Bruno Spengler získal pro BMW dnes na Norisringu první vítězství sezony, když mnichovský výrobce dokázal obsadit pět míst v TOP6.
Kanaďan, jehož první vítězství v DTM přišlo právě na Norisringu v roce 2006, tehdy samozřejmě v barvách Mercedesu, získal další vítězství po čtyřech letech. Základ tomuto vítězství položil jednoznačně už na startu, kdy na mokré trati dokázal proklouznout z druhé řady až na první místo v první vlásence.
Před startem v okolí Norimberku hodně pršelo a všichni do závodu vyráželi na pneumatikách do deště, ale například Loic Duval z Audi byl zavolán do boxů na konci prvního ze dvou nařízených zahřívacích kol pro slicky. Tento tah sloužil hlavně pro porovnání pro ostatní jezdce Audi (a tedy i zbytek pole), kdy je správný bod pro přezutí gum na osychající trati.
Nicméně pěkně chronologicky - na pole position stál Maxime Martin, který ale neměl dobrý start. Dobrý start předvedl již zmiňovaný Spengler a Mattias Ekström, který se propracoval ze třetí řady až na druhé místo v 1. zatáčce. Martin byl po startu až třetí, to vydrželo do první zatáčky 9. kola, kde se Belgičan na BMW dostal zpět před Švéda na Audi. Tou dobou už měl Bruno Spengler na čele náskok 5,7 vteřiny. V době, kdy Martin a Ekström společně zajeli pro výměnu gum, byl odstup na Spenglera, který zajel o kolo později, 5,5 vteřiny.
V prvních několika kolech se zdálo, že kanadský jezdec týmu RBM se na slickách trápí, čehož využil Martin a za několik málo kol jej dojel. Na nějaký souboj ale nedošlo. Toto duo za chvíli dojel také Ekström. Spengler dokázal zrychlit a nechal tak duo Martin-Ekström osamocené na druhém a třetím místě. Švéd s Audi poměrně rychle vyčerpal všech 12 možností využití DRS a vytáhl jeden pokus o předjetí Maxime Martina, jak jinak v první zatáčce. Tou dobou zbývalo do cíle závodu šest kol. Ekström využil slipstream, před Martina se vnitřkem dostal, ale v první zatáčce byl až moc dlouhý a Martin se okamžitě vrátil zpět na druhé místo.
Z první řady do závodu startoval také do tohoto závodu vedoucí muž průběžného pořadí, René Rast. Ani jemu se moc nepovedl start a k zastávce zajížděl ze čtvrtého místa. Na výjezdu z boxů ale přejel žlutou čáru a vysloužil si penalizaci drive-through. Závod tak dokončil mimo body na 12. místě.
Čtvrté místo v cíli bral Marco Wittmann , jehož následovali další kolegové na BMW, Timo Glock a Tom Blomqvist. Po zastávkách v boxech jel ale na čtvrtém místě Edoardo Mortara, kterého ale po kontaktu v první zatáčce roztočil Mike Rockenfeller. Jezdec Audi byl za tento manévr odměněn penalizací průjezdu boxovou uličkou. Mortara po hodinách pokračoval v závodě na šestém místě, pak jej ale dokázal předjet Jamie Green, jenž do cíle dojel na sedmém místě, osmý byl Edoardo Mortara.
Body za deváté místo bral Nico Müller a poslední bod získal Gary Paffett na Mercedesu. Lucas Auer, který zkraje sezony jednoznačně vévodil tabulce jezdců, byl ze závodu vyřazen po incidentu v prvním kole. Podobně dopadl jeho týmový kolega, Robert Wickens.
Výsledky závodu naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?