Vytrvalostní šampionát 24H Series má za sebou třetí podnik letošní sezony. Po závodech v Dubaji a Mugellu se jezdci přesunuli do malebného podhůří Alp v rakouském Štýrsku. Na supermoderním Red Bull Ringu zvítězil tým Herbert Motorsport.
Právě německý tým Herberth Motorsport vítězstvím v Rakousku navázal na mimořádné výkony z loňské sezony a především na letošní dubajskou výhru.
Trojice Daniel Alemann a Robert a Aldred Renauerové zaznamenali na Red Bull Ringu celkem 415 kol, což je o pět více jak jejich nejbližší pronásledovatelé, tým Grasser Racing, se kterým sváděli na konci první, či na začátku druhé části velký boj.
Třetí místo obsadil, a o další kolo zpátky, byl tým GP Extreme ze Spojených Arabských Emirátů s jediným Renaultem RS01 FGT3 ve startovním poli.
Čtvrté místo bere švýcarský Hofor Racing a pátá skončila polská skvadra Olimp Racing.
Ve druhé části závodu se bohužel nevedlo českému týmu Scuderia Praha, jenž byl jedním z předních kandidátů na vítězství. Jiří Písařík totiž vylétl kvůli technické závadě v zatáčce Remus Kurve ve vysoké rychlosti mimo trať.
Naopak jako úspěšné tažení rakouskou dvanáctihodinovkou lze označit snažení zbývajících dvou českých zástupců. Tomáš Pekař s Kovaćem a Vukovićem zvítězili ve třídě SP3-GT4.
Druhé místo si připsala posádka Miniberger-Janiš-Skalický-Pavlovec, a to i navzdory nepřízni osudu. Ke konci první části závodu totiž došlo k nezaviněné kolizi s jedním z protivníků, která si vyžádala více času na opravu, než bylo brněnské skvadře dopřáno. Za opravu vozu mimo vytyčený závodní čas si tým RTR Projects vysloužilo penalizaci 10 kol a start z pit lane ve druhé části.
Závodníci 24H Series si nyní zhruba měsíc odpočinou a poté je čeká čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.