Výrobci soutěžící v DTM se před víkendem na rakouském Red Bull Ringu dohodli, že upustí od pravidla váhových handicapů, které jsou rozdávány na základě výkonnosti jednotlivých vozů. Toto rozhodnutí nabývá platnosti okamžitě, tedy v Rakousku už žádné váhové handicapy výkonnost jednotlivých vozů ovlivňovat nebudou.
Dohoda přišla po dlouhých diskusích mezi výrobci Audi, BMW a Mercedesem a promotérem šampionátu, společností ITR. Znamená to tedy, že poslední dva závody ročníku na Red Bull Ringu a Hockenheimu nebudou již ovlivněny dodatečnými váhovými závažími v jednotlivých vozech. Gerhard Berger, který je od března šéfem DTM, si upuštění od tohoto pravidla stanovil jako jeden ze svých prioritních cílů po nástupu na tuto pozici.
Ve hře bylo, že by se od tohoto sporného pravidla upustilo už před závodem na Zandvoortu, kdy to vetovalo Audi. Teď už ale výrobci k shodě dospěly. Rozhodnutí musela potvrdit ještě Německá federace motorsportu, DMSB. Gerhard Berger ale ihned po oznámení této novinky řekl následující: "S DMSB budeme o tomto konceptu brzy jednat. Již se zavázali, že budou podporovat jednomyslné žádosti všech výrobců, takže očekávám, že toto rozhodnutí projde. Každý, kdo je zapojen, naslouchal fanouškům a jsem rád, že se výrobci rozhodly jít do toho, co je dobré pro sport. Je to silným signálem pro DTM."
Prezident DMSB (Deutscher Motor Sport Bund), Hans-Joachim Stuck, také ihned vyjádřil svoji důvěru v to, že komise pro DTM návrh stihne schválit ještě před závodem na Spielbergu, což se také stalo. Výrobci se v rámci jednání také dohodli na tom, že se změní pravidla pro rok 2018 tak, aby vybrané aerodynamické části auta měly standardizovanou geometrii.
"Jsem rád, že diskuse ohledně výkonnostních závaží již konečně dospěly ke konci. Teď se opět můžeme koncentrovat na sportovní stánku věci," řekl sportovní šéf Audi pro DTM, Dieter Gass. Šéf BMW motorsport, Jens Marquardt, označil rozhodnutí jako "dobrý den pro DTM. Dnes je každý vítězem. Konečně jsme našli řešení, na kterém můžeme několika následujících měsících stavět. Chceme učinit DTM fit pro budoucnost."
Ulrich Fritz, šéf motorsportu v Mercedesu pro DTM, který po sezoně 2018 sérii opouští, říká: "Většina z nás je ráda, že jsme konečně dotáhli ty debaty kolem váhy. To je to, co po nás jak jezdci, tak i fanoušci chtěli. Jsem si jistý, že to bude vzrušující souboj o titul."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.