V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky zákaznických týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa.
V tomto díle představíme posádky některých dalších amatérských týmů, které se kvalifikovali do letošního závodu 24 hodin Le Mans.
DH Racing Ferrari 488GTE #83
Tým DH Racing byl založený teprve v loňském roce a jeho hlavní prioritou bylo vítězství v seriálu ELMS. Tým nasazoval dva vozy a v konečném účtování hned svou prvou sezónu skutečně proměnil v mistrovský titul. Tímto počinem se kvalifikoval do Le Mans. Pro závod bude vůz #83 vyvedený v zelených barvách Krohn Racing.
Andrea Bertolini - závodí od svých 11 let, jak jinak, než v motokárách. První zkušenosti v závodech „dospělých“ vozů absolvoval v roce 2001 v kategorii GT. O rok později se za volantem Ferrari 360 Modena týmu JBM probojoval na celkovou čtvrtou pozici. V roce 2003 už to Bertolinimu ve stejném týmu i voze vyšlo a byl z toho titul ve třídě N-GT, který mu pro nadcházející sezónu vynesl angažmá v podobě testovacího jezdce Scuderia Ferrari. V této době se začalo připravovat tovární Maserati MC12. Andrea Bertolini nastoupil, společně s Mikem Salou, do posledních 4 závodů sezóny 2004 a od té doby závodí Bertolini převážně právě s vozem Maserati, ve kterém získal mnoho vavřínů. V roce 2015 si odskočil do Le Mans a ve Ferrari 458 Italia patřícím týmu SMP Racing se společně s Rusy Alekseyem Basovem a Voktorem Shaytarem radoval z vítězství.
Niclas Jonsson - 50letý švéd se pokoušel nastartovat svou závodnickou kariéru ve Formuli 3 a pak se jeho kroky ubíraly na americký kontinent, kde se spojil s Tracy Krohnem. V Le Mans se Jonsson letos objeví již po dvanácté, v roce 2007 dojel s Krohnem a Colinem Braunem ve Ferrari 430 týmu Risi Competizione druhý. O dva roky později dojel v Le Mans třetí a toto umístění zopakoval ještě v roce 2012, tehdy to bylo ve Ferrari 458 Italia a znovu u toho byl i Tracy Krohn, tentokráte už také jako šéf vlastního týmu Krohn Racing.
Tracy Krohn - tento americký veterán (ročník 1954) nasbíral ve své dlouhé kariéře mnoho vytrvalostních závodních zkušeností v seriálech Grand-Am a IMSA. Tracy Krohn se letos, podobně jako Jonsson, objeví v Le Mans po dvanácté, z toho po deváté pojede s vozem Ferrari. A protože jsou závodní kariéry Krohna a Jonssona již dlouho propojené, sdílejí oba závodníci v Le Mans i stejné výsledky.
JMW Motorsport Ferrari 488GTE #84
Jim McWhirter založil JMW Motorsport v roce 2009 a spojil jej se značkou Ferrari. Tým soutěží v ELMS, kde se v posledních sezónách stal jedním z nejlepších GT týmů. Vše začalo vítězstvím v závodě 4H Silverstone 2015 a od té doby JMW Motorsport okupuje pravidelně přední příčky šampionátu. V loňském roce tým v ELMS dominoval, ale šampionát ztratil v posledním, posledním smolném závodě. Letošní vystoupení JMW Motorsport v Le Mans bude jejich první s vozem Ferrari 488GTE.
Robert Smith - australský veterán začal svou kariéru poměrně pozdě, Až ve svých 42 letech nastoupil v sérii ATCS. V letech 2000 - 2003 nastupoval v šampionátu V8 Supercars s vlastním týmem. V roce 2014 se přesunul k vytrvalostním závodům a v následujícím roce se poprvé objevil ve WEC s Ferrari 458 Italia týmu JMW Motorsport. Souběžně ale nastupoval i v australském seriálu GT. Vloni to Robertu Smithovi konečně vyšlo a stal se australským šampionem v sérii GT Trophy. Zároveň skončil druhý v ELMS. V Le Mans nastupuje letos poprvé.
Will Stevens - britská naděje začínala stejně, jako mnoho jiných v motokárách. Odtud vedla jeho cesta do formulových závodů, ve kterých se dopracoval až do F1. Bohužel se pro něj našlo místo pouze v týmech Caterham (2014 a Marussia (2015). Sezóna 2016 znamenala pro Willa Stevense přechod k závodům GT a objevil se také v několika závodech WEC. V Le Mans bude startovat poprvé v kariéře.
Dries Vanthoor - tohoto 19 letého holandského mladíčka si mnozí pletou s jeho starším bratrem Laurensem. Dries se nejprve pokoušel prosadit ve formulových vozech, ale rychle si přesedl do „kapotovaného“ vozu. V letošním roce se Vanthoor účastní série Blancpain Sprint Cup. Vzhledem ke své kratičké závodní kariéře se v Le Mans jedná o jeho debut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.