Legendární automobilový závod 24 hodin Le Mans potřetí v řadě vyhrálo Porsche. Za volantem vítězného vozu se střídalo trio Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley.
Vůz Porsche číslo 2 vyhrál, i když musel řešit poruchu hybridního pohonu, kvůli níž se zdržel 45 minut v depu, a po pěti hodinách od startu byl na posledním místě se ztrátou 19 kol na vedoucí pozici. Technické potíže se ale nevyhnuly ani dalším favoritům. Posádka Porsche číslo 1 odstoupila z prvního místa zhruba tři hodiny před koncem a Toyotě do cíle nedorazily dva vozy. Japonská stáj tak čeká na prvenství v Le Mans dlouhých 30 let.
Parádní stíhací jízda vynesla vůz Porsche číslo 2 do čela ve 22. hodině závodu, kdy zkušený německý pilot Timo Bernhard předjel devatenáctiletého Thomase Laurenta z týmu Jackie Chan DC Racing. Bernhard a jeho dva novozélandští kolegové Earl Bamber a Brendon Hartley poté překvapivému konkurentovi ujížděli a v konečném hodnocení ho předčili o více než kolo.
@Porsche_Team wins the 24 Hours of Le Mans 2017!An epic race that will go down in history! #LeMans24 @DCRacing_Team @AMR_Official pic.twitter.com/yoSXPYoEhE
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 18. června 2017
"V Le Mans si nikdy nemůže být ničím jistí. Každá sekunda se počítá," prozradil Bernhard, který na okruhu de la Sarthe vyhrál také s Audi v roce 2010.
Porsche si připsalo 19. titul a v historických tabulkách je o šest triumfů lepší než druhé Audi. Na letošní 85. ročník, kromě válečných let se jezdí nepřetržitě od roku 1923, dorazilo přibližně 258 500 diváků.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans
1. Porsche LMP Team 2 (Něm., oba N. Zél./Porsche 919 Hybrid #2) 367 kol, 2. Tung, Laurent, Jarvis (Niz., Fr., Brit./Jackie Chan DC Racing #38) 366, 3. Piquet, Hansson, Beche (Braz., Dán., Švýc./Vaillante Rebellion #13) 364.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?