Po Oscherslebenu a Lausitzringu zavítal šampionát ADAC-Formel 4 poprvé za hranice Německa a 31 slibných talentů v kokpitech si mohlo vyzkoušet svou rychlost na trati Velké ceny Rakouska u Spielbergu. O tři zlaté poháry víkendu se podělili Armstrong, Drugovich a Vips. Český pilot Tom Beckhäuser prezentoval svou právě nalezenou agresivitu, která ovšem ústila v třech nehodách.
Text a foto: Roman Klemm
1. závodDění na sobotním rozpáleném asfaltu ovládl Novozélanďan Marcus Armstrong. Jezdec italské stáje Prema-Theodore zajel nejlepší čas kvalifikace před Němcem Michaelem Waldherrem (Neuhauser), Jihoafričanem Aberdeinem (Motopark) a Brazilcem Druhovichem (Van Amersfoort), jehož do Rakouska přijel podpořit i jeho mentor, bývalý pilot F1 Felipe Nasr. Český nováček Tom Beckhäuser startoval na Red Bull Ringu poprvé a kvalifikoval se jako poslední, se ztrátou 2,8s na špičku ale byl spokojen.Armstrong si nenechal v sobotu odpoledne vítěztví vzít, na čemž nic nezměnil ani permanentní tlak druhého Waldherra. Moc času k útokům Němec beztak neměl: Závod byl poprvné přerušen hned během prvního kola, když se v Rauch-Kurve srazilo bezmála tucet vozů! Beckhäuser se dokázal troskám vyhnout, předjel dva soupeře. Zdálo se, že si jede pro dobrý výsledek mezi první dvacítkou. 12 minut před koncem závodu se ovšem i on ze závodu rozloučil skluzem do štěrku: „Atakoval jsem soupeře přede mnou a brzdil příliš pozdě...“ Způsobil tak další neutralizaci, takže se závodilo vlastně jen kolem deseti minut... S vítězem Armstrongem a Waldherrem směl na stupínek vítězů i Dán Niclas Nielsen (US-Racing). Hostující lídr italského šampionátu Lorenzo Colombo (Bhaitech Racing) dojel za Vipsem a Lalibertém šestý.
Výsledek:1. Marcus Armstrong, Prema2. Michael Waldherr, Neuhauser3. Niclas Nielsen, US4. Juri Vips, Prema5. Kami Laliberte, Van Amersfoort6. Lorenzo Colombo, Bhaitech
2. závodTaké před druhým závodem víkendu patřila pole-position Armstrongovi. V neděli dopoledne ovšem ukázal nervy: Při vjezdu do druhé zatáčky hájil vedení příliš optimisticky, brzdil pozdě a společně s Aberdeinem opustil ideální stopu. Toho pohotově využil Drugovich a z prvního kola se vrátil jako první před Armstrongem, Nielsenem a Correou. Také Tom Beckhäuser vyrazil příliš agresivně: Hned po staru předjel jednoho soupeře a v první zatáčce otočil Wishofera. Bohužel si při tom natolik poškodil vůz, že musel do boxů. Po výměně nosu vozu pokračoval a klasifikoval se jako 22. Opět se závodilo jen nepravidelně: Ve druhém kole vyjel Safety Car po nehodě Estnera s Gachotem a po následujícím jediném kole ostré jízdy byla vyhlášena další neutralizace kvůli srážce Malukase s Weertsem.Drugovich, jemuž Felipe Nasr předpovídá budoucnost ve Formuli 1 si poté nenechal vítězství vzít. Američan Correa si vybojoval druhé místo před Armstrongem, který musel až do posledních metrů hájit třetí pozici před vláčkem s Aberdeinem, Vipsem a Waldherrem.
Výsledek:1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Juan Manuel Correa, Prema3. Marcus Armstrong, Prema4. Jonathan Aberdein, Motopark5. Juri Vips, Prema6. Michael Waldherr, Neuhauser
3. závodV sobotním závodě dojel na 10. pozici americký rookie David Malukas a proto mu připadla pole-position v neděli. Vedle něj se postavil další nováček, Ind Kush Maini. Hned za nimi ale číhal zkušený a favorizovaný Kim-Luis Schramm z týmu Ralfa Schumachera. Schrammovi však všechny zkušenosti nic nepomohly – naopak: Po prvním kole vedl Malukas před Mainim, Zendelim, Vipsem a Schrammem. Safety Car na sebe tentokrát nechal čekat celá tři kola. Důvodem pro jeho vyjetí byl opět Tom Beckhäuser, jehož Muecke-Tatuus se zavrtal do bariéry Rauch-Kurve. Konec neutralizace nejlépe využil bratr pilota GP3, Kush Maini. Jezdec týmu Jenzer předjel Malukase, před kterého se v zápětí dostal i Juri Vips. Zkušený Estonec z týmu Prema poté potřeboval jen jediné kolo, aby od Mainiho převzal první místo a pádil směrem vítězství. Ind ztratil možné druhé místo hodinami v zatáčce Remus a na stupínku vítězů tak doplnili Vipse Nielsen a Armstrong. Závod skončil – jak jinak – po nehodě Cedrica Pira za Safety Carem.
Výsledek:1. Juri Vips, Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Marcus Armstrong, Prema4. Kami Laliberte, Van Amersfoort5. Lirim Zendeli, Muecke6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.