Legendární automobilový závod 24 hodin Le Mans potřetí v řadě vyhrálo Porsche. Za volantem vítězného vozu se střídalo trio Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley.
Vůz Porsche číslo 2 vyhrál, i když musel řešit poruchu hybridního pohonu, kvůli níž se zdržel 45 minut v depu, a po pěti hodinách od startu byl na posledním místě se ztrátou 19 kol na vedoucí pozici. Technické potíže se ale nevyhnuly ani dalším favoritům. Posádka Porsche číslo 1 odstoupila z prvního místa zhruba tři hodiny před koncem a Toyotě do cíle nedorazily dva vozy. Japonská stáj tak čeká na prvenství v Le Mans dlouhých 30 let.
Parádní stíhací jízda vynesla vůz Porsche číslo 2 do čela ve 22. hodině závodu, kdy zkušený německý pilot Timo Bernhard předjel devatenáctiletého Thomase Laurenta z týmu Jackie Chan DC Racing. Bernhard a jeho dva novozélandští kolegové Earl Bamber a Brendon Hartley poté překvapivému konkurentovi ujížděli a v konečném hodnocení ho předčili o více než kolo.
@Porsche_Team wins the 24 Hours of Le Mans 2017!An epic race that will go down in history! #LeMans24 @DCRacing_Team @AMR_Official pic.twitter.com/yoSXPYoEhE
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 18. června 2017
"V Le Mans si nikdy nemůže být ničím jistí. Každá sekunda se počítá," prozradil Bernhard, který na okruhu de la Sarthe vyhrál také s Audi v roce 2010.
Porsche si připsalo 19. titul a v historických tabulkách je o šest triumfů lepší než druhé Audi. Na letošní 85. ročník, kromě válečných let se jezdí nepřetržitě od roku 1923, dorazilo přibližně 258 500 diváků.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans
1. Porsche LMP Team 2 (Něm., oba N. Zél./Porsche 919 Hybrid #2) 367 kol, 2. Tung, Laurent, Jarvis (Niz., Fr., Brit./Jackie Chan DC Racing #38) 366, 3. Piquet, Hansson, Beche (Braz., Dán., Švýc./Vaillante Rebellion #13) 364.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.