V letošním závodě 24 hodin Le Mans uvidíme ve startovním poli LMGTE celkem 11 vozů z Maranella. V našem seriálu představíme postupně jednotlivé posádky.
V prvním díle našeho seriálu Forza Ferrari jsme blíže představili první dvě amatérské posádky, které nastoupí na start závodu 24 hodin Le Mans. Jednalo se o ty jezdce, kteří pravidelně nastupují v letošním šampionátu WEC.
Protože oba dva týmy v závodě 24 hodin Le Mans nasadí po dvou vozech, budeme se v tomto díle věnovat těmto jejich sesterským posádkám. Týmy již představovat nebudeme a zaměříme se na samotné jezdce.
Spirit of Race Ferrari 488 GTE #55
Duncan Cameron - pochází z Liverpoolu a se závody začal poměrně pozdě. Ovšem v konkurenci mnohem zkušenějších jezdců se dokázal velmi rychle prosadit. Jeho jízdní styl by se dal charakterizovat jako strojový, umí dobře a hlavně rychle nalézt správný rytmus a dělá velmi málo chyb. Do každého závodu se dokáže velmi silně namotivovat. V Le Mans se představil již dvakrát, naposledy vloni ve voze Ferrari týmu AF Corse. V letošní sezóně putuje se zákaznickým týmem Ferrari Spirit of Race po různých vytrvalostních seriálech. Účastní se šampionátu ELMS, Blancpain Endurance Series, ve které v loňském roce vyhrál třídu Pro-Am, vidět je i v mezinárodním GT Open nebo British GT Championship.
Marco Cioci - se narodil v Římě a tamní silný městský provoz jej odmalička silně ovlivnil. Díky tomu má Cioci zvláštní cit pro jízdu v tlačenici. V roce 1988 začal jezdit motokáry a odtud v roce 2004 vedla jeho cesta na okruhy. V sezóně 2008 nastoupil v italském GT Championship, který o rok později zakončil na celkově druhém místě. V roce 2010 si v tomto šampionátu o příčku pohoršil. Je pětinásobným vítězem 6H Vallelunga, vyhrál závod Gulf 12H Abu Dhabi i čtyřiadvacetihodinovku v Dubaji. Mezi roky 2010 a 2016 získal v různých vytrvalostních závodech seriálů ELMS a WEC 4x pole position, 16 pódiových umístění, z nichž 8x stanul na stupínku nejvyšším. V letošním roce jezdí pravidelně Blancpain Endurance Cup v týmu Kaspersky Motorsport.
Aaron Scott - tento Brit dobyl British GT Championship v roce 2011 za volantem vozu Ferrari a poté se orientoval na vytrvalostní závody. Účastnil se Blancpain Endurance Series, asijské LMS a v letošním roce jezdí v týmu Spirit of Race šampoinát ELMS. V závodě 24 hodin Le Mans se letos představí již podruhé.
Clearwater Racing #60
Hiroki Katoh - japonský závodník je specialistou na závody v cestovních vozech a z celé posádky je ten nejzkušenější. Svou kariéru nejprve směřoval do otevřených sérií, ale v roce 2000 přesedlal z formulových vozů do cestovních, kde jeho kariéra nabrala strmý vzestup. Je vítězem nepřeberného množství různých závodů doma i v zahraničí. V Le Mans se objevil již 6x, ale naposledy to bylo v roce 2008. Jeho nejlepším výsledkem bylo páté místo ve voze Panoz - Elan, ve kterém se střídal s Henri Raphaelem a Johnny O´Connellem.
Alvaro Parente - je mimořádně rychlý portugalský jezdec, který v minulosti také koketoval s F1. Od počátku roku 2010 se věnuje hlavně závodům s vozy kategorie GT, ve kterých jezdil hlavně ve vozech McLaren. Vyhrál mezinárodní mistrovství GT Open a Pirelli World Challenge 2016. Jeho kořistí se stal také závod 12H Bathurst 2016. V Le Mans se představil v roce 2014 ve Ferrari 458 Italia v barvách týmu RAM.
Richard Wee - přezdívka „Rocket“ výstižně charakterizuje jeho jízdní styl. Wee je známý především v Asii, kde se účastní mnoha závodů silničních vozů, převážně právě v týmu Clearwater Racing. V celé řadě závodů šampionátu Asia GT Series stanul na stupínku nejvyšším. Ačkoli se jedná o velmi zkušeného jezdce, v závodě 24 hodin Le Mans si letos odbude svou premiéru.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.