V poněkud netradiční termín, pro nás Evropany, se konal druhý podnik japonského šampionátu Super GT. Na trati ve Fuji se totiž závodilo ve středu a čtvrtek uplynulého týdne, jelikož v těchto dnech slavili Japonci státní svátky.
O první pozici se však v závodě vypsaném na 110 kol téměř nebojovalo. Důvodem byla rychlost dvojice Tachikawa, Ishiura, která kontrolovala své vedení od startu až do cíle. Rozdíl mezi první a druhou posádkou v cíli sice nečinil více jak pět vteřin, nicméně jezdci týmu Zent Cerumo se o své vítězství nemuseli strachovat.
To o čtvrtou pozici probíhala krásná bitva mezi dvěma Evropany. Ronnie Quintarelli se dlouhou dobu naháněl s loňským šampionem Heikkim Kovalainenem. Zatímco však z této bitvy vyšel vítězně Ital, posádka Kovalainen-Hirate se propadla až na sedmé místo.
I tentokrát se však dařilo vozům značky Lexus. Nebylo to sice tak drtivé vítězství jak v Okayamě, kde se všechny vozy vešly do první sedmičky, nicméně ani ve Fuji se nedostali na stupně vítězů zástupci jiné automobilky.
Za vítěznými Tachikawou a Ishiurou dokončili takřka tříhodinový závod Kazuya Oshima s Andreou Caldarellim a pro třetí místo si dojeli Rio Hirakawa s Nickem Cassidym.
Úspěch Lexusu pak jen podtrhla posádka Nakayama-Tsuboi, jenž si připsala vítězství ve třídě GT300. Lexus RC F GT3 tak zaznamenal velmi úspěšný týden, když v Portugalsku během závodního víkendu slavil vítězství i švýcarský tým Emil Frey Racing.
Šampionát Super GT bude pokračovat již za dva týdny na japonské trati Autopolis.
Výsledky GT500Výsledky GT300
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?