O víkendu byla zahájena sezona prestižního japonského šampionátu Super GT. Závodilo se na okruhu Okayama, jenž leží zhruba 50 km severovýchodně od stejnojmenného města. V prvním závodě naprosto dominovaly vozy Lexus, které si podmanily prvních šest míst ve výsledkové listině.
Start závodu patřil k těm kurioznějším. Nejprve se nemohla "odpíchnout" Honda týmu Keihin ze své startovní pozice, později, během formovacího kola, na trati zastavila další Honda - tentokrát týmu Arta. Zatímco modrý vůz týmu Keihin přeci jen do závodu odstartoval, oranžová NSX-GT tolik štěstí neměla. O to větší smůla v týmu Arta zavládla, jelikož posádka Nojiri-Kobayashi startovala z pole position.
Start závodu tak proběhl za safety carem. Během jednaosmdesáti kol probíhala od samého začátku bitva jak o nejlepší vůz značky Lexus, tak i samozřejmě o vítězství.
Na čele se vozy neustále střídaly a o tom, že to byla skvělá bitva až do posledních metrů, svědčí výsledková listina. Vždyť prvních šest vozů se vešlo do 10 sekund!
Z vítězství se radovala posádka Ryo Hirakawa a Nick Cassidy z týmu KeePer, kteří zdolali Oshimu s Hiratem, anebo úřadující mistry Kovalainena s Hiratem.
Pokud však smutníte, že v DTM letos pojede pouze 18 vozů, stačí se podívat na výsledky právě prvního závodu Super GT. Patnáct vozů bylo přihlášeno, cíl však vidělo pouhých deset posádek třídy Super GT.
Ve třídě GT300 zvítězil Mercedes týmu Goodsmile Hatsune před posádkou Kurosawa-Gamou s dalším vozem s trojcípou ve znaku. Třetí příčku bralo Porsche týmu Gulf Nac.
Další závodní víkend proběhne, pro nás poněkud netradičně, a to v týdnu 3. a 4. května, tedy ve středu a ve čtvrtek. Japonci totiž v těchto dnech tradičně slaví hned tři státní svátky a na okruhu pod horou Fuji se pojede na Den ústavy a Den zeleně.
Výsledky třídy GT500Výsledky třídy GT300
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.