Legendární automobilový závod 24 hodin Le Mans potřetí v řadě vyhrálo Porsche. Za volantem vítězného vozu se střídalo trio Timo Bernhard, Earl Bamber a Brendon Hartley.
Vůz Porsche číslo 2 vyhrál, i když musel řešit poruchu hybridního pohonu, kvůli níž se zdržel 45 minut v depu, a po pěti hodinách od startu byl na posledním místě se ztrátou 19 kol na vedoucí pozici. Technické potíže se ale nevyhnuly ani dalším favoritům. Posádka Porsche číslo 1 odstoupila z prvního místa zhruba tři hodiny před koncem a Toyotě do cíle nedorazily dva vozy. Japonská stáj tak čeká na prvenství v Le Mans dlouhých 30 let.
Parádní stíhací jízda vynesla vůz Porsche číslo 2 do čela ve 22. hodině závodu, kdy zkušený německý pilot Timo Bernhard předjel devatenáctiletého Thomase Laurenta z týmu Jackie Chan DC Racing. Bernhard a jeho dva novozélandští kolegové Earl Bamber a Brendon Hartley poté překvapivému konkurentovi ujížděli a v konečném hodnocení ho předčili o více než kolo.
@Porsche_Team wins the 24 Hours of Le Mans 2017!An epic race that will go down in history! #LeMans24 @DCRacing_Team @AMR_Official pic.twitter.com/yoSXPYoEhE
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 18. června 2017
"V Le Mans si nikdy nemůže být ničím jistí. Každá sekunda se počítá," prozradil Bernhard, který na okruhu de la Sarthe vyhrál také s Audi v roce 2010.
Porsche si připsalo 19. titul a v historických tabulkách je o šest triumfů lepší než druhé Audi. Na letošní 85. ročník, kromě válečných let se jezdí nepřetržitě od roku 1923, dorazilo přibližně 258 500 diváků.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans
1. Porsche LMP Team 2 (Něm., oba N. Zél./Porsche 919 Hybrid #2) 367 kol, 2. Tung, Laurent, Jarvis (Niz., Fr., Brit./Jackie Chan DC Racing #38) 366, 3. Piquet, Hansson, Beche (Braz., Dán., Švýc./Vaillante Rebellion #13) 364.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?