V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvním díle našeho seriálu Forza Ferrari jsme blíže představili první dvě amatérské posádky, které nastoupí na start závodu 24 hodin Le Mans. Jednalo se o ty jezdce, kteří pravidelně nastupují v letošním šampionátu WEC.
Protože oba dva týmy v závodě 24 hodin Le Mans nasadí po dvou vozech, budeme se v tomto díle věnovat těmto jejich sesterským posádkám. Týmy již představovat nebudeme a zaměříme se na samotné jezdce.
Spirit of Race Ferrari 488 GTE #55
Duncan Cameron - pochází z Liverpoolu a se závody začal poměrně pozdě. Ovšem v konkurenci mnohem zkušenějších jezdců se dokázal velmi rychle prosadit. Jeho jízdní styl by se dal charakterizovat jako strojový, umí dobře a hlavně rychle nalézt správný rytmus a dělá velmi málo chyb. Do každého závodu se dokáže velmi silně namotivovat. V Le Mans se představil již dvakrát, naposledy vloni ve voze Ferrari týmu AF Corse. V letošní sezóně putuje se zákaznickým týmem Ferrari Spirit of Race po různých vytrvalostních seriálech. Účastní se šampionátu ELMS, Blancpain Endurance Series, ve které v loňském roce vyhrál třídu Pro-Am, vidět je i v mezinárodním GT Open nebo British GT Championship.
Marco Cioci - se narodil v Římě a tamní silný městský provoz jej odmalička silně ovlivnil. Díky tomu má Cioci zvláštní cit pro jízdu v tlačenici. V roce 1988 začal jezdit motokáry a odtud v roce 2004 vedla jeho cesta na okruhy. V sezóně 2008 nastoupil v italském GT Championship, který o rok později zakončil na celkově druhém místě. V roce 2010 si v tomto šampionátu o příčku pohoršil. Je pětinásobným vítězem 6H Vallelunga, vyhrál závod Gulf 12H Abu Dhabi i čtyřiadvacetihodinovku v Dubaji. Mezi roky 2010 a 2016 získal v různých vytrvalostních závodech seriálů ELMS a WEC 4x pole position, 16 pódiových umístění, z nichž 8x stanul na stupínku nejvyšším. V letošním roce jezdí pravidelně Blancpain Endurance Cup v týmu Kaspersky Motorsport.
Aaron Scott - tento Brit dobyl British GT Championship v roce 2011 za volantem vozu Ferrari a poté se orientoval na vytrvalostní závody. Účastnil se Blancpain Endurance Series, asijské LMS a v letošním roce jezdí v týmu Spirit of Race šampoinát ELMS. V závodě 24 hodin Le Mans se letos představí již podruhé.
Clearwater Racing #60
Hiroki Katoh - japonský závodník je specialistou na závody v cestovních vozech a z celé posádky je ten nejzkušenější. Svou kariéru nejprve směřoval do otevřených sérií, ale v roce 2000 přesedlal z formulových vozů do cestovních, kde jeho kariéra nabrala strmý vzestup. Je vítězem nepřeberného množství různých závodů doma i v zahraničí. V Le Mans se objevil již 6x, ale naposledy to bylo v roce 2008. Jeho nejlepším výsledkem bylo páté místo ve voze Panoz - Elan, ve kterém se střídal s Henri Raphaelem a Johnny O´Connellem.
Alvaro Parente - je mimořádně rychlý portugalský jezdec, který v minulosti také koketoval s F1. Od počátku roku 2010 se věnuje hlavně závodům s vozy kategorie GT, ve kterých jezdil hlavně ve vozech McLaren. Vyhrál mezinárodní mistrovství GT Open a Pirelli World Challenge 2016. Jeho kořistí se stal také závod 12H Bathurst 2016. V Le Mans se představil v roce 2014 ve Ferrari 458 Italia v barvách týmu RAM.
Richard Wee - přezdívka „Rocket“ výstižně charakterizuje jeho jízdní styl. Wee je známý především v Asii, kde se účastní mnoha závodů silničních vozů, převážně právě v týmu Clearwater Racing. V celé řadě závodů šampionátu Asia GT Series stanul na stupínku nejvyšším. Ačkoli se jedná o velmi zkušeného jezdce, v závodě 24 hodin Le Mans si letos odbude svou premiéru.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?