Audi požaduje jasnou záruku třetího výrobce, aby DTM zůstalo při životě i po odchodu Mercedesu. Sérii stanovilo lhůtu do konce června.
Krátce před víkendovým startem sezony DTM na německém Hockenheimu se v zákulisí série tvrdě bojuje o její budoucnost. Šéf DTM, Gerhard Berger, se snaží využít všechny dostupné prostředky, aby co nejrychleji získat třetího výrobce. Rakušan si navíc pohrává také s myšlenkou netovárních týmů.
Čas běží a BMW s Audi chtějí vědět, jak to bude s DTM vypadat v příštím roce a také v roce 2020. Ingolstadtští dali dokonce organizátorům lhůtu. V půli června chtějí mít alespoň načrtnutý finální scénář a včetně třetího (vedle Audi a BMW) účastníka šampionátu, který by nemusel nutně startovat jako tovární angažmá, ale měl by na trať poslat určitý minimální počet speciálů.
"Abychom mohli nakonec vzít do ruky potřebné peníze, potřebujeme jistotu plánování," říká šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, pro německý 'Kicker'. Šéf týmu se sídlem v německém Neuburg an der Donau nechtěl na organizátory nijak tlačit, ale přechodový rok jen se dvěma výrobci by znamenal, že by jak Audi tak i BMW museli na start postavit více speciálů. Na to by potřebovali více peněz, které by museli dostat od svých představenstev.
Proto chce mít Audi jasno už v létě, aby se mohlo na další sezonu seriózně připravit nejen po sportovní, ale i po finanční stránce věci. Audi by si jednu sezonu s jen dvěma výrobci sice dokázalo představit, ale potřebné peníze by si muselo interně tvrdě vybojovat. Kvůli skandálu koncernu VW ohledně falšování emisí dieselových motorů totiž musí šetřit všechny značky. Vyšší výdaje na DTM navíc jen se dvěma výrobci by se tedy těžko obhajovaly.
Ani pro Bergera by sezóna pouze s Audi a BMW nebyla snovým scénářem. Šéf DTM chce už v roce 2019 vidět plný a co možná nejrozmanitější startovní rošt. "Nechci ztratit žádný čas, ve svém životě také nemám žádný přechodový rok," řekl Gerhard Berger pro 'dpa'. Řešením by byl netovární tým HWA nasazující vozy Mercedes.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?