Vítěz GP Kanady 2008 se po vážné nehodě v závodě rallye rozhodl, že už se k okruhovému závodění nevrátí. Příslovečné rčení „Nikdy neříkej nikdy“ zafungovalo i v tomto případě a v letošním roce budeme Roberta Kubicu pravidelně vídat na okruzích v rámci vytrvalostního mistrovství světa za volantem vozu ENZO CLM P1/01 v barvách týmu ByKolles.
Počátkem roku 2011 utrpěl Robert Kubica velmi vážné zranění pravé ruky. V jednu chvíli hrozila i amputace, ale polský jezdec se po sérii několika operací začal zotavovat. Jeho těžké zranění se léčilo dlouho a Polákova pravá ruka zůstane už natrvalo poznamenána omezenou hybností. Přesto se Robert Kubica rozhodl posadit znovu za volant soutěžního vozu. Bylo nezbytné vyhnat z podvědomí strach, který by jej mohl natrvalo omezovat v jeho další kariéře. Návrat byl úspěšný a Robertu Kubicovi se podařilo zvítězit v jedné ze soutěží Evropského šampionátu rallye. Ve třídě WRC2 následně získal titul vicemistra, ale ani to nestačilo na zajištění sedačky v některém z týmů WRC pro rok 2015.
Robert Kubica se proto musel vrátit k okruhovému závodění a zakotvil v pohárových závodech Renaultu. Odtud už vedla jeho cesta přes okruhové závody GT až do Bahrajnu, kde si vloni v rámci pravidelného Rookie testu po skončení sezóny vyzkoušel jízdu ve voze LMP1 týmu ByKolles.
„Prošel jsem si velmi těžkým obdobím,“ popisuje Robert Kubica uplynulých 6 let. „Prvním bodem na mé cestě zpět bylo samozřejmě uzdravení,“ pokračuje Kubica, „ale to šlo velmi pomalu. Musel jsem tomu podřídit úplně všechno, zastavit veškeré aktivity a věnovat se jen rekonvalescenci. Před nehodou jsem měl velmi slibnou kariéru ve Formuli 1, ale ta nehoda to vše rázem ukončila. Proto jsem se původně už ani nechtěl vracet zpátky na okruhy, protože tam by se mi jen neustále vracely vzpomínky na to, co bylo před nehodou. Formule 1, to bylo maximum, čeho jsem mohl dosáhnout, byl to můj životní cíl. Nehoda v rallye to však násilně ukončila.“
Robert Kubica se v roce 2016 účastnil závodu 12 hodin Mugelo a poté jednorázově tří dalších klání v kategorii GT. Odtud už byl jen krůček k dohodě s týmem ByKolles a ke zmíněnému testu v Bahrajnu. „Nakonec jsem se k okruhům stejně musel vrátit, protože v rallye jsem nesehnal odpovídající místo. Začal jsem tedy znovu kroužit po okruzích a nyní jsem zpátky ve vrcholné disciplíně motorsportu. Vytrvalostní závody a Le Mans. To jsou výzvy, které mám nyní před sebou a které mne znovu naplňují a já cítím, že jsem připravený se jim postavit,“ uvedl Kubica.
Bohužel se ukázalo, že tím hlavním limitem nebude Robertovo zranění, ale technika. Při předsezónních testech v Monze se týmu podařilo zprovoznit vůz až v sobotu večer. Následovalo pouhých 6 okruhů a tým musel předčasně balit. I přes to se však Robert Kubica dívá do budoucnosti pozitivně: „Byl jsem překvapený, kolik jsem loni v Bahrajnu a teď v Monze potkal lidí, které znám z prostředí F1. Je to něco, co uklidnilo mé původní obavy. Už je to pryč, cítím se znovu připravený odvést 100% výkon. To je můj úkol pro tento rok a dál směrem k mé budoucnosti.“ uzavřel Robert Kubica.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?