ELMS: DragonSpeed slaví double na Monze

Memo Rojas
Memo Rojas, foto: ELMS
iMotorSport.cz 14. května 2017 22:43
Sdílej:

Stáj DragonSpeed se na Monze dočkala historického dvojitého vítězství v European Le Mans Series. Prototyp ORECA 07 v barvách G-Drive Racing proťal pomyslnou cílovou pásku na prvním místě před sesterským prototypem.

Druhá čtyřhodinovka letošní sezony ELMS na rychlém italském okruhu Monza nabídla řadu dramatických momentů, v němž nechyběly ani havárie a kolize. Z 240 minut dlouhého závodu pak v kategorii LMP2 vzešel vítězně G-Drive Racing s posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Léo Roussel. Snadné to ale neměli. Finišující Ryo Hirakawa obdržel penalizaci průjezd pitlane za nerespektování rychlosti během žluté fáze. Naštěstí měl ale pohodlný minutový náskok, který se po penalizaci zmenšil na dvacet vteřin před týmem High Class Racing. Prototyp Dallara dánského týmu však musel v závěru závodu pro palivo a na druhé místo se posunul DragonSpeed s posádkou Ben Hanley, Henrik Hedman a Nicolas Lapierre. Na High Class Racing a dvojici Dennis Andersen a Anders Fjordbach zbylo v cíli třetí místo.

I v kategorii LMP3 bylo oslavováno dvojité vítězství. Tým M.Racing YMR nejenže poprvé vyhrál a poprvé získal dvojité vítězství, ale rovněž pro nový prototyp Norma M30 ukořistil premiérové prvenství. Zásluhu na jedinečné sérii triumfů mají vítězní Erwin Creed a Ricky Capo a druzí Alexandre Cougnad, Antonie Jung a Romano Ricci. Bronzová příčka patřila týmu Ultimate a Francoisu Heriauovi s rodinnou dvojicí otec a syn Jean-Baptiste Lahaye a Matthieu Lahaye.

Parádní rozlučku pro stárnoucí Ferrari 458 připravila trojice Jody Fannin, Robert Smith a Jonny Cocker. Tým JMW Motorsport od nadcházející 24hodinovky v Le Mans přechází na novější verzi 488 a Monza byla pro model 458 vítěznou rozlučkou. Na druhém místě se ztrátou necelých osm vteřin dojel Aston Martin týmu TF Sport s trojicí Salih Yoluc a Euan Hankey a Nickim Thiimem. První trojku uzavřela posádka Ross Gunn, Andrew Howard a Darren Turner s dalším Aston Martinem.

Výsledky závodu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.