Výborně zavedený německý šampionát Formule 4 představil své startovní pole. Po stopách Joyea Mawsona a Micka Schumachera se mimo jiné hodlají vydat rychlá Němka Sophia Floerschová, vnuk Emersona Fittipaldiho, Enzo a překvapivě i málo známý mladík z Čech, Tom Beckhaeuser.
Text a foto: Roman Klemm
Favority ovšem asi bude nutno hledat jinde – a to především mezi borci, kteří v tomto zajímavém mistrovství mohli sbírat zkušenosti a poháry již minulý rok. Jako kandidáti na třetí titul německého šampiona F4 platí hlavně Estónec Juri Vips a Američan Juan Correa, kteří se mohou spolehnout na senzační zázemí týmu Prema, Němci Lirim Zendeli (pojede za berlínskou stáj Muecke) a Kim-Luis Schramm (tým Ralfa Schumachera) a Kanaďan Kami Laliberte-Moreira, jenž dal další sezoně v F4 se stájí Van Amersfoort přednost před přestupem do F3.
Oficiálně se přihlásilo 29 účastníků, tedy o něco méně, než minulý rok, což ovšem nepřekvapilo. 28 chlapcům se letos postaví jen jediné děvče. Je jím 16letá Sophia Floerschová, největší německá naděje v motorsportu „něžného pohlaví“ od dob Ellen Lohrové a Claudie Huertgenové. Školačka z Mnichova minulý rok začala velmi silně a pravidelně bodovala. Letos bude muset ve špičkovém týmu Muecke ukázat více, pokud chce svůj sen o „Formuli 1 za 4 roky“ realizovat. Jejím týmovým kolegou bude doposud málo známý Čech Tom Beckhaeuser. Nováček z Klečan to jistě nebude mít vedle osvědčených týmových kolegů jako Zendeliho, Floerschové a Švéda Soederstoema lehké a to mimo jiné proto, že se zmíněné trio zúčastní i italského šampionátu. A-propos italská Formule 4: Ta absolvovala svůj první podnik již minulý víkend v Misanu a zdá se, že tamní šampionát nalezl svou super-hvězdu dosti brzy: Pilot týmu Bhaitech, Sebastian Fernandez z Venezuely totiž vyhrál všechny tři závody víkendu – něco dosud nebývalého! V Misanu se výborně uvedl i vnuk mistra světa F1 let 1972 a 1974 Emersona, Enzo Fittipaldi. Brazilo-Američan je členem Akademie Ferrari, pojede jak italské, tak i německé mistrovství za tým Prema. V Misanu dojel 5. a 8.
Teprve před dvěmy lety zavedená Formule 4 je jedinou evropskou třídou monopostů, která (zatím) vzkvétá a nabízí plná startovní pole. Tohle jsou termíny německého mistrovství (bude se zpravidla konat v rámci ADAC-GT-Masters)
30. duben – Oschersleben21. květen – Lausitzring11. červen – Red Bull Ring9. červenec – Oschersleben6. srpen – Nuerburgring17. září - Sachsenring24. září - Hockenheimring
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.