Stáj DragonSpeed se na Monze dočkala historického dvojitého vítězství v European Le Mans Series. Prototyp ORECA 07 v barvách G-Drive Racing proťal pomyslnou cílovou pásku na prvním místě před sesterským prototypem.
Druhá čtyřhodinovka letošní sezony ELMS na rychlém italském okruhu Monza nabídla řadu dramatických momentů, v němž nechyběly ani havárie a kolize. Z 240 minut dlouhého závodu pak v kategorii LMP2 vzešel vítězně G-Drive Racing s posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Léo Roussel. Snadné to ale neměli. Finišující Ryo Hirakawa obdržel penalizaci průjezd pitlane za nerespektování rychlosti během žluté fáze. Naštěstí měl ale pohodlný minutový náskok, který se po penalizaci zmenšil na dvacet vteřin před týmem High Class Racing. Prototyp Dallara dánského týmu však musel v závěru závodu pro palivo a na druhé místo se posunul DragonSpeed s posádkou Ben Hanley, Henrik Hedman a Nicolas Lapierre. Na High Class Racing a dvojici Dennis Andersen a Anders Fjordbach zbylo v cíli třetí místo.
I v kategorii LMP3 bylo oslavováno dvojité vítězství. Tým M.Racing YMR nejenže poprvé vyhrál a poprvé získal dvojité vítězství, ale rovněž pro nový prototyp Norma M30 ukořistil premiérové prvenství. Zásluhu na jedinečné sérii triumfů mají vítězní Erwin Creed a Ricky Capo a druzí Alexandre Cougnad, Antonie Jung a Romano Ricci. Bronzová příčka patřila týmu Ultimate a Francoisu Heriauovi s rodinnou dvojicí otec a syn Jean-Baptiste Lahaye a Matthieu Lahaye.
Parádní rozlučku pro stárnoucí Ferrari 458 připravila trojice Jody Fannin, Robert Smith a Jonny Cocker. Tým JMW Motorsport od nadcházející 24hodinovky v Le Mans přechází na novější verzi 488 a Monza byla pro model 458 vítěznou rozlučkou. Na druhém místě se ztrátou necelých osm vteřin dojel Aston Martin týmu TF Sport s trojicí Salih Yoluc a Euan Hankey a Nickim Thiimem. První trojku uzavřela posádka Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s dalším Aston Martinem.
Výsledky závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.