Po Oscherslebenu a Lausitzringu zavítal šampionát ADAC-Formel 4 poprvé za hranice Německa a 31 slibných talentů v kokpitech si mohlo vyzkoušet svou rychlost na trati Velké ceny Rakouska u Spielbergu. O tři zlaté poháry víkendu se podělili Armstrong, Drugovich a Vips. Český pilot Tom Beckhäuser prezentoval svou právě nalezenou agresivitu, která ovšem ústila v třech nehodách.
Text a foto: Roman Klemm
1. závodDění na sobotním rozpáleném asfaltu ovládl Novozélanďan Marcus Armstrong. Jezdec italské stáje Prema-Theodore zajel nejlepší čas kvalifikace před Němcem Michaelem Waldherrem (Neuhauser), Jihoafričanem Aberdeinem (Motopark) a Brazilcem Druhovichem (Van Amersfoort), jehož do Rakouska přijel podpořit i jeho mentor, bývalý pilot F1 Felipe Nasr. Český nováček Tom Beckhäuser startoval na Red Bull Ringu poprvé a kvalifikoval se jako poslední, se ztrátou 2,8s na špičku ale byl spokojen.Armstrong si nenechal v sobotu odpoledne vítěztví vzít, na čemž nic nezměnil ani permanentní tlak druhého Waldherra. Moc času k útokům Němec beztak neměl: Závod byl poprvné přerušen hned během prvního kola, když se v Rauch-Kurve srazilo bezmála tucet vozů! Beckhäuser se dokázal troskám vyhnout, předjel dva soupeře. Zdálo se, že si jede pro dobrý výsledek mezi první dvacítkou. 12 minut před koncem závodu se ovšem i on ze závodu rozloučil skluzem do štěrku: „Atakoval jsem soupeře přede mnou a brzdil příliš pozdě...“ Způsobil tak další neutralizaci, takže se závodilo vlastně jen kolem deseti minut... S vítězem Armstrongem a Waldherrem směl na stupínek vítězů i Dán Niclas Nielsen (US-Racing). Hostující lídr italského šampionátu Lorenzo Colombo (Bhaitech Racing) dojel za Vipsem a Lalibertém šestý.
Výsledek:1. Marcus Armstrong, Prema2. Michael Waldherr, Neuhauser3. Niclas Nielsen, US4. Juri Vips, Prema5. Kami Laliberte, Van Amersfoort6. Lorenzo Colombo, Bhaitech
2. závodTaké před druhým závodem víkendu patřila pole-position Armstrongovi. V neděli dopoledne ovšem ukázal nervy: Při vjezdu do druhé zatáčky hájil vedení příliš optimisticky, brzdil pozdě a společně s Aberdeinem opustil ideální stopu. Toho pohotově využil Drugovich a z prvního kola se vrátil jako první před Armstrongem, Nielsenem a Correou. Také Tom Beckhäuser vyrazil příliš agresivně: Hned po staru předjel jednoho soupeře a v první zatáčce otočil Wishofera. Bohužel si při tom natolik poškodil vůz, že musel do boxů. Po výměně nosu vozu pokračoval a klasifikoval se jako 22. Opět se závodilo jen nepravidelně: Ve druhém kole vyjel Safety Car po nehodě Estnera s Gachotem a po následujícím jediném kole ostré jízdy byla vyhlášena další neutralizace kvůli srážce Malukase s Weertsem.Drugovich, jemuž Felipe Nasr předpovídá budoucnost ve Formuli 1 si poté nenechal vítězství vzít. Američan Correa si vybojoval druhé místo před Armstrongem, který musel až do posledních metrů hájit třetí pozici před vláčkem s Aberdeinem, Vipsem a Waldherrem.
Výsledek:1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Juan Manuel Correa, Prema3. Marcus Armstrong, Prema4. Jonathan Aberdein, Motopark5. Juri Vips, Prema6. Michael Waldherr, Neuhauser
3. závodV sobotním závodě dojel na 10. pozici americký rookie David Malukas a proto mu připadla pole-position v neděli. Vedle něj se postavil další nováček, Ind Kush Maini. Hned za nimi ale číhal zkušený a favorizovaný Kim-Luis Schramm z týmu Ralfa Schumachera. Schrammovi však všechny zkušenosti nic nepomohly – naopak: Po prvním kole vedl Malukas před Mainim, Zendelim, Vipsem a Schrammem. Safety Car na sebe tentokrát nechal čekat celá tři kola. Důvodem pro jeho vyjetí byl opět Tom Beckhäuser, jehož Muecke-Tatuus se zavrtal do bariéry Rauch-Kurve. Konec neutralizace nejlépe využil bratr pilota GP3, Kush Maini. Jezdec týmu Jenzer předjel Malukase, před kterého se v zápětí dostal i Juri Vips. Zkušený Estonec z týmu Prema poté potřeboval jen jediné kolo, aby od Mainiho převzal první místo a pádil směrem vítězství. Ind ztratil možné druhé místo hodinami v zatáčce Remus a na stupínku vítězů tak doplnili Vipse Nielsen a Armstrong. Závod skončil – jak jinak – po nehodě Cedrica Pira za Safety Carem.
Výsledek:1. Juri Vips, Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Marcus Armstrong, Prema4. Kami Laliberte, Van Amersfoort5. Lirim Zendeli, Muecke6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?