O víkendu byla zahájena sezona prestižního japonského šampionátu Super GT. Závodilo se na okruhu Okayama, jenž leží zhruba 50 km severovýchodně od stejnojmenného města. V prvním závodě naprosto dominovaly vozy Lexus, které si podmanily prvních šest míst ve výsledkové listině.
Start závodu patřil k těm kurioznějším. Nejprve se nemohla "odpíchnout" Honda týmu Keihin ze své startovní pozice, později, během formovacího kola, na trati zastavila další Honda - tentokrát týmu Arta. Zatímco modrý vůz týmu Keihin přeci jen do závodu odstartoval, oranžová NSX-GT tolik štěstí neměla. O to větší smůla v týmu Arta zavládla, jelikož posádka Nojiri-Kobayashi startovala z pole position.
Start závodu tak proběhl za safety carem. Během jednaosmdesáti kol probíhala od samého začátku bitva jak o nejlepší vůz značky Lexus, tak i samozřejmě o vítězství.
Na čele se vozy neustále střídaly a o tom, že to byla skvělá bitva až do posledních metrů, svědčí výsledková listina. Vždyť prvních šest vozů se vešlo do 10 sekund!
Z vítězství se radovala posádka Ryo Hirakawa a Nick Cassidy z týmu KeePer, kteří zdolali Oshimu s Hiratem, anebo úřadující mistry Kovalainena s Hiratem.
Pokud však smutníte, že v DTM letos pojede pouze 18 vozů, stačí se podívat na výsledky právě prvního závodu Super GT. Patnáct vozů bylo přihlášeno, cíl však vidělo pouhých deset posádek třídy Super GT.
Ve třídě GT300 zvítězil Mercedes týmu Goodsmile Hatsune před posádkou Kurosawa-Gamou s dalším vozem s trojcípou ve znaku. Třetí příčku bralo Porsche týmu Gulf Nac.
Další závodní víkend proběhne, pro nás poněkud netradičně, a to v týdnu 3. a 4. května, tedy ve středu a ve čtvrtek. Japonci totiž v těchto dnech tradičně slaví hned tři státní svátky a na okruhu pod horou Fuji se pojede na Den ústavy a Den zeleně.
Výsledky třídy GT500Výsledky třídy GT300
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.