Kalendář DTM roku 2018 bude zahrnovat 10 závodních víkendu s celkem 20 bodovanými závody. Start sezony už nebude na Hockenheimu, naopak se můžeme těšit na Misano.
Sestavování kalendáře přitom není vůbec jednoduché - napřed musí postavit svůj kalendář F1, pak tradiční podniky jako 24 hodin Le Mans, pak další FIA šampionáty a pak až může DTM zaplnit volné závodní víkendy. Samozřejmě občas dojde ke kolizím, ale jinak to nejde. DTM muselo pro rok 2018 najít hned 10 volných závodních víkendů, pojede se tedy 20 závodů. Finální verze kalendáře ještě není hotová, ale německému 'Motorsport-Total.com' se podařilo získat pár detailů.
Jedna tradice zůstává, jiná naopak končí - v minulosti DTM vždy začínalo a končilo na Hockenheimu. I sezona 2018 bude končit 13.-14. října 2018 na Hockenheimu, avšak dřívější květnový podnik na okruhu ve spolkové zemi Baden-Württemberg už sezonu otevírat nebude. Ta by totiž měla začínat o dva týdny dříve. Okruh pro první závod prý ještě ale vybrán nebyl.
Původně se prý zvažovala Imola, která by 21. - 22. dubna sezonu otevřela. Na realizaci tohoto nápadu ale zbývá málo času. Příští rok se ale i tak v Itálii mohou na DTM těšit, jet by se totiž mělo v Misanu (pravděpodobně 11. - 12. srpna). V dubnu by tedy sezonu mohl otevírat podnik ve Velké Británii. Šéf DTM, Gerhard Berger, několikrát řekl, že by sérii rád přivedl na "old school tratě". Tím měl na mysli právě Británii, zde by se mohlo jednat o Donington anebo Brands Hatch. Často se také spekulovalo o závodu v portugalském Estorilu, ten se ale asi uskuteční až v roce 2019.
Dále by se mělo jet na následujících okruzích - Norisring (23. - 24. června), Zandvoort (14. - 15. července), Nürburgring (8. - 9. září) a Spielberg (22. - 23. září). Dále by se mělo jet v Budapešti (zkraje června) a na Lausitzringu (19. - 20. května), naopak s podnikem v Rusku už se nepočítá. Konečný kalendář bychom se měli dozvědět po zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 6. prosince.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.