Bruno Spengler získal pro BMW dnes na Norisringu první vítězství sezony, když mnichovský výrobce dokázal obsadit pět míst v TOP6.
Kanaďan, jehož první vítězství v DTM přišlo právě na Norisringu v roce 2006, tehdy samozřejmě v barvách Mercedesu, získal další vítězství po čtyřech letech. Základ tomuto vítězství položil jednoznačně už na startu, kdy na mokré trati dokázal proklouznout z druhé řady až na první místo v první vlásence.
Před startem v okolí Norimberku hodně pršelo a všichni do závodu vyráželi na pneumatikách do deště, ale například Loic Duval z Audi byl zavolán do boxů na konci prvního ze dvou nařízených zahřívacích kol pro slicky. Tento tah sloužil hlavně pro porovnání pro ostatní jezdce Audi (a tedy i zbytek pole), kdy je správný bod pro přezutí gum na osychající trati.
Nicméně pěkně chronologicky - na pole position stál Maxime Martin, který ale neměl dobrý start. Dobrý start předvedl již zmiňovaný Spengler a Mattias Ekström, který se propracoval ze třetí řady až na druhé místo v 1. zatáčce. Martin byl po startu až třetí, to vydrželo do první zatáčky 9. kola, kde se Belgičan na BMW dostal zpět před Švéda na Audi. Tou dobou už měl Bruno Spengler na čele náskok 5,7 vteřiny. V době, kdy Martin a Ekström společně zajeli pro výměnu gum, byl odstup na Spenglera, který zajel o kolo později, 5,5 vteřiny.
V prvních několika kolech se zdálo, že kanadský jezdec týmu RBM se na slickách trápí, čehož využil Martin a za několik málo kol jej dojel. Na nějaký souboj ale nedošlo. Toto duo za chvíli dojel také Ekström. Spengler dokázal zrychlit a nechal tak duo Martin-Ekström osamocené na druhém a třetím místě. Švéd s Audi poměrně rychle vyčerpal všech 12 možností využití DRS a vytáhl jeden pokus o předjetí Maxime Martina, jak jinak v první zatáčce. Tou dobou zbývalo do cíle závodu šest kol. Ekström využil slipstream, před Martina se vnitřkem dostal, ale v první zatáčce byl až moc dlouhý a Martin se okamžitě vrátil zpět na druhé místo.
Z první řady do závodu startoval také do tohoto závodu vedoucí muž průběžného pořadí, René Rast. Ani jemu se moc nepovedl start a k zastávce zajížděl ze čtvrtého místa. Na výjezdu z boxů ale přejel žlutou čáru a vysloužil si penalizaci drive-through. Závod tak dokončil mimo body na 12. místě.
Čtvrté místo v cíli bral Marco Wittmann , jehož následovali další kolegové na BMW, Timo Glock a Tom Blomqvist. Po zastávkách v boxech jel ale na čtvrtém místě Edoardo Mortara, kterého ale po kontaktu v první zatáčce roztočil Mike Rockenfeller. Jezdec Audi byl za tento manévr odměněn penalizací průjezdu boxovou uličkou. Mortara po hodinách pokračoval v závodě na šestém místě, pak jej ale dokázal předjet Jamie Green, jenž do cíle dojel na sedmém místě, osmý byl Edoardo Mortara.
Body za deváté místo bral Nico Müller a poslední bod získal Gary Paffett na Mercedesu. Lucas Auer, který zkraje sezony jednoznačně vévodil tabulce jezdců, byl ze závodu vyřazen po incidentu v prvním kole. Podobně dopadl jeho týmový kolega, Robert Wickens.
Výsledky závodu naleznete zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.