V poněkud netradiční termín, pro nás Evropany, se konal druhý podnik japonského šampionátu Super GT. Na trati ve Fuji se totiž závodilo ve středu a čtvrtek uplynulého týdne, jelikož v těchto dnech slavili Japonci státní svátky.
O první pozici se však v závodě vypsaném na 110 kol téměř nebojovalo. Důvodem byla rychlost dvojice Tachikawa, Ishiura, která kontrolovala své vedení od startu až do cíle. Rozdíl mezi první a druhou posádkou v cíli sice nečinil více jak pět vteřin, nicméně jezdci týmu Zent Cerumo se o své vítězství nemuseli strachovat.
To o čtvrtou pozici probíhala krásná bitva mezi dvěma Evropany. Ronnie Quintarelli se dlouhou dobu naháněl s loňským šampionem Heikkim Kovalainenem. Zatímco však z této bitvy vyšel vítězně Ital, posádka Kovalainen-Hirate se propadla až na sedmé místo.
I tentokrát se však dařilo vozům značky Lexus. Nebylo to sice tak drtivé vítězství jak v Okayamě, kde se všechny vozy vešly do první sedmičky, nicméně ani ve Fuji se nedostali na stupně vítězů zástupci jiné automobilky.
Za vítěznými Tachikawou a Ishiurou dokončili takřka tříhodinový závod Kazuya Oshima s Andreou Caldarellim a pro třetí místo si dojeli Rio Hirakawa s Nickem Cassidym.
Úspěch Lexusu pak jen podtrhla posádka Nakayama-Tsuboi, jenž si připsala vítězství ve třídě GT300. Lexus RC F GT3 tak zaznamenal velmi úspěšný týden, když v Portugalsku během závodního víkendu slavil vítězství i švýcarský tým Emil Frey Racing.
Šampionát Super GT bude pokračovat již za dva týdny na japonské trati Autopolis.
Výsledky GT500Výsledky GT300
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.