24H Series: Scuderia Praha na italský úspěch nenavázala. V Rakousku se raduje Porsche

Herberth Motorsport
Herberth Motorsport, foto: 24H Series
iMotorSport.cz 8. dubna 2017 18:47
Sdílej:

Vytrvalostní šampionát 24H Series má za sebou třetí podnik letošní sezony. Po závodech v Dubaji a Mugellu se jezdci přesunuli do malebného podhůří Alp v rakouském Štýrsku. Na supermoderním Red Bull Ringu zvítězil tým Herbert Motorsport.

Právě německý tým Herberth Motorsport vítězstvím v Rakousku navázal na mimořádné výkony z loňské sezony a především na letošní dubajskou výhru.

Trojice Daniel Alemann a Robert a Aldred Renauerové zaznamenali na Red Bull Ringu celkem 415 kol, což je o pět více jak jejich nejbližší pronásledovatelé, tým Grasser Racing, se kterým sváděli na konci první, či na začátku druhé části velký boj.

Třetí místo obsadil, a o další kolo zpátky, byl tým GP Extreme ze Spojených Arabských Emirátů s jediným Renaultem RS01 FGT3 ve startovním poli.

Čtvrté místo bere švýcarský Hofor Racing a pátá skončila polská skvadra Olimp Racing.

Ve druhé části závodu se bohužel nevedlo českému týmu Scuderia Praha, jenž byl jedním z předních kandidátů na vítězství. Jiří Písařík totiž vylétl kvůli technické závadě v zatáčce Remus Kurve ve vysoké rychlosti mimo trať. 

Naopak jako úspěšné tažení rakouskou dvanáctihodinovkou lze označit snažení zbývajících dvou českých zástupců. Tomáš Pekař s Kovaćem a Vukovićem zvítězili ve třídě SP3-GT4.

Druhé místo si připsala posádka Miniberger-Janiš-Skalický-Pavlovec, a to i navzdory nepřízni osudu. Ke konci první části závodu totiž došlo k nezaviněné kolizi s jedním z protivníků, která si vyžádala více času na opravu, než bylo brněnské skvadře dopřáno. Za opravu vozu mimo vytyčený závodní čas si tým RTR Projects vysloužilo penalizaci 10 kol a start z pit lane ve druhé části.

Závodníci 24H Series si nyní zhruba měsíc odpočinou a poté je čeká čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Paula Ricarda ve Francii.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?