Legendární automobilový závod 24 hodin Le Mans potřetí v řadě vyhrálo Porsche. Za volantem vítězného vozu se střídalo trio Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley.
Vůz Porsche číslo 2 vyhrál, i když musel řešit poruchu hybridního pohonu, kvůli níž se zdržel 45 minut v depu, a po pěti hodinách od startu byl na posledním místě se ztrátou 19 kol na vedoucí pozici. Technické potíže se ale nevyhnuly ani dalším favoritům. Posádka Porsche číslo 1 odstoupila z prvního místa zhruba tři hodiny před koncem a Toyotě do cíle nedorazily dva vozy. Japonská stáj tak čeká na prvenství v Le Mans dlouhých 30 let.
Parádní stíhací jízda vynesla vůz Porsche číslo 2 do čela ve 22. hodině závodu, kdy zkušený německý pilot Timo Bernhard předjel devatenáctiletého Thomase Laurenta z týmu Jackie Chan DC Racing. Bernhard a jeho dva novozélandští kolegové Earl Bamber a Brendon Hartley poté překvapivému konkurentovi ujížděli a v konečném hodnocení ho předčili o více než kolo.
@Porsche_Team wins the 24 Hours of Le Mans 2017!An epic race that will go down in history! #LeMans24 @DCRacing_Team @AMR_Official pic.twitter.com/yoSXPYoEhE
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 18. června 2017
"V Le Mans si nikdy nemůže být ničím jistí. Každá sekunda se počítá," prozradil Bernhard, který na okruhu de la Sarthe vyhrál také s Audi v roce 2010.
Porsche si připsalo 19. titul a v historických tabulkách je o šest triumfů lepší než druhé Audi. Na letošní 85. ročník, kromě válečných let se jezdí nepřetržitě od roku 1923, dorazilo přibližně 258 500 diváků.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans
1. Porsche LMP Team 2 (Něm., oba N. Zél./Porsche 919 Hybrid #2) 367 kol, 2. Tung, Laurent, Jarvis (Niz., Fr., Brit./Jackie Chan DC Racing #38) 366, 3. Piquet, Hansson, Beche (Braz., Dán., Švýc./Vaillante Rebellion #13) 364.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?