Audi požaduje jasnou záruku třetího výrobce, aby DTM zůstalo při životě i po odchodu Mercedesu. Sérii stanovilo lhůtu do konce června.
Krátce před víkendovým startem sezony DTM na německém Hockenheimu se v zákulisí série tvrdě bojuje o její budoucnost. Šéf DTM, Gerhard Berger, se snaží využít všechny dostupné prostředky, aby co nejrychleji získat třetího výrobce. Rakušan si navíc pohrává také s myšlenkou netovárních týmů.
Čas běží a BMW s Audi chtějí vědět, jak to bude s DTM vypadat v příštím roce a také v roce 2020. Ingolstadtští dali dokonce organizátorům lhůtu. V půli června chtějí mít alespoň načrtnutý finální scénář a včetně třetího (vedle Audi a BMW) účastníka šampionátu, který by nemusel nutně startovat jako tovární angažmá, ale měl by na trať poslat určitý minimální počet speciálů.
"Abychom mohli nakonec vzít do ruky potřebné peníze, potřebujeme jistotu plánování," říká šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, pro německý 'Kicker'. Šéf týmu se sídlem v německém Neuburg an der Donau nechtěl na organizátory nijak tlačit, ale přechodový rok jen se dvěma výrobci by znamenal, že by jak Audi tak i BMW museli na start postavit více speciálů. Na to by potřebovali více peněz, které by museli dostat od svých představenstev.
Proto chce mít Audi jasno už v létě, aby se mohlo na další sezonu seriózně připravit nejen po sportovní, ale i po finanční stránce věci. Audi by si jednu sezonu s jen dvěma výrobci sice dokázalo představit, ale potřebné peníze by si muselo interně tvrdě vybojovat. Kvůli skandálu koncernu VW ohledně falšování emisí dieselových motorů totiž musí šetřit všechny značky. Vyšší výdaje na DTM navíc jen se dvěma výrobci by se tedy těžko obhajovaly.
Ani pro Bergera by sezóna pouze s Audi a BMW nebyla snovým scénářem. Šéf DTM chce už v roce 2019 vidět plný a co možná nejrozmanitější startovní rošt. "Nechci ztratit žádný čas, ve svém životě také nemám žádný přechodový rok," řekl Gerhard Berger pro 'dpa'. Řešením by byl netovární tým HWA nasazující vozy Mercedes.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.