Během druhého závodního víkendu v barvách nového zaměstnavatele prožil Edoardo Mortara těžký víkend. Z Lausitzringu si odvezl jen šest bodů, to je pro jezdce jeho třídy málo, navíc dle Klause Ludwiga je Mortara nejlépe placeným pilotem v DTM.
Jedno auto v pro hlavního sponzora týmu, společnosti BWT, typicky růžových barvách budí u soupeřů respekt, druhé až tak moc ne. Po relativně ucházejícím startu do sezony na Hockenheimu (čtvrté a třinácté místo) měl Ital od závodu na Lausitzringu určitě vyšší očekávání. V sobotu Edoardo pro Mercedes vyjel šest bodů, v neděli ale ani bod. Zatímco jeho týmový kolega, Lucas Auer, ukazuje ambice na titul, tak někdejší pilot Audi zatím bojuje s novým závodním nářadím.
"Po volném tréninku jsem z auta neměl žádný pocit," řekl Edoardo Mortara v sobotu. "Bohužel jsme nenašli dobré vyvážení auta," dodal v neděli. "Jak v kvalifikaci, tak i v závodě jsem bojoval s rychlostí." Na Hockenheimu přitom nezačal vůbec špatně, když v sobotu vyjel čtvrté místo a v neděli skončil 13. jen díky smůle v průběhu závodu. Na Lausitzringu se ale od samého začátku ukazovalo, že si jezdec a auto prostě nerozumí.
První tréninky pak zakončil jako poslední. To, že v sobotu v kvalifikaci i v nedělním závodě skončil v TOP10, bylo spíše štěstím. "V závodě jsem normálně lepší než v kvalifikaci. Proto jsem věděl, že tam možná ještě něco zvládnu. Dělal jsem, co jsem mohl. Strategie nebyla z nejlepších. Ale dostali jsme se z desátého na sedmé místo. To je dobrý krok," řekl Mortara v sobotu.
V sobotu pak ale přišlo zklamání, když se Ital kvalifikoval až jako 18. Celkově 11. místo v závodě tak bylo vlastně dobrým zlepšením. "Když člověk startuje zezadu, tak je těžké se zlepšit. Snažil jsem se propracovat polem. Více nebylo možné," zakončil Mortara. Po čtyřech závodech 30 letému závodníkovi patří v průběžné klasifikaci 10. příčka. Pro další závod na Hungaroringu (17. a 18. června) má už ale jasné plány: "Musím se teď pokusit pro další závody zlepšit moje kvalifikační tempo."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?