Bruno Spengler získal pro BMW dnes na Norisringu první vítězství sezony, když mnichovský výrobce dokázal obsadit pět míst v TOP6.
Kanaďan, jehož první vítězství v DTM přišlo právě na Norisringu v roce 2006, tehdy samozřejmě v barvách Mercedesu, získal další vítězství po čtyřech letech. Základ tomuto vítězství položil jednoznačně už na startu, kdy na mokré trati dokázal proklouznout z druhé řady až na první místo v první vlásence.
Před startem v okolí Norimberku hodně pršelo a všichni do závodu vyráželi na pneumatikách do deště, ale například Loic Duval z Audi byl zavolán do boxů na konci prvního ze dvou nařízených zahřívacích kol pro slicky. Tento tah sloužil hlavně pro porovnání pro ostatní jezdce Audi (a tedy i zbytek pole), kdy je správný bod pro přezutí gum na osychající trati.
Nicméně pěkně chronologicky - na pole position stál Maxime Martin, který ale neměl dobrý start. Dobrý start předvedl již zmiňovaný Spengler a Mattias Ekström, který se propracoval ze třetí řady až na druhé místo v 1. zatáčce. Martin byl po startu až třetí, to vydrželo do první zatáčky 9. kola, kde se Belgičan na BMW dostal zpět před Švéda na Audi. Tou dobou už měl Bruno Spengler na čele náskok 5,7 vteřiny. V době, kdy Martin a Ekström společně zajeli pro výměnu gum, byl odstup na Spenglera, který zajel o kolo později, 5,5 vteřiny.
V prvních několika kolech se zdálo, že kanadský jezdec týmu RBM se na slickách trápí, čehož využil Martin a za několik málo kol jej dojel. Na nějaký souboj ale nedošlo. Toto duo za chvíli dojel také Ekström. Spengler dokázal zrychlit a nechal tak duo Martin-Ekström osamocené na druhém a třetím místě. Švéd s Audi poměrně rychle vyčerpal všech 12 možností využití DRS a vytáhl jeden pokus o předjetí Maxime Martina, jak jinak v první zatáčce. Tou dobou zbývalo do cíle závodu šest kol. Ekström využil slipstream, před Martina se vnitřkem dostal, ale v první zatáčce byl až moc dlouhý a Martin se okamžitě vrátil zpět na druhé místo.
Z první řady do závodu startoval také do tohoto závodu vedoucí muž průběžného pořadí, René Rast. Ani jemu se moc nepovedl start a k zastávce zajížděl ze čtvrtého místa. Na výjezdu z boxů ale přejel žlutou čáru a vysloužil si penalizaci drive-through. Závod tak dokončil mimo body na 12. místě.
Čtvrté místo v cíli bral Marco Wittmann , jehož následovali další kolegové na BMW, Timo Glock a Tom Blomqvist. Po zastávkách v boxech jel ale na čtvrtém místě Edoardo Mortara, kterého ale po kontaktu v první zatáčce roztočil Mike Rockenfeller. Jezdec Audi byl za tento manévr odměněn penalizací průjezdu boxovou uličkou. Mortara po hodinách pokračoval v závodě na šestém místě, pak jej ale dokázal předjet Jamie Green, jenž do cíle dojel na sedmém místě, osmý byl Edoardo Mortara.
Body za deváté místo bral Nico Müller a poslední bod získal Gary Paffett na Mercedesu. Lucas Auer, který zkraje sezony jednoznačně vévodil tabulce jezdců, byl ze závodu vyřazen po incidentu v prvním kole. Podobně dopadl jeho týmový kolega, Robert Wickens.
Výsledky závodu naleznete zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.