V poněkud netradiční termín, pro nás Evropany, se konal druhý podnik japonského šampionátu Super GT. Na trati ve Fuji se totiž závodilo ve středu a čtvrtek uplynulého týdne, jelikož v těchto dnech slavili Japonci státní svátky.
O první pozici se však v závodě vypsaném na 110 kol téměř nebojovalo. Důvodem byla rychlost dvojice Tachikawa, Ishiura, která kontrolovala své vedení od startu až do cíle. Rozdíl mezi první a druhou posádkou v cíli sice nečinil více jak pět vteřin, nicméně jezdci týmu Zent Cerumo se o své vítězství nemuseli strachovat.
To o čtvrtou pozici probíhala krásná bitva mezi dvěma Evropany. Ronnie Quintarelli se dlouhou dobu naháněl s loňským šampionem Heikkim Kovalainenem. Zatímco však z této bitvy vyšel vítězně Ital, posádka Kovalainen-Hirate se propadla až na sedmé místo.
I tentokrát se však dařilo vozům značky Lexus. Nebylo to sice tak drtivé vítězství jak v Okayamě, kde se všechny vozy vešly do první sedmičky, nicméně ani ve Fuji se nedostali na stupně vítězů zástupci jiné automobilky.
Za vítěznými Tachikawou a Ishiurou dokončili takřka tříhodinový závod Kazuya Oshima s Andreou Caldarellim a pro třetí místo si dojeli Rio Hirakawa s Nickem Cassidym.
Úspěch Lexusu pak jen podtrhla posádka Nakayama-Tsuboi, jenž si připsala vítězství ve třídě GT300. Lexus RC F GT3 tak zaznamenal velmi úspěšný týden, když v Portugalsku během závodního víkendu slavil vítězství i švýcarský tým Emil Frey Racing.
Šampionát Super GT bude pokračovat již za dva týdny na japonské trati Autopolis.
Výsledky GT500Výsledky GT300
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?