Mortara se v Mercedesu AMG C63 DTM zatím dobře necítí, co musí zlepšit?

Edoardo Mortara nezažívá snový start u Mercedesu
Edoardo Mortara nezažívá snový start u Mercedesu, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iMotorSport.cz 5. června 2017 21:16
Sdílej:

Během druhého závodního víkendu v barvách nového zaměstnavatele prožil Edoardo Mortara těžký víkend. Z Lausitzringu si odvezl jen šest bodů, to je pro jezdce jeho třídy málo, navíc dle Klause Ludwiga je Mortara nejlépe placeným pilotem v DTM.

Jedno auto v pro hlavního sponzora týmu, společnosti BWT, typicky růžových barvách budí u soupeřů respekt, druhé až tak moc ne. Po relativně ucházejícím startu do sezony na Hockenheimu (čtvrté a třinácté místo) měl Ital od závodu na Lausitzringu určitě vyšší očekávání. V sobotu Edoardo pro Mercedes vyjel šest bodů, v neděli ale ani bod. Zatímco jeho týmový kolega, Lucas Auer, ukazuje ambice na titul, tak někdejší pilot Audi zatím bojuje s novým závodním nářadím. 

"Po volném tréninku jsem z auta neměl žádný pocit," řekl Edoardo Mortara v sobotu. "Bohužel jsme nenašli dobré vyvážení auta," dodal v neděli. "Jak v kvalifikaci, tak i v závodě jsem bojoval s rychlostí." Na Hockenheimu přitom nezačal vůbec špatně, když v sobotu vyjel čtvrté místo a v neděli skončil 13. jen díky smůle v průběhu závodu. Na Lausitzringu se ale od samého začátku ukazovalo, že si jezdec a auto prostě nerozumí. 

První tréninky pak zakončil jako poslední. To, že v sobotu v kvalifikaci i v nedělním závodě skončil v TOP10, bylo spíše štěstím. "V závodě jsem normálně lepší než v kvalifikaci. Proto jsem věděl, že tam možná ještě něco zvládnu. Dělal jsem, co jsem mohl. Strategie nebyla z nejlepších. Ale dostali jsme se z desátého na sedmé místo. To je dobrý krok," řekl Mortara v sobotu.

V sobotu pak ale přišlo zklamání, když se Ital kvalifikoval až jako 18. Celkově 11. místo v závodě tak bylo vlastně dobrým zlepšením. "Když člověk startuje zezadu, tak je těžké se zlepšit. Snažil jsem se propracovat polem. Více nebylo možné," zakončil Mortara. Po čtyřech závodech 30 letému závodníkovi patří v průběžné klasifikaci 10. příčka. Pro další závod na Hungaroringu (17. a 18. června) má už ale jasné plány: "Musím se teď pokusit pro další závody zlepšit moje kvalifikační tempo."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.