LE MANS: Forza Ferrari (4)

Ferrari 488 GTE v barvách týmu Scuderia Corsa
Ferrari 488 GTE v barvách týmu Scuderia Corsa, foto: Ferrari S.p.a.
iMotorSport.cz 12. června 2017 11:00
Sdílej:

V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.

V prvních dvou dílech jsme představili posádky amatérských týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa. Třetí díl byl věnován dalším dvěma posádkám zákaznických týmů Ferrari.

V tomto díle našeho seriálu představíme zbývající dvě amatérské posádky, jež obě budou v Le Mans bojovat s vozy Ferrari v barvách týmu Scuderia Corsa.

Tým Scuderia Corsa založili Giacomo Mattioli a Art Zafiropoulo v roce 2013 za účelem sdružení amatérských jezdců, kteří měli zájem o rozvoj svých závodních ambicí ve vozech Ferrari v Severní Americe. Tým své vozy nasazuje v severoamerickém šampionátu Ferrari Challenge, dále v Pirelli World Challenge a seriálu IMSA Sports Car Championship. V posledně jmenované sérii jsou Alessandro Balzano a Christina Nielsen společně s týmem Scuderia Corsa úřadujícími šampiony. Tým Scuderia Corsa se v minulosti několikrát představil i v Le Mans, kde dosáhli v posledních dvou ročnících pódiová umístění, z nichž to loňské bylo vítězné.

Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #62

Townsend Bell - velmi zkušený a hlavně absolutně všestranný jezdec, který dokáže zajíždět dobré výsledky ve formulích i v cestovních vozech. V roce 2001 se stal šampiónem série Indy Lights, v roce 2014 vyhrál závod 24H Daytona za volantem Ferrari týmu AIM Autosport. V roce 2015 zvítězil spolu s Billem Sweedlerem v šampionátu IMSA SCC a v tomtéž roce dojel třetí v Le Mans, kde s ním posádku tvořili ještě Bill Sweedler a Jeff Segal.

Cooper MacNeil - závodit začal ve velmi raném věku a v 18 letech již plně zářil v sérii Grand-Am. V letech 2012 a 2013 získal mistrovský titul v šampionátu ALMS a debutoval v Le Mans. O rok později již v Le Mans dojel pátý a v roce 2016 se přesunul do Ferrari Challenge North America, kde hájí barvy Scuderia Corsa i letos.

Bill Sweedler - za svou kariéru vystřídal mnoho šampionátů, ale dvě věci zůstávají stále stejné - závodní vůz Ferrari a vždy naplno. V roce 2014 si v závodě 24H Daytona dojel pro vítězství,  sezónou 2015 doslova prolétl ve Ferrari 458 Italia GT3 sérií IMSA SCC, kde s Townsendem Bellem získali titul ve třídě Daytona GT. V témže roce dojel třetí v Le Mans a následující rok si ve Francii dojel pro vítězství. Letos se Bill Sweedler do Le Mans vrací, aby obhájil své loňské prvenství.

Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #65

Alessandro Balzan - jeden z nejúspěšnějších italských jezdců ve vozech GT. Jako mnoho jiných i Balzan začínal v motokárách, ze kterých se rovnou přesunul do uzavřených vozů. V sezóně 2001 zvítězil v zimní sérii Clio Cup a o rok později si dojel pro zlatý věnec s vozem Alfa Romeo 147. Z cestovních vozů se přesunul do kategorie GT. Třikrát za sebou vyhrál italský šampionát Porsche a v roce 2012 uspěl v sérii Ferrari Challenge Europe. Rok na to zvítězil ve Ferrari týmu Scuderia Corsa v šampionátu Grand-Am. V loňském roce se spolu s Christinou Nielsenovou staly mistry IMSA kategorie GTD. Ač je Alessandro Bolzano vemi úspěšný jezdec, v Le Mans si letos odbyde svou premiéru.

Bret Curtis - ačkoli je mu letos již 51 let, svou premiéru v cestovních vozech si odbyl až v roce 2009. Od té doby se Curtis stále více prosazoval, což vedlo k jeho debutu v Le Mans v roce 2014. Letos soutěží ve Ferrari Challenge North America a do Le Mans přijíždí podruhé.

Christina Nielsen - v loňském roce se stala 58. ženou, která nastoupila do závodu 24 hodin Le Mans. Závodění podědila po svém otci, kterým nebyl nikdo jiný, než pětinásobný vítěz Le Mans Lars Erik Nielsen. Christina se v Le Mans objevila po svém triumfu v šampionátu IMSA GTD. Christina Nielsen dokončila svou autobiografickou knihu, ale s vydáním prý počká, aby v případě úspěchu knihu doplnila ještě o kapitolu věnovanou letošním ročníku Le Mans.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.