Výrobci soutěžící v DTM se před víkendem na rakouském Red Bull Ringu dohodli, že upustí od pravidla váhových handicapů, které jsou rozdávány na základě výkonnosti jednotlivých vozů. Toto rozhodnutí nabývá platnosti okamžitě, tedy v Rakousku už žádné váhové handicapy výkonnost jednotlivých vozů ovlivňovat nebudou.
Dohoda přišla po dlouhých diskusích mezi výrobci Audi, BMW a Mercedesem a promotérem šampionátu, společností ITR. Znamená to tedy, že poslední dva závody ročníku na Red Bull Ringu a Hockenheimu nebudou již ovlivněny dodatečnými váhovými závažími v jednotlivých vozech. Gerhard Berger, který je od března šéfem DTM, si upuštění od tohoto pravidla stanovil jako jeden ze svých prioritních cílů po nástupu na tuto pozici.
Ve hře bylo, že by se od tohoto sporného pravidla upustilo už před závodem na Zandvoortu, kdy to vetovalo Audi. Teď už ale výrobci k shodě dospěly. Rozhodnutí musela potvrdit ještě Německá federace motorsportu, DMSB. Gerhard Berger ale ihned po oznámení této novinky řekl následující: "S DMSB budeme o tomto konceptu brzy jednat. Již se zavázali, že budou podporovat jednomyslné žádosti všech výrobců, takže očekávám, že toto rozhodnutí projde. Každý, kdo je zapojen, naslouchal fanouškům a jsem rád, že se výrobci rozhodly jít do toho, co je dobré pro sport. Je to silným signálem pro DTM."
Prezident DMSB (Deutscher Motor Sport Bund), Hans-Joachim Stuck, také ihned vyjádřil svoji důvěru v to, že komise pro DTM návrh stihne schválit ještě před závodem na Spielbergu, což se také stalo. Výrobci se v rámci jednání také dohodli na tom, že se změní pravidla pro rok 2018 tak, aby vybrané aerodynamické části auta měly standardizovanou geometrii.
"Jsem rád, že diskuse ohledně výkonnostních závaží již konečně dospěly ke konci. Teď se opět můžeme koncentrovat na sportovní stánku věci," řekl sportovní šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Šéf BMW motorsport, Jens Marquardt, označil rozhodnutí jako "dobrý den pro DTM. Dnes je každý vítězem. Konečně jsme našli řešení, na kterém můžeme několika následujících měsících stavět. Chceme učinit DTM fit pro budoucnost."
Ulrich Fritz, šéf motorsportu v Mercedesu pro DTM, který po sezoně 2018 sérii opouští, říká: "Většina z nás je ráda, že jsme konečně dotáhli ty debaty kolem váhy. To je to, co po nás jak jezdci, tak i fanoušci chtěli. Jsem si jistý, že to bude vzrušující souboj o titul."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.