Maro Engel dokázal vytěžit maximum z brzkého vyjetí safety caru. Díky tomu v Moskvě v nedělním závodu oslavil svoje první vítězství v DTM.
Engel se vrátil do DTM v letošní sezoně, během první fáze v DTM mezi léty 2008-2011 nikdy nedojel závod lépe než na 6. místě. Letos navíc zatím dokázal vyjet jen 4 body. Do závodu startoval Maro Engel z předposledního místa. Avšak vytěžil maximum ze zastávky v prvním kole. Na cestě za vítězstvím dokázal na trati předjet Loica Duvala i Marco Wittmanna.
Z pole position startoval Bruno Spengler, i když kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist. Jenže ten byl vyloučen z kvalifikace. Spengler na startu zablokoval Ekströma a vybudoval si zhruba vteřinový náskok. Až do šestého kola, ve kterém vyjel safety car, si tento náskok zhruba udržoval.
Viníkem safety caru byl Maxime Martin na BMW. Belgičan skončil v bariéře poté, co mu začaly hořet brzdy. Zpomalovací vůz na trati vydržel po 4 kola, čímž se pole sjelo dohromady. To velmi hrálo do karet čtveřici jezdců, konkrétně šlo o Wittmanna, Duvala, Engela a Blomqvista (všichni čtyři zastavili už v prvním kole).
Po restartu Ekström v první zatáčce postrčil Spenglera a převzal vedení. Mattias poté předvedl sérii velmi rychlých kol a do boxů zajel v 16. kole. I tak ale vyjel z boxů a na Wittmanna mu chybělo 20 vteřin. Jezdec BMW se brzy dostal až do popředí. Úplně na čele ale nejezdil, protože Audi nechalo na trati Nico Müllera, aby brzdil čtveřici jezdců s absolvovanou zastávkou.
Wittmann tak dlouho hledal cestu před Audi Müllera, až jej ve 22. okruhu předjel v poslední zatáčce Maro Engel na Mercedesu. Ani Engel nedokázal Švýcara předjet, a tak za ním kroužil až do kola 33 (závod se jel na 36 kol). Hlouběji v poli Ekström mohutně dotahoval poté, co předjel několik jezdců, kteří zastavovali brzy a cílem projel na druhém místě pouhých 0,376 vteřiny za Engelem.
V konečných fázích závodu také mohutně finišoval Bruno Spengler, který nakonec dojel jako třetí, díky čemuž získal rekordní 5. pódium z Moscow Raceway. Přitom Kanaďan zůstal za Audi Jamieho Greena, který zastavoval v boxech až v pozdější fázi závodu. Když pak ale Green dojel Wittmanna a přinutil jej vyjet zeširoka poslední zatáčku jednoho ze závodních okruhů, tak nabídnuté příležitosti pilot černého BMW využil. Green pak na konci závodu kolegiálně přepustil svoje čtvrté místo vítězi včerejšího závodu, René Rastovi, který je v šampionátu lépe postavený.
Body za šesté místo bral Marco Wittmann. Sedmý cílem projel Tom Blomqvist, který skončil těsně před dvojicí Mercedesů pilotvaných Lucasem Auerem a Robertem Wickensem. V šampionátu průběžné pořadí vypadá tak, že o bod vede Mattias Ekström před René Rastem. O dalších 15 bodů méně má na svém kontě Lucas Auer.
Výsledky nedělního závodu naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?