Bruno Spengler získal pro BMW dnes na Norisringu první vítězství sezony, když mnichovský výrobce dokázal obsadit pět míst v TOP6.
Kanaďan, jehož první vítězství v DTM přišlo právě na Norisringu v roce 2006, tehdy samozřejmě v barvách Mercedesu, získal další vítězství po čtyřech letech. Základ tomuto vítězství položil jednoznačně už na startu, kdy na mokré trati dokázal proklouznout z druhé řady až na první místo v první vlásence.
Před startem v okolí Norimberku hodně pršelo a všichni do závodu vyráželi na pneumatikách do deště, ale například Loic Duval z Audi byl zavolán do boxů na konci prvního ze dvou nařízených zahřívacích kol pro slicky. Tento tah sloužil hlavně pro porovnání pro ostatní jezdce Audi (a tedy i zbytek pole), kdy je správný bod pro přezutí gum na osychající trati.
Nicméně pěkně chronologicky - na pole position stál Maxime Martin, který ale neměl dobrý start. Dobrý start předvedl již zmiňovaný Spengler a Mattias Ekström, který se propracoval ze třetí řady až na druhé místo v 1. zatáčce. Martin byl po startu až třetí, to vydrželo do první zatáčky 9. kola, kde se Belgičan na BMW dostal zpět před Švéda na Audi. Tou dobou už měl Bruno Spengler na čele náskok 5,7 vteřiny. V době, kdy Martin a Ekström společně zajeli pro výměnu gum, byl odstup na Spenglera, který zajel o kolo později, 5,5 vteřiny.
V prvních několika kolech se zdálo, že kanadský jezdec týmu RBM se na slickách trápí, čehož využil Martin a za několik málo kol jej dojel. Na nějaký souboj ale nedošlo. Toto duo za chvíli dojel také Ekström. Spengler dokázal zrychlit a nechal tak duo Martin-Ekström osamocené na druhém a třetím místě. Švéd s Audi poměrně rychle vyčerpal všech 12 možností využití DRS a vytáhl jeden pokus o předjetí Maxime Martina, jak jinak v první zatáčce. Tou dobou zbývalo do cíle závodu šest kol. Ekström využil slipstream, před Martina se vnitřkem dostal, ale v první zatáčce byl až moc dlouhý a Martin se okamžitě vrátil zpět na druhé místo.
Z první řady do závodu startoval také do tohoto závodu vedoucí muž průběžného pořadí, René Rast. Ani jemu se moc nepovedl start a k zastávce zajížděl ze čtvrtého místa. Na výjezdu z boxů ale přejel žlutou čáru a vysloužil si penalizaci drive-through. Závod tak dokončil mimo body na 12. místě.
Čtvrté místo v cíli bral Marco Wittmann , jehož následovali další kolegové na BMW, Timo Glock a Tom Blomqvist. Po zastávkách v boxech jel ale na čtvrtém místě Edoardo Mortara, kterého ale po kontaktu v první zatáčce roztočil Mike Rockenfeller. Jezdec Audi byl za tento manévr odměněn penalizací průjezdu boxovou uličkou. Mortara po hodinách pokračoval v závodě na šestém místě, pak jej ale dokázal předjet Jamie Green, jenž do cíle dojel na sedmém místě, osmý byl Edoardo Mortara.
Body za deváté místo bral Nico Müller a poslední bod získal Gary Paffett na Mercedesu. Lucas Auer, který zkraje sezony jednoznačně vévodil tabulce jezdců, byl ze závodu vyřazen po incidentu v prvním kole. Podobně dopadl jeho týmový kolega, Robert Wickens.
Výsledky závodu naleznete zde.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.