V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky amatérských týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa. Třetí díl byl věnován dalším dvěma posádkám zákaznických týmů Ferrari.
V tomto díle našeho seriálu představíme zbývající dvě amatérské posádky, jež obě budou v Le Mans bojovat s vozy Ferrari v barvách týmu Scuderia Corsa.
Tým Scuderia Corsa založili Giacomo Mattioli a Art Zafiropoulo v roce 2013 za účelem sdružení amatérských jezdců, kteří měli zájem o rozvoj svých závodních ambicí ve vozech Ferrari v Severní Americe. Tým své vozy nasazuje v severoamerickém šampionátu Ferrari Challenge, dále v Pirelli World Challenge a seriálu IMSA Sports Car Championship. V posledně jmenované sérii jsou Alessandro Balzano a Christina Nielsen společně s týmem Scuderia Corsa úřadujícími šampiony. Tým Scuderia Corsa se v minulosti několikrát představil i v Le Mans, kde dosáhli v posledních dvou ročnících pódiová umístění, z nichž to loňské bylo vítězné.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #62
Townsend Bell - velmi zkušený a hlavně absolutně všestranný jezdec, který dokáže zajíždět dobré výsledky ve formulích i v cestovních vozech. V roce 2001 se stal šampiónem série Indy Lights, v roce 2014 vyhrál závod 24H Daytona za volantem Ferrari týmu AIM Autosport. V roce 2015 zvítězil spolu s Billem Sweedlerem v šampionátu IMSA SCC a v tomtéž roce dojel třetí v Le Mans, kde s ním posádku tvořili ještě Bill Sweedler a Jeff Segal.
Cooper MacNeil - závodit začal ve velmi raném věku a v 18 letech již plně zářil v sérii Grand-Am. V letech 2012 a 2013 získal mistrovský titul v šampionátu ALMS a debutoval v Le Mans. O rok později již v Le Mans dojel pátý a v roce 2016 se přesunul do Ferrari Challenge North America, kde hájí barvy Scuderia Corsa i letos.
Bill Sweedler - za svou kariéru vystřídal mnoho šampionátů, ale dvě věci zůstávají stále stejné - závodní vůz Ferrari a vždy naplno. V roce 2014 si v závodě 24H Daytona dojel pro vítězství, sezónou 2015 doslova prolétl ve Ferrari 458 Italia GT3 sérií IMSA SCC, kde s Townsendem Bellem získali titul ve třídě Daytona GT. V témže roce dojel třetí v Le Mans a následující rok si ve Francii dojel pro vítězství. Letos se Bill Sweedler do Le Mans vrací, aby obhájil své loňské prvenství.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #65
Alessandro Balzan - jeden z nejúspěšnějších italských jezdců ve vozech GT. Jako mnoho jiných i Balzan začínal v motokárách, ze kterých se rovnou přesunul do uzavřených vozů. V sezóně 2001 zvítězil v zimní sérii Clio Cup a o rok později si dojel pro zlatý věnec s vozem Alfa Romeo 147. Z cestovních vozů se přesunul do kategorie GT. Třikrát za sebou vyhrál italský šampionát Porsche a v roce 2012 uspěl v sérii Ferrari Challenge Europe. Rok na to zvítězil ve Ferrari týmu Scuderia Corsa v šampionátu Grand-Am. V loňském roce se spolu s Christinou Nielsenovou staly mistry IMSA kategorie GTD. Ač je Alessandro Bolzano vemi úspěšný jezdec, v Le Mans si letos odbyde svou premiéru.
Bret Curtis - ačkoli je mu letos již 51 let, svou premiéru v cestovních vozech si odbyl až v roce 2009. Od té doby se Curtis stále více prosazoval, což vedlo k jeho debutu v Le Mans v roce 2014. Letos soutěží ve Ferrari Challenge North America a do Le Mans přijíždí podruhé.
Christina Nielsen - v loňském roce se stala 58. ženou, která nastoupila do závodu 24 hodin Le Mans. Závodění podědila po svém otci, kterým nebyl nikdo jiný, než pětinásobný vítěz Le Mans Lars Erik Nielsen. Christina se v Le Mans objevila po svém triumfu v šampionátu IMSA GTD. Christina Nielsen dokončila svou autobiografickou knihu, ale s vydáním prý počká, aby v případě úspěchu knihu doplnila ještě o kapitolu věnovanou letošním ročníku Le Mans.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.