Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů
DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 25. listopadu 2017 21:43
Sdílej:

Kalendář DTM roku 2018 bude zahrnovat 10 závodních víkendu s celkem 20 bodovanými závody. Start sezony už nebude na Hockenheimu, naopak se můžeme těšit na Misano.

Sestavování kalendáře přitom není vůbec jednoduché - napřed musí postavit svůj kalendář F1, pak tradiční podniky jako 24 hodin Le Mans, pak další FIA šampionáty a pak až může DTM zaplnit volné závodní víkendy. Samozřejmě občas dojde ke kolizím, ale jinak to nejde. DTM muselo pro rok 2018 najít hned 10 volných závodních víkendů, pojede se tedy 20 závodů. Finální verze kalendáře ještě není hotová, ale německému 'Motorsport-Total.com' se podařilo získat pár detailů. 

Jedna tradice zůstává, jiná naopak končí - v minulosti DTM vždy začínalo a končilo na Hockenheimu. I sezona 2018 bude končit 13.-14. října 2018 na Hockenheimu, avšak dřívější květnový podnik na okruhu ve spolkové zemi Baden-Württemberg už sezonu otevírat nebude. Ta by totiž měla začínat o dva týdny dříve. Okruh pro první závod prý ještě ale vybrán nebyl. 

Původně se prý zvažovala Imola, která by 21. - 22. dubna sezonu otevřela. Na realizaci tohoto nápadu ale zbývá málo času. Příští rok se ale i tak v Itálii mohou na DTM těšit, jet by se totiž mělo v Misanu (pravděpodobně 11. - 12. srpna). V dubnu by tedy sezonu mohl otevírat podnik ve Velké Británii. Šéf DTM, Gerhard Berger, několikrát řekl, že by sérii rád přivedl na "old school tratě". Tím měl na mysli právě Británii, zde by se mohlo jednat o Donington anebo Brands Hatch. Často se také spekulovalo o závodu v portugalském Estorilu, ten se ale asi uskuteční až v roce 2019. 

Dále by se mělo jet na následujících okruzích - Norisring (23. - 24. června), Zandvoort (14. - 15. července), Nürburgring (8. - 9. září) a Spielberg (22. - 23. září). Dále by se mělo jet v Budapešti (zkraje června) a na Lausitzringu (19. - 20. května), naopak s podnikem v Rusku už se nepočítá. Konečný kalendář bychom se měli dozvědět po zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 6. prosince. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.