Švýcarsko-anglický tým Rebellion Racing plánoval účast na šestém podniku americké série IMSA SportsCar Championship, jenž je součástí vytrvalostního poháru. Týmový manažer Bart Hayden byl však nucen přihlášku stáhnout.
Tradiční podnik Sahlen´s Six Hours of The Glen na populárním okruhu Watkins Glen se bude muset obejít bez Rebellion Racing, který měl původně v plánu absolvovat celý vytrvalostní pohár šampionátu. Ten zahrnuje 24h v Daytoně, 12h v Sebringu, šest hodin ve Watkins Glen a v říjnu desetihodinovku Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta.
Rebellion mezitím nasazuje dva prototypy Oreca 07 Gibson do Mistrovství světa vytrvalostních závodů a vzhledem k tomu, že již příští víkend se koná slavná 24h v Le Mans, neexistuje způsob, jak Watkins Glen stihnout.
Rebellion totiž obdržel třetí prototyp od Orecy příliš pozdě. Připravit jej pro americký šampionát a ještě zvládnout čtyřiadvacetihodinovku ve Francii je pro tým nadlidský úkon a z to důvodu musí účast ve Watkins Glen odřeknout.
V Daytoně startoval prototyp Rebellion ze třetího místa a v Sebringu dokonce z pole-position. Rychlost tomuto týmu tak nechybí, nicméně v obou závodech jej potkaly potíže a pokaždé skončil hluboko ve startovním poli. Na finále sezony Petit Le Mans by se však tým měl vrátit – a to s rychlou posádkou Neel Jani, Sebastien Buemi a Nick Heidfeld.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?