Vítěz GP Kanady 2008 se po vážné nehodě v závodě rallye rozhodl, že už se k okruhovému závodění nevrátí. Příslovečné rčení „Nikdy neříkej nikdy“ zafungovalo i v tomto případě a v letošním roce budeme Roberta Kubicu pravidelně vídat na okruzích v rámci vytrvalostního mistrovství světa za volantem vozu ENZO CLM P1/01 v barvách týmu ByKolles.
Počátkem roku 2011 utrpěl Robert Kubica velmi vážné zranění pravé ruky. V jednu chvíli hrozila i amputace, ale polský jezdec se po sérii několika operací začal zotavovat. Jeho těžké zranění se léčilo dlouho a Polákova pravá ruka zůstane už natrvalo poznamenána omezenou hybností. Přesto se Robert Kubica rozhodl posadit znovu za volant soutěžního vozu. Bylo nezbytné vyhnat z podvědomí strach, který by jej mohl natrvalo omezovat v jeho další kariéře. Návrat byl úspěšný a Robertu Kubicovi se podařilo zvítězit v jedné ze soutěží Evropského šampionátu rallye. Ve třídě WRC2 následně získal titul vicemistra, ale ani to nestačilo na zajištění sedačky v některém z týmů WRC pro rok 2015.
Robert Kubica se proto musel vrátit k okruhovému závodění a zakotvil v pohárových závodech Renaultu. Odtud už vedla jeho cesta přes okruhové závody GT až do Bahrajnu, kde si vloni v rámci pravidelného Rookie testu po skončení sezóny vyzkoušel jízdu ve voze LMP1 týmu ByKolles.
„Prošel jsem si velmi těžkým obdobím,“ popisuje Robert Kubica uplynulých 6 let. „Prvním bodem na mé cestě zpět bylo samozřejmě uzdravení,“ pokračuje Kubica, „ale to šlo velmi pomalu. Musel jsem tomu podřídit úplně všechno, zastavit veškeré aktivity a věnovat se jen rekonvalescenci. Před nehodou jsem měl velmi slibnou kariéru ve Formuli 1, ale ta nehoda to vše rázem ukončila. Proto jsem se původně už ani nechtěl vracet zpátky na okruhy, protože tam by se mi jen neustále vracely vzpomínky na to, co bylo před nehodou. Formule 1, to bylo maximum, čeho jsem mohl dosáhnout, byl to můj životní cíl. Nehoda v rallye to však násilně ukončila.“
Robert Kubica se v roce 2016 účastnil závodu 12 hodin Mugelo a poté jednorázově tří dalších klání v kategorii GT. Odtud už byl jen krůček k dohodě s týmem ByKolles a ke zmíněnému testu v Bahrajnu. „Nakonec jsem se k okruhům stejně musel vrátit, protože v rallye jsem nesehnal odpovídající místo. Začal jsem tedy znovu kroužit po okruzích a nyní jsem zpátky ve vrcholné disciplíně motorsportu. Vytrvalostní závody a Le Mans. To jsou výzvy, které mám nyní před sebou a které mne znovu naplňují a já cítím, že jsem připravený se jim postavit,“ uvedl Kubica.
Bohužel se ukázalo, že tím hlavním limitem nebude Robertovo zranění, ale technika. Při předsezónních testech v Monze se týmu podařilo zprovoznit vůz až v sobotu večer. Následovalo pouhých 6 okruhů a tým musel předčasně balit. I přes to se však Robert Kubica dívá do budoucnosti pozitivně: „Byl jsem překvapený, kolik jsem loni v Bahrajnu a teď v Monze potkal lidí, které znám z prostředí F1. Je to něco, co uklidnilo mé původní obavy. Už je to pryč, cítím se znovu připravený odvést 100% výkon. To je můj úkol pro tento rok a dál směrem k mé budoucnosti.“ uzavřel Robert Kubica.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.