Výborně zavedený německý šampionát Formule 4 představil své startovní pole. Po stopách Joyea Mawsona a Micka Schumachera se mimo jiné hodlají vydat rychlá Němka Sophia Floerschová, vnuk Emersona Fittipaldiho, Enzo a překvapivě i málo známý mladík z Čech, Tom Beckhaeuser.
Text a foto: Roman Klemm
Favority ovšem asi bude nutno hledat jinde – a to především mezi borci, kteří v tomto zajímavém mistrovství mohli sbírat zkušenosti a poháry již minulý rok. Jako kandidáti na třetí titul německého šampiona F4 platí hlavně Estónec Juri Vips a Američan Juan Correa, kteří se mohou spolehnout na senzační zázemí týmu Prema, Němci Lirim Zendeli (pojede za berlínskou stáj Muecke) a Kim-Luis Schramm (tým Ralfa Schumachera) a Kanaďan Kami Laliberte-Moreira, jenž dal další sezoně v F4 se stájí Van Amersfoort přednost před přestupem do F3.
Oficiálně se přihlásilo 29 účastníků, tedy o něco méně, než minulý rok, což ovšem nepřekvapilo. 28 chlapcům se letos postaví jen jediné děvče. Je jím 16letá Sophia Floerschová, největší německá naděje v motorsportu „něžného pohlaví“ od dob Ellen Lohrové a Claudie Huertgenové. Školačka z Mnichova minulý rok začala velmi silně a pravidelně bodovala. Letos bude muset ve špičkovém týmu Muecke ukázat více, pokud chce svůj sen o „Formuli 1 za 4 roky“ realizovat. Jejím týmovým kolegou bude doposud málo známý Čech Tom Beckhaeuser. Nováček z Klečan to jistě nebude mít vedle osvědčených týmových kolegů jako Zendeliho, Floerschové a Švéda Soederstoema lehké a to mimo jiné proto, že se zmíněné trio zúčastní i italského šampionátu. A-propos italská Formule 4: Ta absolvovala svůj první podnik již minulý víkend v Misanu a zdá se, že tamní šampionát nalezl svou super-hvězdu dosti brzy: Pilot týmu Bhaitech, Sebastian Fernandez z Venezuely totiž vyhrál všechny tři závody víkendu – něco dosud nebývalého! V Misanu se výborně uvedl i vnuk mistra světa F1 let 1972 a 1974 Emersona, Enzo Fittipaldi. Brazilo-Američan je členem Akademie Ferrari, pojede jak italské, tak i německé mistrovství za tým Prema. V Misanu dojel 5. a 8.
Teprve před dvěmy lety zavedená Formule 4 je jedinou evropskou třídou monopostů, která (zatím) vzkvétá a nabízí plná startovní pole. Tohle jsou termíny německého mistrovství (bude se zpravidla konat v rámci ADAC-GT-Masters)
30. duben – Oschersleben21. květen – Lausitzring11. červen – Red Bull Ring9. červenec – Oschersleben6. srpen – Nuerburgring17. září - Sachsenring24. září - Hockenheimring
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?