Nejstarší, nejsledovanější a nejslavnější závod série IndyCar se stal kořistí Takuma Saty. Japonský závodník za sebou udržel dotírajícího Helia Castronevese a odepřel mu rekordní čtvrté prvenství ve Staré cihelně.
Text: Aleš Sirný
Závod protkala řada žlutých fází včetně jedné červené po velké havárii Jaye Howarda a Scotta Dixona, jenž se po dlouhém letu vzduchem zastavil až o hrazení na vnitřní straně dráhy. Vítěz kvalifikace naštěstí z totálně zdemolovaného monopostu vystoupil po svých.
Tři čtvrtiny závodu udávaly tempo jezdci týmu Michaela Andrettiho. Na špici se nejčastěji střídali loňský vítěz Alexander Rossi, šampion Indy 500 z roku 2014 Ryan Hunter-Reay a nováček Fernando Alonso. V popředí byl po celý závod i Takuma Sato. Potíž byla v tom, že všechny poháněly poruchové motory Honda.
Už v průběhu tréninků se u téměř deseti agregátů objevila porucha a sérii nešťastných odstoupení v závodě zahájil jeden z favoritů Hunter-Reay. Američan byl jedním z mála, kteří měl reálnou šanci na vítězství, ale kouř z motoru mu dal jasnou stopku. Krátce po něm se z třetího místa poroučel Charlie Kimball – taktéž s Hondou. Třetí motor Honda, jenž nevydržel plných 500 mil, byl ironicky za zády Fernanda Alonsa. Dvojnásobný šampion formule 1, který dal přednost Indianapolisu před Monte Carlem, se v průběhu závodu několikrát ocitl na čele a nebál se odvážných předjížděcích manévru po vnější stopě. V závěrečné části se pohyboval v druhé pětce a takový výsledek by byl pro nováčka velký úspěch.
Nejlepším nováčkem byl nakonec Ed Jones, který dojel na třetím místě s odstupem půl sekundy za vítězným Satem. Helio Castroneves se na krátko propracoval do čela, ale necelých pět kol před cílem ho pokořil Takuma Sato a vedení si udržel až k šachovnicovému praporku. Vděčit za to mohl vyššímu výkonu Hondy oproti Chevroletu v monopostu Helia Castronevese. Trojnásobný vítěz Indy 500 tak mohl jen přihlížet, jak si Sato míří pro historicky první vítězství v Indianapolisu a další týmový úspěch pro Michaela Andrettiho, jenž je dodnes považován za nejlepšího pilota, který v Indy nikdy nevyhrál.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?