Stáj DragonSpeed se na Monze dočkala historického dvojitého vítězství v European Le Mans Series. Prototyp ORECA 07 v barvách G-Drive Racing proťal pomyslnou cílovou pásku na prvním místě před sesterským prototypem.
Druhá čtyřhodinovka letošní sezony ELMS na rychlém italském okruhu Monza nabídla řadu dramatických momentů, v němž nechyběly ani havárie a kolize. Z 240 minut dlouhého závodu pak v kategorii LMP2 vzešel vítězně G-Drive Racing s posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Léo Roussel. Snadné to ale neměli. Finišující Ryo Hirakawa obdržel penalizaci průjezd pitlane za nerespektování rychlosti během žluté fáze. Naštěstí měl ale pohodlný minutový náskok, který se po penalizaci zmenšil na dvacet vteřin před týmem High Class Racing. Prototyp Dallara dánského týmu však musel v závěru závodu pro palivo a na druhé místo se posunul DragonSpeed s posádkou Ben Hanley, Henrik Hedman a Nicolas Lapierre. Na High Class Racing a dvojici Dennis Andersen a Anders Fjordbach zbylo v cíli třetí místo.
I v kategorii LMP3 bylo oslavováno dvojité vítězství. Tým M.Racing YMR nejenže poprvé vyhrál a poprvé získal dvojité vítězství, ale rovněž pro nový prototyp Norma M30 ukořistil premiérové prvenství. Zásluhu na jedinečné sérii triumfů mají vítězní Erwin Creed a Ricky Capo a druzí Alexandre Cougnad, Antonie Jung a Romano Ricci. Bronzová příčka patřila týmu Ultimate a Francoisu Heriauovi s rodinnou dvojicí otec a syn Jean-Baptiste Lahaye a Matthieu Lahaye.
Parádní rozlučku pro stárnoucí Ferrari 458 připravila trojice Jody Fannin, Robert Smith a Jonny Cocker. Tým JMW Motorsport od nadcházející 24hodinovky v Le Mans přechází na novější verzi 488 a Monza byla pro model 458 vítěznou rozlučkou. Na druhém místě se ztrátou necelých osm vteřin dojel Aston Martin týmu TF Sport s trojicí Salih Yoluc a Euan Hankey a Nickim Thiimem. První trojku uzavřela posádka Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s dalším Aston Martinem.
Výsledky závodu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.