Po Oscherslebenu a Lausitzringu zavítal šampionát ADAC-Formel 4 poprvé za hranice Německa a 31 slibných talentů v kokpitech si mohlo vyzkoušet svou rychlost na trati Velké ceny Rakouska u Spielbergu. O tři zlaté poháry víkendu se podělili Armstrong, Drugovich a Vips. Český pilot Tom Beckhäuser prezentoval svou právě nalezenou agresivitu, která ovšem ústila v třech nehodách.
Text a foto: Roman Klemm
1. závodDění na sobotním rozpáleném asfaltu ovládl Novozélanďan Marcus Armstrong. Jezdec italské stáje Prema-Theodore zajel nejlepší čas kvalifikace před Němcem Michaelem Waldherrem (Neuhauser), Jihoafričanem Aberdeinem (Motopark) a Brazilcem Druhovichem (Van Amersfoort), jehož do Rakouska přijel podpořit i jeho mentor, bývalý pilot F1 Felipe Nasr. Český nováček Tom Beckhäuser startoval na Red Bull Ringu poprvé a kvalifikoval se jako poslední, se ztrátou 2,8s na špičku ale byl spokojen.Armstrong si nenechal v sobotu odpoledne vítěztví vzít, na čemž nic nezměnil ani permanentní tlak druhého Waldherra. Moc času k útokům Němec beztak neměl: Závod byl poprvné přerušen hned během prvního kola, když se v Rauch-Kurve srazilo bezmála tucet vozů! Beckhäuser se dokázal troskám vyhnout, předjel dva soupeře. Zdálo se, že si jede pro dobrý výsledek mezi první dvacítkou. 12 minut před koncem závodu se ovšem i on ze závodu rozloučil skluzem do štěrku: „Atakoval jsem soupeře přede mnou a brzdil příliš pozdě...“ Způsobil tak další neutralizaci, takže se závodilo vlastně jen kolem deseti minut... S vítězem Armstrongem a Waldherrem směl na stupínek vítězů i Dán Niclas Nielsen (US-Racing). Hostující lídr italského šampionátu Lorenzo Colombo (Bhaitech Racing) dojel za Vipsem a Lalibertém šestý.
Výsledek:1. Marcus Armstrong, Prema2. Michael Waldherr, Neuhauser3. Niclas Nielsen, US4. Juri Vips, Prema5. Kami Laliberte, Van Amersfoort6. Lorenzo Colombo, Bhaitech
2. závodTaké před druhým závodem víkendu patřila pole-position Armstrongovi. V neděli dopoledne ovšem ukázal nervy: Při vjezdu do druhé zatáčky hájil vedení příliš optimisticky, brzdil pozdě a společně s Aberdeinem opustil ideální stopu. Toho pohotově využil Drugovich a z prvního kola se vrátil jako první před Armstrongem, Nielsenem a Correou. Také Tom Beckhäuser vyrazil příliš agresivně: Hned po staru předjel jednoho soupeře a v první zatáčce otočil Wishofera. Bohužel si při tom natolik poškodil vůz, že musel do boxů. Po výměně nosu vozu pokračoval a klasifikoval se jako 22. Opět se závodilo jen nepravidelně: Ve druhém kole vyjel Safety Car po nehodě Estnera s Gachotem a po následujícím jediném kole ostré jízdy byla vyhlášena další neutralizace kvůli srážce Malukase s Weertsem.Drugovich, jemuž Felipe Nasr předpovídá budoucnost ve Formuli 1 si poté nenechal vítězství vzít. Američan Correa si vybojoval druhé místo před Armstrongem, který musel až do posledních metrů hájit třetí pozici před vláčkem s Aberdeinem, Vipsem a Waldherrem.
Výsledek:1. Felipe Drugovich, Van Amersfoort2. Juan Manuel Correa, Prema3. Marcus Armstrong, Prema4. Jonathan Aberdein, Motopark5. Juri Vips, Prema6. Michael Waldherr, Neuhauser
3. závodV sobotním závodě dojel na 10. pozici americký rookie David Malukas a proto mu připadla pole-position v neděli. Vedle něj se postavil další nováček, Ind Kush Maini. Hned za nimi ale číhal zkušený a favorizovaný Kim-Luis Schramm z týmu Ralfa Schumachera. Schrammovi však všechny zkušenosti nic nepomohly – naopak: Po prvním kole vedl Malukas před Mainim, Zendelim, Vipsem a Schrammem. Safety Car na sebe tentokrát nechal čekat celá tři kola. Důvodem pro jeho vyjetí byl opět Tom Beckhäuser, jehož Muecke-Tatuus se zavrtal do bariéry Rauch-Kurve. Konec neutralizace nejlépe využil bratr pilota GP3, Kush Maini. Jezdec týmu Jenzer předjel Malukase, před kterého se v zápětí dostal i Juri Vips. Zkušený Estonec z týmu Prema poté potřeboval jen jediné kolo, aby od Mainiho převzal první místo a pádil směrem vítězství. Ind ztratil možné druhé místo hodinami v zatáčce Remus a na stupínku vítězů tak doplnili Vipse Nielsen a Armstrong. Závod skončil – jak jinak – po nehodě Cedrica Pira za Safety Carem.
Výsledek:1. Juri Vips, Prema2. Nicklas Nielsen, US3. Marcus Armstrong, Prema4. Kami Laliberte, Van Amersfoort5. Lirim Zendeli, Muecke6. Felipe Drugovich, Van Amersfoort
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.