Kalendář DTM roku 2018 bude zahrnovat 10 závodních víkendu s celkem 20 bodovanými závody. Start sezony už nebude na Hockenheimu, naopak se můžeme těšit na Misano.
Sestavování kalendáře přitom není vůbec jednoduché - napřed musí postavit svůj kalendář F1, pak tradiční podniky jako 24 hodin Le Mans, pak další FIA šampionáty a pak až může DTM zaplnit volné závodní víkendy. Samozřejmě občas dojde ke kolizím, ale jinak to nejde. DTM muselo pro rok 2018 najít hned 10 volných závodních víkendů, pojede se tedy 20 závodů. Finální verze kalendáře ještě není hotová, ale německému 'Motorsport-Total.com' se podařilo získat pár detailů.
Jedna tradice zůstává, jiná naopak končí - v minulosti DTM vždy začínalo a končilo na Hockenheimu. I sezona 2018 bude končit 13.-14. října 2018 na Hockenheimu, avšak dřívější květnový podnik na okruhu ve spolkové zemi Baden-Württemberg už sezonu otevírat nebude. Ta by totiž měla začínat o dva týdny dříve. Okruh pro první závod prý ještě ale vybrán nebyl.
Původně se prý zvažovala Imola, která by 21. - 22. dubna sezonu otevřela. Na realizaci tohoto nápadu ale zbývá málo času. Příští rok se ale i tak v Itálii mohou na DTM těšit, jet by se totiž mělo v Misanu (pravděpodobně 11. - 12. srpna). V dubnu by tedy sezonu mohl otevírat podnik ve Velké Británii. Šéf DTM, Gerhard Berger, několikrát řekl, že by sérii rád přivedl na "old school tratě". Tím měl na mysli právě Británii, zde by se mohlo jednat o Donington anebo Brands Hatch. Často se také spekulovalo o závodu v portugalském Estorilu, ten se ale asi uskuteční až v roce 2019.
Dále by se mělo jet na následujících okruzích - Norisring (23. - 24. června), Zandvoort (14. - 15. července), Nürburgring (8. - 9. září) a Spielberg (22. - 23. září). Dále by se mělo jet v Budapešti (zkraje června) a na Lausitzringu (19. - 20. května), naopak s podnikem v Rusku už se nepočítá. Konečný kalendář bychom se měli dozvědět po zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 6. prosince.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?