V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky zákaznických týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa.
V tomto díle představíme posádky některých dalších amatérských týmů, které se kvalifikovali do letošního závodu 24 hodin Le Mans.
DH Racing Ferrari 488GTE #83
Tým DH Racing byl založený teprve v loňském roce a jeho hlavní prioritou bylo vítězství v seriálu ELMS. Tým nasazoval dva vozy a v konečném účtování hned svou prvou sezónu skutečně proměnil v mistrovský titul. Tímto počinem se kvalifikoval do Le Mans. Pro závod bude vůz #83 vyvedený v zelených barvách Krohn Racing.
Andrea Bertolini - závodí od svých 11 let, jak jinak, než v motokárách. První zkušenosti v závodech „dospělých“ vozů absolvoval v roce 2001 v kategorii GT. O rok později se za volantem Ferrari 360 Modena týmu JBM probojoval na celkovou čtvrtou pozici. V roce 2003 už to Bertolinimu ve stejném týmu i voze vyšlo a byl z toho titul ve třídě N-GT, který mu pro nadcházející sezónu vynesl angažmá v podobě testovacího jezdce Scuderia Ferrari. V této době se začalo připravovat tovární Maserati MC12. Andrea Bertolini nastoupil, společně s Mikem Salou, do posledních 4 závodů sezóny 2004 a od té doby závodí Bertolini převážně právě s vozem Maserati, ve kterém získal mnoho vavřínů. V roce 2015 si odskočil do Le Mans a ve Ferrari 458 Italia patřícím týmu SMP Racing se společně s Rusy Alekseyem Basovem a Voktorem Shaytarem radoval z vítězství.
Niclas Jonsson - 50letý švéd se pokoušel nastartovat svou závodnickou kariéru ve Formuli 3 a pak se jeho kroky ubíraly na americký kontinent, kde se spojil s Tracy Krohnem. V Le Mans se Jonsson letos objeví již po dvanácté, v roce 2007 dojel s Krohnem a Colinem Braunem ve Ferrari 430 týmu Risi Competizione druhý. O dva roky později dojel v Le Mans třetí a toto umístění zopakoval ještě v roce 2012, tehdy to bylo ve Ferrari 458 Italia a znovu u toho byl i Tracy Krohn, tentokráte už také jako šéf vlastního týmu Krohn Racing.
Tracy Krohn - tento americký veterán (ročník 1954) nasbíral ve své dlouhé kariéře mnoho vytrvalostních závodních zkušeností v seriálech Grand-Am a IMSA. Tracy Krohn se letos, podobně jako Jonsson, objeví v Le Mans po dvanácté, z toho po deváté pojede s vozem Ferrari. A protože jsou závodní kariéry Krohna a Jonssona již dlouho propojené, sdílejí oba závodníci v Le Mans i stejné výsledky.
JMW Motorsport Ferrari 488GTE #84
Jim McWhirter založil JMW Motorsport v roce 2009 a spojil jej se značkou Ferrari. Tým soutěží v ELMS, kde se v posledních sezónách stal jedním z nejlepších GT týmů. Vše začalo vítězstvím v závodě 4H Silverstone 2015 a od té doby JMW Motorsport okupuje pravidelně přední příčky šampionátu. V loňském roce tým v ELMS dominoval, ale šampionát ztratil v posledním, posledním smolném závodě. Letošní vystoupení JMW Motorsport v Le Mans bude jejich první s vozem Ferrari 488GTE.
Robert Smith - australský veterán začal svou kariéru poměrně pozdě, Až ve svých 42 letech nastoupil v sérii ATCS. V letech 2000 - 2003 nastupoval v šampionátu V8 Supercars s vlastním týmem. V roce 2014 se přesunul k vytrvalostním závodům a v následujícím roce se poprvé objevil ve WEC s Ferrari 458 Italia týmu JMW Motorsport. Souběžně ale nastupoval i v australském seriálu GT. Vloni to Robertu Smithovi konečně vyšlo a stal se australským šampionem v sérii GT Trophy. Zároveň skončil druhý v ELMS. V Le Mans nastupuje letos poprvé.
Will Stevens - britská naděje začínala stejně, jako mnoho jiných v motokárách. Odtud vedla jeho cesta do formulových závodů, ve kterých se dopracoval až do F1. Bohužel se pro něj našlo místo pouze v týmech Caterham (2014 a Marussia (2015). Sezóna 2016 znamenala pro Willa Stevense přechod k závodům GT a objevil se také v několika závodech WEC. V Le Mans bude startovat poprvé v kariéře.
Dries Vanthoor - tohoto 19 letého holandského mladíčka si mnozí pletou s jeho starším bratrem Laurensem. Dries se nejprve pokoušel prosadit ve formulových vozech, ale rychle si přesedl do „kapotovaného“ vozu. V letošním roce se Vanthoor účastní série Blancpain Sprint Cup. Vzhledem ke své kratičké závodní kariéře se v Le Mans jedná o jeho debut.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?