V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky amatérských týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa. Třetí díl byl věnován dalším dvěma posádkám zákaznických týmů Ferrari.
V tomto díle našeho seriálu představíme zbývající dvě amatérské posádky, jež obě budou v Le Mans bojovat s vozy Ferrari v barvách týmu Scuderia Corsa.
Tým Scuderia Corsa založili Giacomo Mattioli a Art Zafiropoulo v roce 2013 za účelem sdružení amatérských jezdců, kteří měli zájem o rozvoj svých závodních ambicí ve vozech Ferrari v Severní Americe. Tým své vozy nasazuje v severoamerickém šampionátu Ferrari Challenge, dále v Pirelli World Challenge a seriálu IMSA Sports Car Championship. V posledně jmenované sérii jsou Alessandro Balzano a Christina Nielsen společně s týmem Scuderia Corsa úřadujícími šampiony. Tým Scuderia Corsa se v minulosti několikrát představil i v Le Mans, kde dosáhli v posledních dvou ročnících pódiová umístění, z nichž to loňské bylo vítězné.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #62
Townsend Bell - velmi zkušený a hlavně absolutně všestranný jezdec, který dokáže zajíždět dobré výsledky ve formulích i v cestovních vozech. V roce 2001 se stal šampiónem série Indy Lights, v roce 2014 vyhrál závod 24H Daytona za volantem Ferrari týmu AIM Autosport. V roce 2015 zvítězil spolu s Billem Sweedlerem v šampionátu IMSA SCC a v tomtéž roce dojel třetí v Le Mans, kde s ním posádku tvořili ještě Bill Sweedler a Jeff Segal.
Cooper MacNeil - závodit začal ve velmi raném věku a v 18 letech již plně zářil v sérii Grand-Am. V letech 2012 a 2013 získal mistrovský titul v šampionátu ALMS a debutoval v Le Mans. O rok později již v Le Mans dojel pátý a v roce 2016 se přesunul do Ferrari Challenge North America, kde hájí barvy Scuderia Corsa i letos.
Bill Sweedler - za svou kariéru vystřídal mnoho šampionátů, ale dvě věci zůstávají stále stejné - závodní vůz Ferrari a vždy naplno. V roce 2014 si v závodě 24H Daytona dojel pro vítězství, sezónou 2015 doslova prolétl ve Ferrari 458 Italia GT3 sérií IMSA SCC, kde s Townsendem Bellem získali titul ve třídě Daytona GT. V témže roce dojel třetí v Le Mans a následující rok si ve Francii dojel pro vítězství. Letos se Bill Sweedler do Le Mans vrací, aby obhájil své loňské prvenství.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #65
Alessandro Balzan - jeden z nejúspěšnějších italských jezdců ve vozech GT. Jako mnoho jiných i Balzan začínal v motokárách, ze kterých se rovnou přesunul do uzavřených vozů. V sezóně 2001 zvítězil v zimní sérii Clio Cup a o rok později si dojel pro zlatý věnec s vozem Alfa Romeo 147. Z cestovních vozů se přesunul do kategorie GT. Třikrát za sebou vyhrál italský šampionát Porsche a v roce 2012 uspěl v sérii Ferrari Challenge Europe. Rok na to zvítězil ve Ferrari týmu Scuderia Corsa v šampionátu Grand-Am. V loňském roce se spolu s Christinou Nielsenovou staly mistry IMSA kategorie GTD. Ač je Alessandro Bolzano vemi úspěšný jezdec, v Le Mans si letos odbyde svou premiéru.
Bret Curtis - ačkoli je mu letos již 51 let, svou premiéru v cestovních vozech si odbyl až v roce 2009. Od té doby se Curtis stále více prosazoval, což vedlo k jeho debutu v Le Mans v roce 2014. Letos soutěží ve Ferrari Challenge North America a do Le Mans přijíždí podruhé.
Christina Nielsen - v loňském roce se stala 58. ženou, která nastoupila do závodu 24 hodin Le Mans. Závodění podědila po svém otci, kterým nebyl nikdo jiný, než pětinásobný vítěz Le Mans Lars Erik Nielsen. Christina se v Le Mans objevila po svém triumfu v šampionátu IMSA GTD. Christina Nielsen dokončila svou autobiografickou knihu, ale s vydáním prý počká, aby v případě úspěchu knihu doplnila ještě o kapitolu věnovanou letošním ročníku Le Mans.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.