V poněkud netradiční termín, pro nás Evropany, se konal druhý podnik japonského šampionátu Super GT. Na trati ve Fuji se totiž závodilo ve středu a čtvrtek uplynulého týdne, jelikož v těchto dnech slavili Japonci státní svátky.
O první pozici se však v závodě vypsaném na 110 kol téměř nebojovalo. Důvodem byla rychlost dvojice Tachikawa, Ishiura, která kontrolovala své vedení od startu až do cíle. Rozdíl mezi první a druhou posádkou v cíli sice nečinil více jak pět vteřin, nicméně jezdci týmu Zent Cerumo se o své vítězství nemuseli strachovat.
To o čtvrtou pozici probíhala krásná bitva mezi dvěma Evropany. Ronnie Quintarelli se dlouhou dobu naháněl s loňským šampionem Heikkim Kovalainenem. Zatímco však z této bitvy vyšel vítězně Ital, posádka Kovalainen-Hirate se propadla až na sedmé místo.
I tentokrát se však dařilo vozům značky Lexus. Nebylo to sice tak drtivé vítězství jak v Okayamě, kde se všechny vozy vešly do první sedmičky, nicméně ani ve Fuji se nedostali na stupně vítězů zástupci jiné automobilky.
Za vítěznými Tachikawou a Ishiurou dokončili takřka tříhodinový závod Kazuya Oshima s Andreou Caldarellim a pro třetí místo si dojeli Rio Hirakawa s Nickem Cassidym.
Úspěch Lexusu pak jen podtrhla posádka Nakayama-Tsuboi, jenž si připsala vítězství ve třídě GT300. Lexus RC F GT3 tak zaznamenal velmi úspěšný týden, když v Portugalsku během závodního víkendu slavil vítězství i švýcarský tým Emil Frey Racing.
Šampionát Super GT bude pokračovat již za dva týdny na japonské trati Autopolis.
Výsledky GT500Výsledky GT300
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.