Výrobci soutěžící v DTM se před víkendem na rakouském Red Bull Ringu dohodli, že upustí od pravidla váhových handicapů, které jsou rozdávány na základě výkonnosti jednotlivých vozů. Toto rozhodnutí nabývá platnosti okamžitě, tedy v Rakousku už žádné váhové handicapy výkonnost jednotlivých vozů ovlivňovat nebudou.
Dohoda přišla po dlouhých diskusích mezi výrobci Audi, BMW a Mercedesem a promotérem šampionátu, společností ITR. Znamená to tedy, že poslední dva závody ročníku na Red Bull Ringu a Hockenheimu nebudou již ovlivněny dodatečnými váhovými závažími v jednotlivých vozech. Gerhard Berger, který je od března šéfem DTM, si upuštění od tohoto pravidla stanovil jako jeden ze svých prioritních cílů po nástupu na tuto pozici.
Ve hře bylo, že by se od tohoto sporného pravidla upustilo už před závodem na Zandvoortu, kdy to vetovalo Audi. Teď už ale výrobci k shodě dospěly. Rozhodnutí musela potvrdit ještě Německá federace motorsportu, DMSB. Gerhard Berger ale ihned po oznámení této novinky řekl následující: "S DMSB budeme o tomto konceptu brzy jednat. Již se zavázali, že budou podporovat jednomyslné žádosti všech výrobců, takže očekávám, že toto rozhodnutí projde. Každý, kdo je zapojen, naslouchal fanouškům a jsem rád, že se výrobci rozhodly jít do toho, co je dobré pro sport. Je to silným signálem pro DTM."
Prezident DMSB (Deutscher Motor Sport Bund), Hans-Joachim Stuck, také ihned vyjádřil svoji důvěru v to, že komise pro DTM návrh stihne schválit ještě před závodem na Spielbergu, což se také stalo. Výrobci se v rámci jednání také dohodli na tom, že se změní pravidla pro rok 2018 tak, aby vybrané aerodynamické části auta měly standardizovanou geometrii.
"Jsem rád, že diskuse ohledně výkonnostních závaží již konečně dospěly ke konci. Teď se opět můžeme koncentrovat na sportovní stánku věci," řekl sportovní šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Šéf BMW motorsport, Jens Marquardt, označil rozhodnutí jako "dobrý den pro DTM. Dnes je každý vítězem. Konečně jsme našli řešení, na kterém můžeme několika následujících měsících stavět. Chceme učinit DTM fit pro budoucnost."
Ulrich Fritz, šéf motorsportu v Mercedesu pro DTM, který po sezoně 2018 sérii opouští, říká: "Většina z nás je ráda, že jsme konečně dotáhli ty debaty kolem váhy. To je to, co po nás jak jezdci, tak i fanoušci chtěli. Jsem si jistý, že to bude vzrušující souboj o titul."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?