Bruno Spengler získal pro BMW dnes na Norisringu první vítězství sezony, když mnichovský výrobce dokázal obsadit pět míst v TOP6.
Kanaďan, jehož první vítězství v DTM přišlo právě na Norisringu v roce 2006, tehdy samozřejmě v barvách Mercedesu, získal další vítězství po čtyřech letech. Základ tomuto vítězství položil jednoznačně už na startu, kdy na mokré trati dokázal proklouznout z druhé řady až na první místo v první vlásence.
Před startem v okolí Norimberku hodně pršelo a všichni do závodu vyráželi na pneumatikách do deště, ale například Loic Duval z Audi byl zavolán do boxů na konci prvního ze dvou nařízených zahřívacích kol pro slicky. Tento tah sloužil hlavně pro porovnání pro ostatní jezdce Audi (a tedy i zbytek pole), kdy je správný bod pro přezutí gum na osychající trati.
Nicméně pěkně chronologicky - na pole position stál Maxime Martin, který ale neměl dobrý start. Dobrý start předvedl již zmiňovaný Spengler a Mattias Ekström, který se propracoval ze třetí řady až na druhé místo v 1. zatáčce. Martin byl po startu až třetí, to vydrželo do první zatáčky 9. kola, kde se Belgičan na BMW dostal zpět před Švéda na Audi. Tou dobou už měl Bruno Spengler na čele náskok 5,7 vteřiny. V době, kdy Martin a Ekström společně zajeli pro výměnu gum, byl odstup na Spenglera, který zajel o kolo později, 5,5 vteřiny.
V prvních několika kolech se zdálo, že kanadský jezdec týmu RBM se na slickách trápí, čehož využil Martin a za několik málo kol jej dojel. Na nějaký souboj ale nedošlo. Toto duo za chvíli dojel také Ekström. Spengler dokázal zrychlit a nechal tak duo Martin-Ekström osamocené na druhém a třetím místě. Švéd s Audi poměrně rychle vyčerpal všech 12 možností využití DRS a vytáhl jeden pokus o předjetí Maxime Martina, jak jinak v první zatáčce. Tou dobou zbývalo do cíle závodu šest kol. Ekström využil slipstream, před Martina se vnitřkem dostal, ale v první zatáčce byl až moc dlouhý a Martin se okamžitě vrátil zpět na druhé místo.
Z první řady do závodu startoval také do tohoto závodu vedoucí muž průběžného pořadí, René Rast. Ani jemu se moc nepovedl start a k zastávce zajížděl ze čtvrtého místa. Na výjezdu z boxů ale přejel žlutou čáru a vysloužil si penalizaci drive-through. Závod tak dokončil mimo body na 12. místě.
Čtvrté místo v cíli bral Marco Wittmann , jehož následovali další kolegové na BMW, Timo Glock a Tom Blomqvist. Po zastávkách v boxech jel ale na čtvrtém místě Edoardo Mortara, kterého ale po kontaktu v první zatáčce roztočil Mike Rockenfeller. Jezdec Audi byl za tento manévr odměněn penalizací průjezdu boxovou uličkou. Mortara po hodinách pokračoval v závodě na šestém místě, pak jej ale dokázal předjet Jamie Green, jenž do cíle dojel na sedmém místě, osmý byl Edoardo Mortara.
Body za deváté místo bral Nico Müller a poslední bod získal Gary Paffett na Mercedesu. Lucas Auer, který zkraje sezony jednoznačně vévodil tabulce jezdců, byl ze závodu vyřazen po incidentu v prvním kole. Podobně dopadl jeho týmový kolega, Robert Wickens.
Výsledky závodu naleznete zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?