Švýcarsko-anglický tým Rebellion Racing plánoval účast na šestém podniku americké série IMSA SportsCar Championship, jenž je součástí vytrvalostního poháru. Týmový manažer Bart Hayden byl však nucen přihlášku stáhnout.
Tradiční podnik Sahlen´s Six Hours of The Glen na populárním okruhu Watkins Glen se bude muset obejít bez Rebellion Racing, který měl původně v plánu absolvovat celý vytrvalostní pohár šampionátu. Ten zahrnuje 24h v Daytoně, 12h v Sebringu, šest hodin ve Watkins Glen a v říjnu desetihodinovku Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta.
Rebellion mezitím nasazuje dva prototypy Oreca 07 Gibson do Mistrovství světa vytrvalostních závodů a vzhledem k tomu, že již příští víkend se koná slavná 24h v Le Mans, neexistuje způsob, jak Watkins Glen stihnout.
Rebellion totiž obdržel třetí prototyp od Orecy příliš pozdě. Připravit jej pro americký šampionát a ještě zvládnout čtyřiadvacetihodinovku ve Francii je pro tým nadlidský úkon a z to důvodu musí účast ve Watkins Glen odřeknout.
V Daytoně startoval prototyp Rebellion ze třetího místa a v Sebringu dokonce z pole-position. Rychlost tomuto týmu tak nechybí, nicméně v obou závodech jej potkaly potíže a pokaždé skončil hluboko ve startovním poli. Na finále sezony Petit Le Mans by se však tým měl vrátit – a to s rychlou posádkou Neel Jani, Sebastien Buemi a Nick Heidfeld.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.