Výrobci soutěžící v DTM se před víkendem na rakouském Red Bull Ringu dohodli, že upustí od pravidla váhových handicapů, které jsou rozdávány na základě výkonnosti jednotlivých vozů. Toto rozhodnutí nabývá platnosti okamžitě, tedy v Rakousku už žádné váhové handicapy výkonnost jednotlivých vozů ovlivňovat nebudou.
Dohoda přišla po dlouhých diskusích mezi výrobci Audi, BMW a Mercedesem a promotérem šampionátu, společností ITR. Znamená to tedy, že poslední dva závody ročníku na Red Bull Ringu a Hockenheimu nebudou již ovlivněny dodatečnými váhovými závažími v jednotlivých vozech. Gerhard Berger, který je od března šéfem DTM, si upuštění od tohoto pravidla stanovil jako jeden ze svých prioritních cílů po nástupu na tuto pozici.
Ve hře bylo, že by se od tohoto sporného pravidla upustilo už před závodem na Zandvoortu, kdy to vetovalo Audi. Teď už ale výrobci k shodě dospěly. Rozhodnutí musela potvrdit ještě Německá federace motorsportu, DMSB. Gerhard Berger ale ihned po oznámení této novinky řekl následující: "S DMSB budeme o tomto konceptu brzy jednat. Již se zavázali, že budou podporovat jednomyslné žádosti všech výrobců, takže očekávám, že toto rozhodnutí projde. Každý, kdo je zapojen, naslouchal fanouškům a jsem rád, že se výrobci rozhodly jít do toho, co je dobré pro sport. Je to silným signálem pro DTM."
Prezident DMSB (Deutscher Motor Sport Bund), Hans-Joachim Stuck, také ihned vyjádřil svoji důvěru v to, že komise pro DTM návrh stihne schválit ještě před závodem na Spielbergu, což se také stalo. Výrobci se v rámci jednání také dohodli na tom, že se změní pravidla pro rok 2018 tak, aby vybrané aerodynamické části auta měly standardizovanou geometrii.
"Jsem rád, že diskuse ohledně výkonnostních závaží již konečně dospěly ke konci. Teď se opět můžeme koncentrovat na sportovní stánku věci," řekl sportovní šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Šéf BMW motorsport, Jens Marquardt, označil rozhodnutí jako "dobrý den pro DTM. Dnes je každý vítězem. Konečně jsme našli řešení, na kterém můžeme několika následujících měsících stavět. Chceme učinit DTM fit pro budoucnost."
Ulrich Fritz, šéf motorsportu v Mercedesu pro DTM, který po sezoně 2018 sérii opouští, říká: "Většina z nás je ráda, že jsme konečně dotáhli ty debaty kolem váhy. To je to, co po nás jak jezdci, tak i fanoušci chtěli. Jsem si jistý, že to bude vzrušující souboj o titul."
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.