V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky amatérských týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa. Třetí díl byl věnován dalším dvěma posádkám zákaznických týmů Ferrari.
V tomto díle našeho seriálu představíme zbývající dvě amatérské posádky, jež obě budou v Le Mans bojovat s vozy Ferrari v barvách týmu Scuderia Corsa.
Tým Scuderia Corsa založili Giacomo Mattioli a Art Zafiropoulo v roce 2013 za účelem sdružení amatérských jezdců, kteří měli zájem o rozvoj svých závodních ambicí ve vozech Ferrari v Severní Americe. Tým své vozy nasazuje v severoamerickém šampionátu Ferrari Challenge, dále v Pirelli World Challenge a seriálu IMSA Sports Car Championship. V posledně jmenované sérii jsou Alessandro Balzano a Christina Nielsen společně s týmem Scuderia Corsa úřadujícími šampiony. Tým Scuderia Corsa se v minulosti několikrát představil i v Le Mans, kde dosáhli v posledních dvou ročnících pódiová umístění, z nichž to loňské bylo vítězné.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #62
Townsend Bell - velmi zkušený a hlavně absolutně všestranný jezdec, který dokáže zajíždět dobré výsledky ve formulích i v cestovních vozech. V roce 2001 se stal šampiónem série Indy Lights, v roce 2014 vyhrál závod 24H Daytona za volantem Ferrari týmu AIM Autosport. V roce 2015 zvítězil spolu s Billem Sweedlerem v šampionátu IMSA SCC a v tomtéž roce dojel třetí v Le Mans, kde s ním posádku tvořili ještě Bill Sweedler a Jeff Segal.
Cooper MacNeil - závodit začal ve velmi raném věku a v 18 letech již plně zářil v sérii Grand-Am. V letech 2012 a 2013 získal mistrovský titul v šampionátu ALMS a debutoval v Le Mans. O rok později již v Le Mans dojel pátý a v roce 2016 se přesunul do Ferrari Challenge North America, kde hájí barvy Scuderia Corsa i letos.
Bill Sweedler - za svou kariéru vystřídal mnoho šampionátů, ale dvě věci zůstávají stále stejné - závodní vůz Ferrari a vždy naplno. V roce 2014 si v závodě 24H Daytona dojel pro vítězství, sezónou 2015 doslova prolétl ve Ferrari 458 Italia GT3 sérií IMSA SCC, kde s Townsendem Bellem získali titul ve třídě Daytona GT. V témže roce dojel třetí v Le Mans a následující rok si ve Francii dojel pro vítězství. Letos se Bill Sweedler do Le Mans vrací, aby obhájil své loňské prvenství.
Scuderia Corsa Ferrari 488GTE #65
Alessandro Balzan - jeden z nejúspěšnějších italských jezdců ve vozech GT. Jako mnoho jiných i Balzan začínal v motokárách, ze kterých se rovnou přesunul do uzavřených vozů. V sezóně 2001 zvítězil v zimní sérii Clio Cup a o rok později si dojel pro zlatý věnec s vozem Alfa Romeo 147. Z cestovních vozů se přesunul do kategorie GT. Třikrát za sebou vyhrál italský šampionát Porsche a v roce 2012 uspěl v sérii Ferrari Challenge Europe. Rok na to zvítězil ve Ferrari týmu Scuderia Corsa v šampionátu Grand-Am. V loňském roce se spolu s Christinou Nielsenovou staly mistry IMSA kategorie GTD. Ač je Alessandro Bolzano vemi úspěšný jezdec, v Le Mans si letos odbyde svou premiéru.
Bret Curtis - ačkoli je mu letos již 51 let, svou premiéru v cestovních vozech si odbyl až v roce 2009. Od té doby se Curtis stále více prosazoval, což vedlo k jeho debutu v Le Mans v roce 2014. Letos soutěží ve Ferrari Challenge North America a do Le Mans přijíždí podruhé.
Christina Nielsen - v loňském roce se stala 58. ženou, která nastoupila do závodu 24 hodin Le Mans. Závodění podědila po svém otci, kterým nebyl nikdo jiný, než pětinásobný vítěz Le Mans Lars Erik Nielsen. Christina se v Le Mans objevila po svém triumfu v šampionátu IMSA GTD. Christina Nielsen dokončila svou autobiografickou knihu, ale s vydáním prý počká, aby v případě úspěchu knihu doplnila ještě o kapitolu věnovanou letošním ročníku Le Mans.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.