Jezdec BWM, Marco Wittmann, vyhrál dnešní nedělní závod na Zandvoortu těsně před dotírajícím Mikem Rockenfellerem na Audi.
Jezdec BMW tak získal svoje letošní první vítězství. Na podium se pak dostal ještě Loic Duval, který tím získal svůj nejlepší výsledek v DTM. Audi však zajímal také výkon René Rasta, který byl do té doby vedoucím mužem šampionátu. Rast však cíl závodu neviděl poté, co měl kontakt s Maro Engelem, při kterém poškodil svůj vůz. Do čela průběžného pořadí se tak vrátil další pilot Audi, Mattias Ekström.
Na prvních třech pozicích na roštu ale stály speciály M4 DTM. BMW byla ale také nejlehčí z trojice vozů a to hned o 10 kilo. Velmi špatný start do závodu ale předvedl Maxime Martin, kterému se podařilo odlepit z roštu až na několikátý pokus a propadl se tak na chvost pole. Vítěze kvalifikace, Augusta Farfuse, předjel Marco Wittmann vnitřkem v nájezdu do první zatáčky. To nic nemění na tom, že Brazilec o víkendu předvedl dvě moc pěkné kvalifikace, závody už měl bohužel horší… Ve zmiňované první zatáčce se jej pokusil předjet ještě Jamie Green s Audi, tomu se to ale nepovedlo.
Ještě v průběhu úvodního kola Green zkusil znovu zaútočit na Farfuse, ale byl neúspěšný i tentokrát a vyjel mimo trať. Na třetí místo se tak posunul Mike Rockenfeller. Brazilec Farfus pak zajel k brzké zastávce v boxech, a tak se Rockenfeller posunul na druhé místo. Zatímco většina pole volila dřívější zastávky, Wittmann na trati zůstal a udržoval na čele dobré tempo. Do boxů pak zajel ve 12. ze 37 kol, Rockenfeller jel o kolo později.
Rockenfeller byl po návratu na trať více než 3 vteřiny za Wittmannem, ale následně začal soka na BMW stahovat, navíc mu pomohl značkový kolega Loic Duval, který si protáhl úvodní stint a v jeho konci Wittmanna brzdil. Duval totiž zajel do boxů jako úplně poslední ze všech a v kole 26. už Wittmanna očividně brzdil. Rockenfeller toho využil a dotáhl se těsně za úřadujícího šampiona DTM.
Wittmann odolával tlaku Rockenfellera několik kol, jezdec Audi ale i přes využití téměř všech možností DRS nebyl schopný zaútočit a dokončil 0,8s za M4 DTM. Duval, i přes velmi pozdní zastávku, vyjel na trať na třetím místě těsně před Mattiasem Ekströmem. Francouz však začal okamžitě zajíždět podstatně rychlejší kola než Švéd, který bojoval s vybržděnou ploškou na své pneumatice a vibracemi.
Díky tomu dokázal Duval s přehledem získat svoje první podium v DTM (v předešlých 11 závodech navíc nezískal ani bod!). Ekström ztratil v cíli na kolegu od Audi 40 vteřin a posledních 10 kol se musel urputně bránit několika jezdcům, kteří na něj útočili zezadu. Aspirant na titul měl však štěstí také v tom, že za jeho zády jel Nico Müller, taktéž na Audi, a ten bránil Ekströma před vozy Mercedesu a BMW.
Gary Paffett, který byl nejlepším Mercedesem na 6. příčce, označil jeho přístup za „směšný“. Maxim Martin se dokázal propracovat na 7. místo, za jeho zády dojel vítěz včerejšího závodu, Timo Glock. Ten byl vyloučen z dnešní kvalifikace za blokování Mortary a musel startovat jako poslední. Bodoval také Farfus, který se dostal v první zatáčce do kolize s Lucasem Auerem. Rakušana navíc potkal během závodu ještě defekt.
René Rast prvně nezvládl start (startoval za Martinem, což mohlo být příčinou jeho špatného startu), následně odstoupil po strkanici s Maro Engelem na výjezdu z vlásenky (zatáčka číslo 4). Náraz nevydrželo zavěšení na Rastově RS4 DTM. Engel sice v závodu pokračoval (jel na 3. příčce), ale i on dostal defekt. Zastávka navíc znamenala propad pořadím a až 12. místo v cíli. Až 11. byl Jamie Green, který během závodu kolidoval s Robertem Wiceksem. Poslední bod si připsal Bruno Spengler.
Výsledky nedělního závodu: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.