Výborně zavedený německý šampionát Formule 4 představil své startovní pole. Po stopách Joyea Mawsona a Micka Schumachera se mimo jiné hodlají vydat rychlá Němka Sophia Floerschová, vnuk Emersona Fittipaldiho, Enzo a překvapivě i málo známý mladík z Čech, Tom Beckhaeuser.
Text a foto: Roman Klemm
Favority ovšem asi bude nutno hledat jinde – a to především mezi borci, kteří v tomto zajímavém mistrovství mohli sbírat zkušenosti a poháry již minulý rok. Jako kandidáti na třetí titul německého šampiona F4 platí hlavně Estónec Juri Vips a Američan Juan Correa, kteří se mohou spolehnout na senzační zázemí týmu Prema, Němci Lirim Zendeli (pojede za berlínskou stáj Muecke) a Kim-Luis Schramm (tým Ralfa Schumachera) a Kanaďan Kami Laliberte-Moreira, jenž dal další sezoně v F4 se stájí Van Amersfoort přednost před přestupem do F3.
Oficiálně se přihlásilo 29 účastníků, tedy o něco méně, než minulý rok, což ovšem nepřekvapilo. 28 chlapcům se letos postaví jen jediné děvče. Je jím 16letá Sophia Floerschová, největší německá naděje v motorsportu „něžného pohlaví“ od dob Ellen Lohrové a Claudie Huertgenové. Školačka z Mnichova minulý rok začala velmi silně a pravidelně bodovala. Letos bude muset ve špičkovém týmu Muecke ukázat více, pokud chce svůj sen o „Formuli 1 za 4 roky“ realizovat. Jejím týmovým kolegou bude doposud málo známý Čech Tom Beckhaeuser. Nováček z Klečan to jistě nebude mít vedle osvědčených týmových kolegů jako Zendeliho, Floerschové a Švéda Soederstoema lehké a to mimo jiné proto, že se zmíněné trio zúčastní i italského šampionátu. A-propos italská Formule 4: Ta absolvovala svůj první podnik již minulý víkend v Misanu a zdá se, že tamní šampionát nalezl svou super-hvězdu dosti brzy: Pilot týmu Bhaitech, Sebastian Fernandez z Venezuely totiž vyhrál všechny tři závody víkendu – něco dosud nebývalého! V Misanu se výborně uvedl i vnuk mistra světa F1 let 1972 a 1974 Emersona, Enzo Fittipaldi. Brazilo-Američan je členem Akademie Ferrari, pojede jak italské, tak i německé mistrovství za tým Prema. V Misanu dojel 5. a 8.
Teprve před dvěmy lety zavedená Formule 4 je jedinou evropskou třídou monopostů, která (zatím) vzkvétá a nabízí plná startovní pole. Tohle jsou termíny německého mistrovství (bude se zpravidla konat v rámci ADAC-GT-Masters)
30. duben – Oschersleben21. květen – Lausitzring11. červen – Red Bull Ring9. červenec – Oschersleben6. srpen – Nuerburgring17. září - Sachsenring24. září - Hockenheimring
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.