Super GT: V souboji Lexusů se v Okayamě radoval tým KeePer

KeePer Lexus
KeePer Lexus, foto: Super GT
iMotorSport.cz 11. dubna 2017 12:20
Sdílej:

O víkendu byla zahájena sezona prestižního japonského šampionátu Super GT. Závodilo se na okruhu Okayama, jenž leží zhruba 50 km severovýchodně od stejnojmenného města. V prvním závodě naprosto dominovaly vozy Lexus, které si podmanily prvních šest míst ve výsledkové listině.

Start závodu patřil k těm kurioznějším. Nejprve se nemohla "odpíchnout" Honda týmu Keihin ze své startovní pozice, později, během formovacího kola, na trati zastavila další Honda - tentokrát týmu Arta. Zatímco modrý vůz týmu Keihin přeci jen do závodu odstartoval, oranžová NSX-GT tolik štěstí neměla. O to větší smůla v týmu Arta zavládla, jelikož posádka Nojiri-Kobayashi startovala z pole position.

Start závodu tak proběhl za safety carem. Během jednaosmdesáti kol probíhala od samého začátku bitva jak o nejlepší vůz značky Lexus, tak i samozřejmě o vítězství. 

Na čele se vozy neustále střídaly a o tom, že to byla skvělá bitva až do posledních metrů, svědčí výsledková listina. Vždyť prvních šest vozů se vešlo do 10 sekund!

Z vítězství se radovala posádka Ryo Hirakawa a Nick Cassidy z týmu KeePer, kteří zdolali Oshimu s Hiratem, anebo úřadující mistry Kovalainena s Hiratem.

Pokud však smutníte, že v DTM letos pojede pouze 18 vozů, stačí se podívat na výsledky právě prvního závodu Super GT. Patnáct vozů bylo přihlášeno, cíl však vidělo pouhých deset posádek třídy Super GT.

Ve třídě GT300 zvítězil Mercedes týmu Goodsmile Hatsune před posádkou Kurosawa-Gamou s dalším vozem s trojcípou ve znaku. Třetí příčku bralo Porsche týmu Gulf Nac.

Další závodní víkend proběhne, pro nás poněkud netradičně, a to v týdnu 3. a 4. května, tedy ve středu a ve čtvrtek. Japonci totiž v těchto dnech tradičně slaví hned tři státní svátky a na okruhu pod horou Fuji se pojede na Den ústavy a Den zeleně.

Výsledky třídy GT500Výsledky třídy GT300

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.