Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů
DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 25. listopadu 2017 21:43
Sdílej:

Kalendář DTM roku 2018 bude zahrnovat 10 závodních víkendu s celkem 20 bodovanými závody. Start sezony už nebude na Hockenheimu, naopak se můžeme těšit na Misano.

Sestavování kalendáře přitom není vůbec jednoduché - napřed musí postavit svůj kalendář F1, pak tradiční podniky jako 24 hodin Le Mans, pak další FIA šampionáty a pak až může DTM zaplnit volné závodní víkendy. Samozřejmě občas dojde ke kolizím, ale jinak to nejde. DTM muselo pro rok 2018 najít hned 10 volných závodních víkendů, pojede se tedy 20 závodů. Finální verze kalendáře ještě není hotová, ale německému 'Motorsport-Total.com' se podařilo získat pár detailů. 

Jedna tradice zůstává, jiná naopak končí - v minulosti DTM vždy začínalo a končilo na Hockenheimu. I sezona 2018 bude končit 13.-14. října 2018 na Hockenheimu, avšak dřívější květnový podnik na okruhu ve spolkové zemi Baden-Württemberg už sezonu otevírat nebude. Ta by totiž měla začínat o dva týdny dříve. Okruh pro první závod prý ještě ale vybrán nebyl. 

Původně se prý zvažovala Imola, která by 21. - 22. dubna sezonu otevřela. Na realizaci tohoto nápadu ale zbývá málo času. Příští rok se ale i tak v Itálii mohou na DTM těšit, jet by se totiž mělo v Misanu (pravděpodobně 11. - 12. srpna). V dubnu by tedy sezonu mohl otevírat podnik ve Velké Británii. Šéf DTM, Gerhard Berger, několikrát řekl, že by sérii rád přivedl na "old school tratě". Tím měl na mysli právě Británii, zde by se mohlo jednat o Donington anebo Brands Hatch. Často se také spekulovalo o závodu v portugalském Estorilu, ten se ale asi uskuteční až v roce 2019. 

Dále by se mělo jet na následujících okruzích - Norisring (23. - 24. června), Zandvoort (14. - 15. července), Nürburgring (8. - 9. září) a Spielberg (22. - 23. září). Dále by se mělo jet v Budapešti (zkraje června) a na Lausitzringu (19. - 20. května), naopak s podnikem v Rusku už se nepočítá. Konečný kalendář bychom se měli dozvědět po zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 6. prosince. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?