Ferrari si v Silverstone poměrně věřilo, o čemž svědčí druhá řada na startu v obou kategoriích GéTéček. V závodě si posádky italského týmu nevedly vůbec špatně, profesionálové druhou pozici z kvalifikace dokázali uhájit až do cíle závodu a amatérská posádka v posledním kole vybojovala zlato. Ovšem tak jednoduché to zase nebylo.
Ferrari nasadilo v obou kategoriích po dvou posádkách. Mezi profesionály zastupuje maranellskou automobilku tradičně tovární tým AF Corse a mezi amatérskými posádkami se letos celého vytrvalostního mistrovství světa účastní dva soukromé týmy: Clearwater Racing a Spirit of Race, které nasazují každý po jednom voze.
Kvalifikace amatérských posádek vyšla lépe týmu Spirit of Race (#54), který do závodu startoval ze druhého místa kategorie GTE Am, druhý vůz Ferrari F488 GTE, tentokrát v barvách týmu Clearwater Racing (#61), zajel v kvalifikaci čtvrtý čas.
Závod mezi amatéry se pro Ferrari vyvíjel velmi dobře. Obě Ferrari se držela na čele závodu a sváděla tvrdé souboje s amatérskou posádkou jedoucí ve voze Aston Martin. V poslední hodině se podařilo irskému závodníkovi Mattu Griffinovi ve voze Clearwater Racing zdolat zkušeného Portugalce Pedra Lamyho v Aston Martinu a odsunout jej na druhé místo. Bohužel však Griffin musel brzy zajet k mechanikům pro palivo a vrátil se zpátky za své dva soupeře na třetí místo.
Do posledního kola potom vjížděla zmíněná trojice v pořadí Aston Martin, Spirit of Race a Clearwater Racing. Miguel Molina se pokusil o poslední útok na Pedra Lamyho , ale došlo ke kontaktu a oba vozy se dostaly do hodin. Nastalé situace využil Matt Griffin, proklouzl se svým Ferrari do čela a v závodě zvítězil. Avšak druhé Ferrari, na rozdíl od Astonu, si v kolizi poškodilo zavěšení a Miguel Molina nepojízdný vůz opustil pár zatáček před cílem 6 hodinového závodu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.