Maro Engel dokázal vytěžit maximum z brzkého vyjetí safety caru. Díky tomu v Moskvě v nedělním závodu oslavil svoje první vítězství v DTM.
Engel se vrátil do DTM v letošní sezoně, během první fáze v DTM mezi léty 2008-2011 nikdy nedojel závod lépe než na 6. místě. Letos navíc zatím dokázal vyjet jen 4 body. Do závodu startoval Maro Engel z předposledního místa. Avšak vytěžil maximum ze zastávky v prvním kole. Na cestě za vítězstvím dokázal na trati předjet Loica Duvala i Marco Wittmanna.
Z pole position startoval Bruno Spengler, i když kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist. Jenže ten byl vyloučen z kvalifikace. Spengler na startu zablokoval Ekströma a vybudoval si zhruba vteřinový náskok. Až do šestého kola, ve kterém vyjel safety car, si tento náskok zhruba udržoval.
Viníkem safety caru byl Maxime Martin na BMW. Belgičan skončil v bariéře poté, co mu začaly hořet brzdy. Zpomalovací vůz na trati vydržel po 4 kola, čímž se pole sjelo dohromady. To velmi hrálo do karet čtveřici jezdců, konkrétně šlo o Wittmanna, Duvala, Engela a Blomqvista (všichni čtyři zastavili už v prvním kole).
Po restartu Ekström v první zatáčce postrčil Spenglera a převzal vedení. Mattias poté předvedl sérii velmi rychlých kol a do boxů zajel v 16. kole. I tak ale vyjel z boxů a na Wittmanna mu chybělo 20 vteřin. Jezdec BMW se brzy dostal až do popředí. Úplně na čele ale nejezdil, protože Audi nechalo na trati Nico Müllera, aby brzdil čtveřici jezdců s absolvovanou zastávkou.
Wittmann tak dlouho hledal cestu před Audi Müllera, až jej ve 22. okruhu předjel v poslední zatáčce Maro Engel na Mercedesu. Ani Engel nedokázal Švýcara předjet, a tak za ním kroužil až do kola 33 (závod se jel na 36 kol). Hlouběji v poli Ekström mohutně dotahoval poté, co předjel několik jezdců, kteří zastavovali brzy a cílem projel na druhém místě pouhých 0,376 vteřiny za Engelem.
V konečných fázích závodu také mohutně finišoval Bruno Spengler, který nakonec dojel jako třetí, díky čemuž získal rekordní 5. pódium z Moscow Raceway. Přitom Kanaďan zůstal za Audi Jamieho Greena, který zastavoval v boxech až v pozdější fázi závodu. Když pak ale Green dojel Wittmanna a přinutil jej vyjet zeširoka poslední zatáčku jednoho ze závodních okruhů, tak nabídnuté příležitosti pilot černého BMW využil. Green pak na konci závodu kolegiálně přepustil svoje čtvrté místo vítězi včerejšího závodu, René Rastovi, který je v šampionátu lépe postavený.
Body za šesté místo bral Marco Wittmann. Sedmý cílem projel Tom Blomqvist, který skončil těsně před dvojicí Mercedesů pilotvaných Lucasem Auerem a Robertem Wickensem. V šampionátu průběžné pořadí vypadá tak, že o bod vede Mattias Ekström před René Rastem. O dalších 15 bodů méně má na svém kontě Lucas Auer.
Výsledky nedělního závodu naleznete zde.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?