O víkendu byla zahájena sezona prestižního japonského šampionátu Super GT. Závodilo se na okruhu Okayama, jenž leží zhruba 50 km severovýchodně od stejnojmenného města. V prvním závodě naprosto dominovaly vozy Lexus, které si podmanily prvních šest míst ve výsledkové listině.
Start závodu patřil k těm kurioznějším. Nejprve se nemohla "odpíchnout" Honda týmu Keihin ze své startovní pozice, později, během formovacího kola, na trati zastavila další Honda - tentokrát týmu Arta. Zatímco modrý vůz týmu Keihin přeci jen do závodu odstartoval, oranžová NSX-GT tolik štěstí neměla. O to větší smůla v týmu Arta zavládla, jelikož posádka Nojiri-Kobayashi startovala z pole position.
Start závodu tak proběhl za safety carem. Během jednaosmdesáti kol probíhala od samého začátku bitva jak o nejlepší vůz značky Lexus, tak i samozřejmě o vítězství.
Na čele se vozy neustále střídaly a o tom, že to byla skvělá bitva až do posledních metrů, svědčí výsledková listina. Vždyť prvních šest vozů se vešlo do 10 sekund!
Z vítězství se radovala posádka Ryo Hirakawa a Nick Cassidy z týmu KeePer, kteří zdolali Oshimu s Hiratem, anebo úřadující mistry Kovalainena s Hiratem.
Pokud však smutníte, že v DTM letos pojede pouze 18 vozů, stačí se podívat na výsledky právě prvního závodu Super GT. Patnáct vozů bylo přihlášeno, cíl však vidělo pouhých deset posádek třídy Super GT.
Ve třídě GT300 zvítězil Mercedes týmu Goodsmile Hatsune před posádkou Kurosawa-Gamou s dalším vozem s trojcípou ve znaku. Třetí příčku bralo Porsche týmu Gulf Nac.
Další závodní víkend proběhne, pro nás poněkud netradičně, a to v týdnu 3. a 4. května, tedy ve středu a ve čtvrtek. Japonci totiž v těchto dnech tradičně slaví hned tři státní svátky a na okruhu pod horou Fuji se pojede na Den ústavy a Den zeleně.
Výsledky třídy GT500Výsledky třídy GT300
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?