Během druhého závodního víkendu v barvách nového zaměstnavatele prožil Edoardo Mortara těžký víkend. Z Lausitzringu si odvezl jen šest bodů, to je pro jezdce jeho třídy málo, navíc dle Klause Ludwiga je Mortara nejlépe placeným pilotem v DTM.
Jedno auto v pro hlavního sponzora týmu, společnosti BWT, typicky růžových barvách budí u soupeřů respekt, druhé až tak moc ne. Po relativně ucházejícím startu do sezony na Hockenheimu (čtvrté a třinácté místo) měl Ital od závodu na Lausitzringu určitě vyšší očekávání. V sobotu Edoardo pro Mercedes vyjel šest bodů, v neděli ale ani bod. Zatímco jeho týmový kolega, Lucas Auer, ukazuje ambice na titul, tak někdejší pilot Audi zatím bojuje s novým závodním nářadím.
"Po volném tréninku jsem z auta neměl žádný pocit," řekl Edoardo Mortara v sobotu. "Bohužel jsme nenašli dobré vyvážení auta," dodal v neděli. "Jak v kvalifikaci, tak i v závodě jsem bojoval s rychlostí." Na Hockenheimu přitom nezačal vůbec špatně, když v sobotu vyjel čtvrté místo a v neděli skončil 13. jen díky smůle v průběhu závodu. Na Lausitzringu se ale od samého začátku ukazovalo, že si jezdec a auto prostě nerozumí.
První tréninky pak zakončil jako poslední. To, že v sobotu v kvalifikaci i v nedělním závodě skončil v TOP10, bylo spíše štěstím. "V závodě jsem normálně lepší než v kvalifikaci. Proto jsem věděl, že tam možná ještě něco zvládnu. Dělal jsem, co jsem mohl. Strategie nebyla z nejlepších. Ale dostali jsme se z desátého na sedmé místo. To je dobrý krok," řekl Mortara v sobotu.
V sobotu pak ale přišlo zklamání, když se Ital kvalifikoval až jako 18. Celkově 11. místo v závodě tak bylo vlastně dobrým zlepšením. "Když člověk startuje zezadu, tak je těžké se zlepšit. Snažil jsem se propracovat polem. Více nebylo možné," zakončil Mortara. Po čtyřech závodech 30 letému závodníkovi patří v průběžné klasifikaci 10. příčka. Pro další závod na Hungaroringu (17. a 18. června) má už ale jasné plány: "Musím se teď pokusit pro další závody zlepšit moje kvalifikační tempo."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.