Maro Engel dokázal vytěžit maximum z brzkého vyjetí safety caru. Díky tomu v Moskvě v nedělním závodu oslavil svoje první vítězství v DTM.
Engel se vrátil do DTM v letošní sezoně, během první fáze v DTM mezi léty 2008-2011 nikdy nedojel závod lépe než na 6. místě. Letos navíc zatím dokázal vyjet jen 4 body. Do závodu startoval Maro Engel z předposledního místa. Avšak vytěžil maximum ze zastávky v prvním kole. Na cestě za vítězstvím dokázal na trati předjet Loica Duvala i Marco Wittmanna.
Z pole position startoval Bruno Spengler, i když kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist. Jenže ten byl vyloučen z kvalifikace. Spengler na startu zablokoval Ekströma a vybudoval si zhruba vteřinový náskok. Až do šestého kola, ve kterém vyjel safety car, si tento náskok zhruba udržoval.
Viníkem safety caru byl Maxime Martin na BMW. Belgičan skončil v bariéře poté, co mu začaly hořet brzdy. Zpomalovací vůz na trati vydržel po 4 kola, čímž se pole sjelo dohromady. To velmi hrálo do karet čtveřici jezdců, konkrétně šlo o Wittmanna, Duvala, Engela a Blomqvista (všichni čtyři zastavili už v prvním kole).
Po restartu Ekström v první zatáčce postrčil Spenglera a převzal vedení. Mattias poté předvedl sérii velmi rychlých kol a do boxů zajel v 16. kole. I tak ale vyjel z boxů a na Wittmanna mu chybělo 20 vteřin. Jezdec BMW se brzy dostal až do popředí. Úplně na čele ale nejezdil, protože Audi nechalo na trati Nico Müllera, aby brzdil čtveřici jezdců s absolvovanou zastávkou.
Wittmann tak dlouho hledal cestu před Audi Müllera, až jej ve 22. okruhu předjel v poslední zatáčce Maro Engel na Mercedesu. Ani Engel nedokázal Švýcara předjet, a tak za ním kroužil až do kola 33 (závod se jel na 36 kol). Hlouběji v poli Ekström mohutně dotahoval poté, co předjel několik jezdců, kteří zastavovali brzy a cílem projel na druhém místě pouhých 0,376 vteřiny za Engelem.
V konečných fázích závodu také mohutně finišoval Bruno Spengler, který nakonec dojel jako třetí, díky čemuž získal rekordní 5. pódium z Moscow Raceway. Přitom Kanaďan zůstal za Audi Jamieho Greena, který zastavoval v boxech až v pozdější fázi závodu. Když pak ale Green dojel Wittmanna a přinutil jej vyjet zeširoka poslední zatáčku jednoho ze závodních okruhů, tak nabídnuté příležitosti pilot černého BMW využil. Green pak na konci závodu kolegiálně přepustil svoje čtvrté místo vítězi včerejšího závodu, René Rastovi, který je v šampionátu lépe postavený.
Body za šesté místo bral Marco Wittmann. Sedmý cílem projel Tom Blomqvist, který skončil těsně před dvojicí Mercedesů pilotvaných Lucasem Auerem a Robertem Wickensem. V šampionátu průběžné pořadí vypadá tak, že o bod vede Mattias Ekström před René Rastem. O dalších 15 bodů méně má na svém kontě Lucas Auer.
Výsledky nedělního závodu naleznete zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?