DTM po dohodě všech výrobců okamžitě upouští od sporného pravidla váhových handicapů

Balanční závaží jsou už minulostí
Balanční závaží jsou už minulostí, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 23. září 2017 21:11
Sdílej:

Výrobci soutěžící v DTM se před víkendem na rakouském Red Bull Ringu dohodli, že upustí od pravidla váhových handicapů, které jsou rozdávány na základě výkonnosti jednotlivých vozů. Toto rozhodnutí nabývá platnosti okamžitě, tedy v Rakousku už žádné váhové handicapy výkonnost jednotlivých vozů ovlivňovat nebudou.

Dohoda přišla po dlouhých diskusích mezi výrobci Audi, BMW a Mercedesem a promotérem šampionátu, společností ITR. Znamená to tedy, že poslední dva závody ročníku na Red Bull Ringu a Hockenheimu nebudou již ovlivněny dodatečnými váhovými závažími v jednotlivých vozech. Gerhard Berger, který je od března šéfem DTM, si upuštění od tohoto pravidla stanovil jako jeden ze svých prioritních cílů po nástupu na tuto pozici. 

Ve hře bylo, že by se od tohoto sporného pravidla upustilo už před závodem na Zandvoortu, kdy to vetovalo Audi. Teď už ale výrobci k shodě dospěly. Rozhodnutí musela potvrdit ještě Německá federace motorsportu, DMSB. Gerhard Berger ale ihned po oznámení této novinky řekl následující: "S DMSB budeme o tomto konceptu brzy jednat. Již se zavázali, že budou podporovat jednomyslné žádosti všech výrobců, takže očekávám, že toto rozhodnutí projde. Každý, kdo je zapojen, naslouchal fanouškům a jsem rád, že se výrobci rozhodly jít do toho, co je dobré pro sport. Je to silným signálem pro DTM."

Prezident DMSB (Deutscher Motor Sport Bund), Hans-Joachim Stuck, také ihned vyjádřil svoji důvěru v to, že komise pro DTM návrh stihne schválit ještě před závodem na Spielbergu, což se také stalo. Výrobci se v rámci jednání také dohodli na tom, že se změní pravidla pro rok 2018 tak, aby vybrané aerodynamické části auta měly standardizovanou geometrii. 

"Jsem rád, že diskuse ohledně výkonnostních závaží již konečně dospěly ke konci. Teď se opět můžeme koncentrovat na sportovní stánku věci," řekl sportovní šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Šéf BMW motorsport, Jens Marquardt, označil rozhodnutí jako "dobrý den pro DTM. Dnes je každý vítězem. Konečně jsme našli řešení, na kterém můžeme několika následujících měsících stavět. Chceme učinit DTM fit pro budoucnost."

Ulrich Fritz, šéf motorsportu v Mercedesu pro DTM, který po sezoně 2018 sérii opouští, říká: "Většina z nás je ráda, že jsme konečně dotáhli ty debaty kolem váhy. To je to, co po nás jak jezdci, tak i fanoušci chtěli. Jsem si jistý, že to bude vzrušující souboj o titul." 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.