Historie se opakuje, konkrétně v Austrálii. Promotér tamního šampionátu cestovních vozů Supercars zakládá novou závodní sérii Super5000, odkazující na mezinárodně populární Formuli 5000 v sedmdesátých letech.
Monoposty Super5000 bude pohánět pětilitrový motor V8, který je hlavní pohonnou jednotkou v Supercars. O realizaci monopostu se postarala jihoaustralská firma Supashock Racing Engineering. Šasi je navzdory svému vzhledu ze sedmdesátých let z uhlíkových kompozitů a celý monopost disponuje moderními součástkami včetně volantu s ovládacími prvky.
Formule již absolvovala několik testovacích jízd na okruzích Phillip Island, Mallala a Adelaide International Raceway s předními jezdci Supercars Garthem Tanderem, Leem Holdworthem a Alexem Davidsonem.
Celý projekt Super5000, jehož duševním vlastníkem je Supercars, sponzorují firmy PAYCE Consolidated a Wilson Security.
Super5000 má v Austrálii sloužit mimo jiné i pro mladé talenty, které mají v plánu prorazit ve světě. První ročník odstartuje v roce 2018 jako součást doprovodného programu závodních víkendů Supercars.
Podle výkonného ředitele Supercars Jamese Warburtona teprve čas rozhodne o celkovém rozvoji série. Ta je součástí plánu udržitelného rozvoje tamní scény v čele se Supercars, kde v současnosti působí značky Ford, Holden a Nissan. Na Supercars je mezitím vyvíjen tlak na upuštění od motorů V8 a otevření pravidel pro šestiválce a jiné alternativy, které by mohly zlákat další automobilky. Stárnoucí koncepce V8 tak nachází místo právě v Super500.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?