Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů
DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 25. listopadu 2017 21:43
Sdílej:

Kalendář DTM roku 2018 bude zahrnovat 10 závodních víkendu s celkem 20 bodovanými závody. Start sezony už nebude na Hockenheimu, naopak se můžeme těšit na Misano.

Sestavování kalendáře přitom není vůbec jednoduché - napřed musí postavit svůj kalendář F1, pak tradiční podniky jako 24 hodin Le Mans, pak další FIA šampionáty a pak až může DTM zaplnit volné závodní víkendy. Samozřejmě občas dojde ke kolizím, ale jinak to nejde. DTM muselo pro rok 2018 najít hned 10 volných závodních víkendů, pojede se tedy 20 závodů. Finální verze kalendáře ještě není hotová, ale německému 'Motorsport-Total.com' se podařilo získat pár detailů. 

Jedna tradice zůstává, jiná naopak končí - v minulosti DTM vždy začínalo a končilo na Hockenheimu. I sezona 2018 bude končit 13.-14. října 2018 na Hockenheimu, avšak dřívější květnový podnik na okruhu ve spolkové zemi Baden-Württemberg už sezonu otevírat nebude. Ta by totiž měla začínat o dva týdny dříve. Okruh pro první závod prý ještě ale vybrán nebyl. 

Původně se prý zvažovala Imola, která by 21. - 22. dubna sezonu otevřela. Na realizaci tohoto nápadu ale zbývá málo času. Příští rok se ale i tak v Itálii mohou na DTM těšit, jet by se totiž mělo v Misanu (pravděpodobně 11. - 12. srpna). V dubnu by tedy sezonu mohl otevírat podnik ve Velké Británii. Šéf DTM, Gerhard Berger, několikrát řekl, že by sérii rád přivedl na "old school tratě". Tím měl na mysli právě Británii, zde by se mohlo jednat o Donington anebo Brands Hatch. Často se také spekulovalo o závodu v portugalském Estorilu, ten se ale asi uskuteční až v roce 2019. 

Dále by se mělo jet na následujících okruzích - Norisring (23. - 24. června), Zandvoort (14. - 15. července), Nürburgring (8. - 9. září) a Spielberg (22. - 23. září). Dále by se mělo jet v Budapešti (zkraje června) a na Lausitzringu (19. - 20. května), naopak s podnikem v Rusku už se nepočítá. Konečný kalendář bychom se měli dozvědět po zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 6. prosince. 

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?