Vytrvalostní šampionát 24H Series má za sebou třetí podnik letošní sezony. Po závodech v Dubaji a Mugellu se jezdci přesunuli do malebného podhůří Alp v rakouském Štýrsku. Na supermoderním Red Bull Ringu zvítězil tým Herbert Motorsport.
Právě německý tým Herberth Motorsport vítězstvím v Rakousku navázal na mimořádné výkony z loňské sezony a především na letošní dubajskou výhru.
Trojice Daniel Alemann a Robert a Aldred Renauerové zaznamenali na Red Bull Ringu celkem 415 kol, což je o pět více jak jejich nejbližší pronásledovatelé, tým Grasser Racing, se kterým sváděli na konci první, či na začátku druhé části velký boj.
Třetí místo obsadil, a o další kolo zpátky, byl tým GP Extreme ze Spojených Arabských Emirátů s jediným Renaultem RS01 FGT3 ve startovním poli.
Čtvrté místo bere švýcarský Hofor Racing a pátá skončila polská skvadra Olimp Racing.
Ve druhé části závodu se bohužel nevedlo českému týmu Scuderia Praha, jenž byl jedním z předních kandidátů na vítězství. Jiří Písařík totiž vylétl kvůli technické závadě v zatáčce Remus Kurve ve vysoké rychlosti mimo trať.
Naopak jako úspěšné tažení rakouskou dvanáctihodinovkou lze označit snažení zbývajících dvou českých zástupců. Tomáš Pekař s Kovaćem a Vukovićem zvítězili ve třídě SP3-GT4.
Druhé místo si připsala posádka Miniberger-Janiš-Skalický-Pavlovec, a to i navzdory nepřízni osudu. Ke konci první části závodu totiž došlo k nezaviněné kolizi s jedním z protivníků, která si vyžádala více času na opravu, než bylo brněnské skvadře dopřáno. Za opravu vozu mimo vytyčený závodní čas si tým RTR Projects vysloužilo penalizaci 10 kol a start z pit lane ve druhé části.
Závodníci 24H Series si nyní zhruba měsíc odpočinou a poté je čeká čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?