Ferrari si v Silverstone poměrně věřilo, o čemž svědčí druhá řada na startu v obou kategoriích GéTéček. V závodě si posádky italského týmu nevedly vůbec špatně, profesionálové druhou pozici z kvalifikace dokázali uhájit až do cíle závodu a amatérská posádka v posledním kole vybojovala zlato. Ovšem tak jednoduché to zase nebylo.
Ferrari nasadilo v obou kategoriích po dvou posádkách. Mezi profesionály zastupuje maranellskou automobilku tradičně tovární tým AF Corse a mezi amatérskými posádkami se letos celého vytrvalostního mistrovství světa účastní dva soukromé týmy: Clearwater Racing a Spirit of Race, které nasazují každý po jednom voze.
Kvalifikace amatérských posádek vyšla lépe týmu Spirit of Race (#54), který do závodu startoval ze druhého místa kategorie GTE Am, druhý vůz Ferrari F488 GTE, tentokrát v barvách týmu Clearwater Racing (#61), zajel v kvalifikaci čtvrtý čas.
Závod mezi amatéry se pro Ferrari vyvíjel velmi dobře. Obě Ferrari se držela na čele závodu a sváděla tvrdé souboje s amatérskou posádkou jedoucí ve voze Aston Martin. V poslední hodině se podařilo irskému závodníkovi Mattu Griffinovi ve voze Clearwater Racing zdolat zkušeného Portugalce Pedra Lamyho v Aston Martinu a odsunout jej na druhé místo. Bohužel však Griffin musel brzy zajet k mechanikům pro palivo a vrátil se zpátky za své dva soupeře na třetí místo.
Do posledního kola potom vjížděla zmíněná trojice v pořadí Aston Martin, Spirit of Race a Clearwater Racing. Miguel Molina se pokusil o poslední útok na Pedra Lamyho , ale došlo ke kontaktu a oba vozy se dostaly do hodin. Nastalé situace využil Matt Griffin, proklouzl se svým Ferrari do čela a v závodě zvítězil. Avšak druhé Ferrari, na rozdíl od Astonu, si v kolizi poškodilo zavěšení a Miguel Molina nepojízdný vůz opustil pár zatáček před cílem 6 hodinového závodu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?