Vytrvalostní šampionát 24H Series má za sebou třetí podnik letošní sezony. Po závodech v Dubaji a Mugellu se jezdci přesunuli do malebného podhůří Alp v rakouském Štýrsku. Na supermoderním Red Bull Ringu zvítězil tým Herbert Motorsport.
Právě německý tým Herberth Motorsport vítězstvím v Rakousku navázal na mimořádné výkony z loňské sezony a především na letošní dubajskou výhru.
Trojice Daniel Alemann a Robert a Aldred Renauerové zaznamenali na Red Bull Ringu celkem 415 kol, což je o pět více jak jejich nejbližší pronásledovatelé, tým Grasser Racing, se kterým sváděli na konci první, či na začátku druhé části velký boj.
Třetí místo obsadil, a o další kolo zpátky, byl tým GP Extreme ze Spojených Arabských Emirátů s jediným Renaultem RS01 FGT3 ve startovním poli.
Čtvrté místo bere švýcarský Hofor Racing a pátá skončila polská skvadra Olimp Racing.
Ve druhé části závodu se bohužel nevedlo českému týmu Scuderia Praha, jenž byl jedním z předních kandidátů na vítězství. Jiří Písařík totiž vylétl kvůli technické závadě v zatáčce Remus Kurve ve vysoké rychlosti mimo trať.
Naopak jako úspěšné tažení rakouskou dvanáctihodinovkou lze označit snažení zbývajících dvou českých zástupců. Tomáš Pekař s Kovaćem a Vukovićem zvítězili ve třídě SP3-GT4.
Druhé místo si připsala posádka Miniberger-Janiš-Skalický-Pavlovec, a to i navzdory nepřízni osudu. Ke konci první části závodu totiž došlo k nezaviněné kolizi s jedním z protivníků, která si vyžádala více času na opravu, než bylo brněnské skvadře dopřáno. Za opravu vozu mimo vytyčený závodní čas si tým RTR Projects vysloužilo penalizaci 10 kol a start z pit lane ve druhé části.
Závodníci 24H Series si nyní zhruba měsíc odpočinou a poté je čeká čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?