V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvních dvou dílech jsme představili posádky zákaznických týmů, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa.
V tomto díle představíme posádky některých dalších amatérských týmů, které se kvalifikovali do letošního závodu 24 hodin Le Mans.
DH Racing Ferrari 488GTE #83
Tým DH Racing byl založený teprve v loňském roce a jeho hlavní prioritou bylo vítězství v seriálu ELMS. Tým nasazoval dva vozy a v konečném účtování hned svou prvou sezónu skutečně proměnil v mistrovský titul. Tímto počinem se kvalifikoval do Le Mans. Pro závod bude vůz #83 vyvedený v zelených barvách Krohn Racing.
Andrea Bertolini - závodí od svých 11 let, jak jinak, než v motokárách. První zkušenosti v závodech „dospělých“ vozů absolvoval v roce 2001 v kategorii GT. O rok později se za volantem Ferrari 360 Modena týmu JBM probojoval na celkovou čtvrtou pozici. V roce 2003 už to Bertolinimu ve stejném týmu i voze vyšlo a byl z toho titul ve třídě N-GT, který mu pro nadcházející sezónu vynesl angažmá v podobě testovacího jezdce Scuderia Ferrari. V této době se začalo připravovat tovární Maserati MC12. Andrea Bertolini nastoupil, společně s Mikem Salou, do posledních 4 závodů sezóny 2004 a od té doby závodí Bertolini převážně právě s vozem Maserati, ve kterém získal mnoho vavřínů. V roce 2015 si odskočil do Le Mans a ve Ferrari 458 Italia patřícím týmu SMP Racing se společně s Rusy Alekseyem Basovem a Voktorem Shaytarem radoval z vítězství.
Niclas Jonsson - 50letý švéd se pokoušel nastartovat svou závodnickou kariéru ve Formuli 3 a pak se jeho kroky ubíraly na americký kontinent, kde se spojil s Tracy Krohnem. V Le Mans se Jonsson letos objeví již po dvanácté, v roce 2007 dojel s Krohnem a Colinem Braunem ve Ferrari 430 týmu Risi Competizione druhý. O dva roky později dojel v Le Mans třetí a toto umístění zopakoval ještě v roce 2012, tehdy to bylo ve Ferrari 458 Italia a znovu u toho byl i Tracy Krohn, tentokráte už také jako šéf vlastního týmu Krohn Racing.
Tracy Krohn - tento americký veterán (ročník 1954) nasbíral ve své dlouhé kariéře mnoho vytrvalostních závodních zkušeností v seriálech Grand-Am a IMSA. Tracy Krohn se letos, podobně jako Jonsson, objeví v Le Mans po dvanácté, z toho po deváté pojede s vozem Ferrari. A protože jsou závodní kariéry Krohna a Jonssona již dlouho propojené, sdílejí oba závodníci v Le Mans i stejné výsledky.
JMW Motorsport Ferrari 488GTE #84
Jim McWhirter založil JMW Motorsport v roce 2009 a spojil jej se značkou Ferrari. Tým soutěží v ELMS, kde se v posledních sezónách stal jedním z nejlepších GT týmů. Vše začalo vítězstvím v závodě 4H Silverstone 2015 a od té doby JMW Motorsport okupuje pravidelně přední příčky šampionátu. V loňském roce tým v ELMS dominoval, ale šampionát ztratil v posledním, posledním smolném závodě. Letošní vystoupení JMW Motorsport v Le Mans bude jejich první s vozem Ferrari 488GTE.
Robert Smith - australský veterán začal svou kariéru poměrně pozdě, Až ve svých 42 letech nastoupil v sérii ATCS. V letech 2000 - 2003 nastupoval v šampionátu V8 Supercars s vlastním týmem. V roce 2014 se přesunul k vytrvalostním závodům a v následujícím roce se poprvé objevil ve WEC s Ferrari 458 Italia týmu JMW Motorsport. Souběžně ale nastupoval i v australském seriálu GT. Vloni to Robertu Smithovi konečně vyšlo a stal se australským šampionem v sérii GT Trophy. Zároveň skončil druhý v ELMS. V Le Mans nastupuje letos poprvé.
Will Stevens - britská naděje začínala stejně, jako mnoho jiných v motokárách. Odtud vedla jeho cesta do formulových závodů, ve kterých se dopracoval až do F1. Bohužel se pro něj našlo místo pouze v týmech Caterham (2014 a Marussia (2015). Sezóna 2016 znamenala pro Willa Stevense přechod k závodům GT a objevil se také v několika závodech WEC. V Le Mans bude startovat poprvé v kariéře.
Dries Vanthoor - tohoto 19 letého holandského mladíčka si mnozí pletou s jeho starším bratrem Laurensem. Dries se nejprve pokoušel prosadit ve formulových vozech, ale rychle si přesedl do „kapotovaného“ vozu. V letošním roce se Vanthoor účastní série Blancpain Sprint Cup. Vzhledem ke své kratičké závodní kariéře se v Le Mans jedná o jeho debut.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?