Moskva: Maro Engel slaví svoje první vítězství v DTM

Engel šokoval svět DTM svým vítězstvím
Engel šokoval svět DTM svým vítězstvím, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 24. července 2017 21:47
Sdílej:

Maro Engel dokázal vytěžit maximum z brzkého vyjetí safety caru. Díky tomu v Moskvě v nedělním závodu oslavil svoje první vítězství v DTM.

Engel se vrátil do DTM v letošní sezoně, během první fáze v DTM mezi léty 2008-2011 nikdy nedojel závod lépe než na 6. místě. Letos navíc zatím dokázal vyjet jen 4 body. Do závodu startoval Maro Engel z předposledního místa. Avšak vytěžil maximum ze zastávky v prvním kole. Na cestě za vítězstvím dokázal na trati předjet Loica Duvala i Marco Wittmanna.

Z pole position startoval Bruno Spengler, i když kvalifikaci vyhrál Tom Blomqvist. Jenže ten byl vyloučen z kvalifikace. Spengler na startu zablokoval Ekströma a vybudoval si zhruba vteřinový náskok. Až do šestého kola, ve kterém vyjel safety car, si tento náskok zhruba udržoval.

Viníkem safety caru byl Maxime Martin na BMW. Belgičan skončil v bariéře poté, co mu začaly hořet brzdy. Zpomalovací vůz na trati vydržel po 4 kola, čímž se pole sjelo dohromady. To velmi hrálo do karet čtveřici jezdců, konkrétně šlo o Wittmanna, Duvala, Engela a Blomqvista (všichni čtyři zastavili už v prvním kole).

Po restartu Ekström v první zatáčce postrčil Spenglera a převzal vedení. Mattias poté předvedl sérii velmi rychlých kol a do boxů zajel v 16. kole. I tak ale vyjel z boxů a na Wittmanna mu chybělo 20 vteřin. Jezdec BMW se brzy dostal až do popředí. Úplně na čele ale nejezdil, protože Audi nechalo na trati Nico Müllera, aby brzdil čtveřici jezdců s absolvovanou zastávkou.

Wittmann tak dlouho hledal cestu před Audi Müllera, až jej ve 22. okruhu předjel v poslední zatáčce Maro Engel na Mercedesu. Ani Engel nedokázal Švýcara předjet, a tak za ním kroužil až do kola 33 (závod se jel na 36 kol). Hlouběji v poli Ekström mohutně dotahoval poté, co předjel několik jezdců, kteří zastavovali brzy a cílem projel na druhém místě pouhých 0,376 vteřiny za Engelem. 

V konečných fázích závodu také mohutně finišoval Bruno Spengler, který nakonec dojel jako třetí, díky čemuž získal rekordní 5. pódium z Moscow Raceway. Přitom Kanaďan zůstal za Audi Jamieho Greena, který zastavoval v boxech až v pozdější fázi závodu. Když pak ale Green dojel Wittmanna a přinutil jej vyjet zeširoka poslední zatáčku jednoho ze závodních okruhů, tak nabídnuté příležitosti pilot černého BMW využil. Green pak na konci závodu kolegiálně přepustil svoje čtvrté místo vítězi včerejšího závodu, René Rastovi, který je v šampionátu lépe postavený. 

Body za šesté místo bral Marco Wittmann. Sedmý cílem projel Tom Blomqvist, který skončil těsně před dvojicí Mercedesů pilotvaných Lucasem Auerem a Robertem Wickensem. V šampionátu průběžné pořadí vypadá tak, že o bod vede Mattias Ekström před René Rastem. O dalších 15 bodů méně má na svém kontě Lucas Auer. 

Výsledky nedělního závodu naleznete zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.