Maro Engel dokázal vytěžit maximum z brzkého vyjetí safety caru. Díky tomu v Moskvě v nedělním závodu oslavil svoje první vítězství v DTM.
Engel se vrátil do DTM v letošní sezoně, během první fáze v DTM mezi léty 2008-2011 nikdy nedojel závod lépe než na 6. místě. Letos navíc zatím dokázal vyjet jen 4 body. Do závodu startoval Maro Engel z předposledního místa. Avšak vytěžil maximum ze zastávky v prvním kole. Na cestě za vítězstvím dokázal na trati předjet Loica Duvala i Marco Wittmanna.
Z pole position startoval Bruno Spengler, i když kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist. Jenže ten byl vyloučen z kvalifikace. Spengler na startu zablokoval Ekströma a vybudoval si zhruba vteřinový náskok. Až do šestého kola, ve kterém vyjel safety car, si tento náskok zhruba udržoval.
Viníkem safety caru byl Maxime Martin na BMW. Belgičan skončil v bariéře poté, co mu začaly hořet brzdy. Zpomalovací vůz na trati vydržel po 4 kola, čímž se pole sjelo dohromady. To velmi hrálo do karet čtveřici jezdců, konkrétně šlo o Wittmanna, Duvala, Engela a Blomqvista (všichni čtyři zastavili už v prvním kole).
Po restartu Ekström v první zatáčce postrčil Spenglera a převzal vedení. Mattias poté předvedl sérii velmi rychlých kol a do boxů zajel v 16. kole. I tak ale vyjel z boxů a na Wittmanna mu chybělo 20 vteřin. Jezdec BMW se brzy dostal až do popředí. Úplně na čele ale nejezdil, protože Audi nechalo na trati Nico Müllera, aby brzdil čtveřici jezdců s absolvovanou zastávkou.
Wittmann tak dlouho hledal cestu před Audi Müllera, až jej ve 22. okruhu předjel v poslední zatáčce Maro Engel na Mercedesu. Ani Engel nedokázal Švýcara předjet, a tak za ním kroužil až do kola 33 (závod se jel na 36 kol). Hlouběji v poli Ekström mohutně dotahoval poté, co předjel několik jezdců, kteří zastavovali brzy a cílem projel na druhém místě pouhých 0,376 vteřiny za Engelem.
V konečných fázích závodu také mohutně finišoval Bruno Spengler, který nakonec dojel jako třetí, díky čemuž získal rekordní 5. pódium z Moscow Raceway. Přitom Kanaďan zůstal za Audi Jamieho Greena, který zastavoval v boxech až v pozdější fázi závodu. Když pak ale Green dojel Wittmanna a přinutil jej vyjet zeširoka poslední zatáčku jednoho ze závodních okruhů, tak nabídnuté příležitosti pilot černého BMW využil. Green pak na konci závodu kolegiálně přepustil svoje čtvrté místo vítězi včerejšího závodu, René Rastovi, který je v šampionátu lépe postavený.
Body za šesté místo bral Marco Wittmann. Sedmý cílem projel Tom Blomqvist, který skončil těsně před dvojicí Mercedesů pilotvaných Lucasem Auerem a Robertem Wickensem. V šampionátu průběžné pořadí vypadá tak, že o bod vede Mattias Ekström před René Rastem. O dalších 15 bodů méně má na svém kontě Lucas Auer.
Výsledky nedělního závodu naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?