F4 v Rakousku: Vítězství si rozebrali Amstrong, Drugovich a Vips

Formule 4
Formule 4, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 11. června 2017 21:45
Sdílej:

Po Oscherslebenu a Lausitzringu zavítal šampionát ADAC-Formel 4 poprvé za hranice Německa a 31 slibných talentů v kokpitech si mohlo vyzkoušet svou rychlost na trati Velké ceny Rakouska u Spielbergu. O tři zlaté poháry víkendu se podělili Armstrong, Drugovich a Vips. Český pilot Tom Beckhäuser prezentoval svou právě nalezenou agresivitu, která ovšem ústila v třech nehodách.

Text a foto: Roman Klemm

1. závodDění na sobotním rozpáleném asfaltu ovládl Novozélanďan Marcus Armstrong. Jezdec italské stáje Prema-Theodore zajel nejlepší čas kvalifikace před Němcem Michaelem Waldherrem (Neuhauser), Jihoafričanem Aberdeinem (Motopark) a Brazilcem Druhovichem (Van Amersfoort), jehož do Rakouska přijel podpořit i jeho mentor, bývalý pilot F1 Felipe Nasr. Český nováček Tom Beckhäuser startoval na Red Bull Ringu poprvé a kvalifikoval se jako poslední, se ztrátou 2,8s na špičku ale byl spokojen.Armstrong si nenechal v sobotu odpoledne vítěztví vzít, na čemž nic nezměnil ani permanentní tlak druhého Waldherra. Moc času k útokům Němec beztak neměl: Závod byl poprvné přerušen hned během prvního kola, když se v Rauch-Kurve srazilo bezmála tucet vozů! Beckhäuser se dokázal troskám vyhnout, předjel dva soupeře. Zdálo se, že si jede pro dobrý výsledek mezi první dvacítkou. 12 minut před koncem závodu se ovšem i on ze závodu rozloučil skluzem do štěrku: „Atakoval jsem soupeře přede mnou a brzdil příliš pozdě...“ Způsobil tak další neutralizaci, takže se závodilo vlastně jen kolem deseti minut... S vítězem Armstrongem a Waldherrem směl na stupínek vítězů i Dán Niclas Nielsen (US-Racing). Hostující lídr italského šampionátu Lorenzo Colombo (Bhaitech Racing) dojel za Vipsem a Lalibertém šestý.

Výsledek:1. Marcus Armstrong, Prema2. Michael Waldherr, Neuhauser3. Niclas Nielsen, US4. Juri Vips, Prema5. Kami Laliberte, Van Amersfoort6. Lorenzo Colombo, Bhaitech

2. závodTaké před druhým závodem víkendu patřila pole-position Armstrongovi. V neděli dopoledne ovšem ukázal nervy: Při vjezdu do druhé zatáčky hájil vedení příliš optimisticky, brzdil pozdě a společně s Aberdeinem opustil ideální stopu. Toho pohotově využil Drugovich a z prvního kola se vrátil jako první před Armstrongem, Nielsenem a Correou. Také Tom Beckhäuser vyrazil příliš agresivně: Hned po staru předjel jednoho soupeře a v první zatáčce otočil Wishofera. Bohužel si při tom natolik poškodil vůz, že musel do boxů. Po výměně nosu vozu pokračoval a klasifikoval se jako 22. Opět se závodilo jen nepravidelně: Ve druhém kole vyjel Safety Car po nehodě Estnera s Gachotem a po následujícím jediném kole ostré jízdy byla vyhlášena další neutralizace kvůli srážce Malukase s Weertsem.Drugovich, jemuž Felipe Nasr předpovídá budoucnost ve Formuli 1 si poté nenechal vítězství vzít. Američan Correa si vybojoval druhé místo před Armstrongem, který musel až do posledních metrů hájit třetí pozici před vláčkem s Aberdeinem, Vipsem a Waldherrem.

Výsledek:1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Juan Manuel Correa, Prema3. Marcus Armstrong, Prema4. Jonathan Aberdein, Motopark5. Juri Vips, Prema6. Michael Waldherr, Neuhauser

3. závodV sobotním závodě dojel na 10. pozici americký rookie David Malukas a proto mu připadla pole-position v neděli. Vedle něj se postavil další nováček, Ind Kush Maini. Hned za nimi ale číhal zkušený a favorizovaný Kim-Luis Schramm z týmu Ralfa Schumachera. Schrammovi však všechny zkušenosti nic nepomohly – naopak: Po prvním kole vedl Malukas před Mainim, Zendelim, Vipsem a Schrammem. Safety Car na sebe tentokrát nechal čekat celá tři kola. Důvodem pro jeho vyjetí byl opět Tom Beckhäuser, jehož Muecke-Tatuus se zavrtal do bariéry Rauch-Kurve. Konec neutralizace nejlépe využil bratr pilota GP3, Kush Maini. Jezdec týmu Jenzer předjel Malukase, před kterého se v zápětí dostal i Juri Vips. Zkušený Estonec z týmu Prema poté potřeboval jen jediné kolo, aby od Mainiho převzal první místo a pádil směrem vítězství. Ind ztratil možné druhé místo hodinami v zatáčce Remus a na stupínku vítězů tak doplnili Vipse Nielsen a Armstrong. Závod skončil – jak jinak – po nehodě Cedrica Pira za Safety Carem.

Výsledek:1. Juri Vips, Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Marcus Armstrong, Prema4. Kami Laliberte, Van Amersfoort5. Lirim Zendeli, Muecke6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.