Jezdec BWM, Marco Wittmann, vyhrál dnešní nedělní závod na Zandvoortu těsně před dotírajícím Mikem Rockenfellerem na Audi.
Jezdec BMW tak získal svoje letošní první vítězství. Na podium se pak dostal ještě Loic Duval, který tím získal svůj nejlepší výsledek v DTM. Audi však zajímal také výkon René Rasta, který byl do té doby vedoucím mužem šampionátu. Rast však cíl závodu neviděl poté, co měl kontakt s Maro Engelem, při kterém poškodil svůj vůz. Do čela průběžného pořadí se tak vrátil další pilot Audi, Mattias Ekström.
Na prvních třech pozicích na roštu ale stály speciály M4 DTM. BMW byla ale také nejlehčí z trojice vozů a to hned o 10 kilo. Velmi špatný start do závodu ale předvedl Maxime Martin, kterému se podařilo odlepit z roštu až na několikátý pokus a propadl se tak na chvost pole. Vítěze kvalifikace, Augusta Farfuse, předjel Marco Wittmann vnitřkem v nájezdu do první zatáčky. To nic nemění na tom, že Brazilec o víkendu předvedl dvě moc pěkné kvalifikace, závody už měl bohužel horší… Ve zmiňované první zatáčce se jej pokusil předjet ještě Jamie Green s Audi, tomu se to ale nepovedlo.
Ještě v průběhu úvodního kola Green zkusil znovu zaútočit na Farfuse, ale byl neúspěšný i tentokrát a vyjel mimo trať. Na třetí místo se tak posunul Mike Rockenfeller. Brazilec Farfus pak zajel k brzké zastávce v boxech, a tak se Rockenfeller posunul na druhé místo. Zatímco většina pole volila dřívější zastávky, Wittmann na trati zůstal a udržoval na čele dobré tempo. Do boxů pak zajel ve 12. ze 37 kol, Rockenfeller jel o kolo později.
Rockenfeller byl po návratu na trať více než 3 vteřiny za Wittmannem, ale následně začal soka na BMW stahovat, navíc mu pomohl značkový kolega Loic Duval, který si protáhl úvodní stint a v jeho konci Wittmanna brzdil. Duval totiž zajel do boxů jako úplně poslední ze všech a v kole 26. už Wittmanna očividně brzdil. Rockenfeller toho využil a dotáhl se těsně za úřadujícího šampiona DTM.
Wittmann odolával tlaku Rockenfellera několik kol, jezdec Audi ale i přes využití téměř všech možností DRS nebyl schopný zaútočit a dokončil 0,8s za M4 DTM. Duval, i přes velmi pozdní zastávku, vyjel na trať na třetím místě těsně před Mattiasem Ekströmem. Francouz však začal okamžitě zajíždět podstatně rychlejší kola než Švéd, který bojoval s vybržděnou ploškou na své pneumatice a vibracemi.
Díky tomu dokázal Duval s přehledem získat svoje první podium v DTM (v předešlých 11 závodech navíc nezískal ani bod!). Ekström ztratil v cíli na kolegu od Audi 40 vteřin a posledních 10 kol se musel urputně bránit několika jezdcům, kteří na něj útočili zezadu. Aspirant na titul měl však štěstí také v tom, že za jeho zády jel Nico Müller, taktéž na Audi, a ten bránil Ekströma před vozy Mercedesu a BMW.
Gary Paffett, který byl nejlepším Mercedesem na 6. příčce, označil jeho přístup za „směšný“. Maxim Martin se dokázal propracovat na 7. místo, za jeho zády dojel vítěz včerejšího závodu, Timo Glock. Ten byl vyloučen z dnešní kvalifikace za blokování Mortary a musel startovat jako poslední. Bodoval také Farfus, který se dostal v první zatáčce do kolize s Lucasem Auerem. Rakušana navíc potkal během závodu ještě defekt.
René Rast prvně nezvládl start (startoval za Martinem, což mohlo být příčinou jeho špatného startu), následně odstoupil po strkanici s Maro Engelem na výjezdu z vlásenky (zatáčka číslo 4). Náraz nevydrželo zavěšení na Rastově RS4 DTM. Engel sice v závodu pokračoval (jel na 3. příčce), ale i on dostal defekt. Zastávka navíc znamenala propad pořadím a až 12. místo v cíli. Až 11. byl Jamie Green, který během závodu kolidoval s Robertem Wiceksem. Poslední bod si připsal Bruno Spengler.
Výsledky nedělního závodu: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?