Jezdec BWM, Marco Wittmann, vyhrál dnešní nedělní závod na Zandvoortu těsně před dotírajícím Mikem Rockenfellerem na Audi.
Jezdec BMW tak získal svoje letošní první vítězství. Na podium se pak dostal ještě Loic Duval, který tím získal svůj nejlepší výsledek v DTM. Audi však zajímal také výkon René Rasta, který byl do té doby vedoucím mužem šampionátu. Rast však cíl závodu neviděl poté, co měl kontakt s Maro Engelem, při kterém poškodil svůj vůz. Do čela průběžného pořadí se tak vrátil další pilot Audi, Mattias Ekström.
Na prvních třech pozicích na roštu ale stály speciály M4 DTM. BMW byla ale také nejlehčí z trojice vozů a to hned o 10 kilo. Velmi špatný start do závodu ale předvedl Maxime Martin, kterému se podařilo odlepit z roštu až na několikátý pokus a propadl se tak na chvost pole. Vítěze kvalifikace, Augusta Farfuse, předjel Marco Wittmann vnitřkem v nájezdu do první zatáčky. To nic nemění na tom, že Brazilec o víkendu předvedl dvě moc pěkné kvalifikace, závody už měl bohužel horší… Ve zmiňované první zatáčce se jej pokusil předjet ještě Jamie Green s Audi, tomu se to ale nepovedlo.
Ještě v průběhu úvodního kola Green zkusil znovu zaútočit na Farfuse, ale byl neúspěšný i tentokrát a vyjel mimo trať. Na třetí místo se tak posunul Mike Rockenfeller. Brazilec Farfus pak zajel k brzké zastávce v boxech, a tak se Rockenfeller posunul na druhé místo. Zatímco většina pole volila dřívější zastávky, Wittmann na trati zůstal a udržoval na čele dobré tempo. Do boxů pak zajel ve 12. ze 37 kol, Rockenfeller jel o kolo později.
Rockenfeller byl po návratu na trať více než 3 vteřiny za Wittmannem, ale následně začal soka na BMW stahovat, navíc mu pomohl značkový kolega Loic Duval, který si protáhl úvodní stint a v jeho konci Wittmanna brzdil. Duval totiž zajel do boxů jako úplně poslední ze všech a v kole 26. už Wittmanna očividně brzdil. Rockenfeller toho využil a dotáhl se těsně za úřadujícího šampiona DTM.
Wittmann odolával tlaku Rockenfellera několik kol, jezdec Audi ale i přes využití téměř všech možností DRS nebyl schopný zaútočit a dokončil 0,8s za M4 DTM. Duval, i přes velmi pozdní zastávku, vyjel na trať na třetím místě těsně před Mattiasem Ekströmem. Francouz však začal okamžitě zajíždět podstatně rychlejší kola než Švéd, který bojoval s vybržděnou ploškou na své pneumatice a vibracemi.
Díky tomu dokázal Duval s přehledem získat svoje první podium v DTM (v předešlých 11 závodech navíc nezískal ani bod!). Ekström ztratil v cíli na kolegu od Audi 40 vteřin a posledních 10 kol se musel urputně bránit několika jezdcům, kteří na něj útočili zezadu. Aspirant na titul měl však štěstí také v tom, že za jeho zády jel Nico Müller, taktéž na Audi, a ten bránil Ekströma před vozy Mercedesu a BMW.
Gary Paffett, který byl nejlepším Mercedesem na 6. příčce, označil jeho přístup za „směšný“. Maxim Martin se dokázal propracovat na 7. místo, za jeho zády dojel vítěz včerejšího závodu, Timo Glock. Ten byl vyloučen z dnešní kvalifikace za blokování Mortary a musel startovat jako poslední. Bodoval také Farfus, který se dostal v první zatáčce do kolize s Lucasem Auerem. Rakušana navíc potkal během závodu ještě defekt.
René Rast prvně nezvládl start (startoval za Martinem, což mohlo být příčinou jeho špatného startu), následně odstoupil po strkanici s Maro Engelem na výjezdu z vlásenky (zatáčka číslo 4). Náraz nevydrželo zavěšení na Rastově RS4 DTM. Engel sice v závodu pokračoval (jel na 3. příčce), ale i on dostal defekt. Zastávka navíc znamenala propad pořadím a až 12. místo v cíli. Až 11. byl Jamie Green, který během závodu kolidoval s Robertem Wiceksem. Poslední bod si připsal Bruno Spengler.
Výsledky nedělního závodu: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.