezóna pouze s Audi a BMW nebyla snovým scénářem. Šéf DTM chce už v roce 2019 vidět plný a co možná nejrozmanitější startovní rošt. "Nechci ztratit žádný čas, ve svém životě také nemám žádný přechodový rok," řekl Gerhard Berger pro 'dpa'. Řešením by byl netovární tým HWA nasazující vozy Mercedes.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.