Na okruhu v Monze se na přelomu března a dubna odehrály předsezónní testy Evropské kontinentální Le Mans série a vytrvalostního mistrovství světa. V obou sériích má francouzský pneumatikářský gigant Michelin své odběratele a tak samozřejmě nesměl v paddocku italského okruhu chybět ani známý panáček Bibendum.
Profil italské dráhy umožnil před letošní sezónou týmům sbírat cenné informace i data a to nejen pro klasické závody, ale především pro každoroční vrchol sezóny, kterým je legendární závod 24 hodin Le Mans. Podobně jako na okruhu La Sarthe se také v Monze střídají dlouhé rovinky s rychlými zatáčkami nebo šikanami, před kterými musí piloti prudce brzdit z vysokých rychlostí.
V rámci testů ELMS dosáhl Michelin prvenství v podobě nejrychlejšího času, který zajel Olivier Pla s vozem LMP2 Ligier JS P2 17 týmu IDEC Sport Racing. Čas 1:36,461 min. dosáhl samozřejmě na pneumatikách Michelin.
Víkendový prolog WEC byl poněkud pestřejší a to jak rozsahem odběratelů pneumatik (Michelin dodává své produkty týmům v kategoriích LMP1 a LMGTE), tak i rozmary počasí (od krásného slunného dne po noční bouřku s vydatným lijákem).
Pro denní zkoušky poskytl Michelin svým odběratelům měkké i středně tvrdé směsi, v noční bouřkové sekci přišly ke slovu Wett a Full Wett varianty. Nedělní ráno potom umožnilo vyzkoušet na osychající trati i speciální přechodové pneumatiky s označením Hybrid. Jedná se o pneumatiky na mokrou trať, které však nemají vzorek. Díky speciálnímu složení běhounové směsi dochází k odpuzování vody ze stopy ne mechanickou cestou, ale prostřednictvím jiných vlastností. Tyto pneumatiky Michelin poskytuje pouze týmům v kategorii LMP1, vozy LMGTE (Michelin dodává pneu na vozy Ferrari, Ford a Porsche) mají k dispozici klasické přechodné pneu se vzorkovaným běhounem.
Pro sezónu 2017 vstoupily v oblasti pneumatik v platnost nová pravidla. Ta mimo jiné určují, že v 6hodinovém závodě vozy mohou v průběhu kvalifikace a vlastního závodu použít pouze 4 kompletní sady pneumatik (místo loňských 6), čemuž se musela přizpůsobit i samotná konstrukce pneumatik a složení směsí.
Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závodní program Michelin: „Jsem velmi spokojeni s rozsahem informací, které jsme si přivezli z předsezónních testů v Monze. Tento okruh sice není součástí oficiální sezóny, ale svým profilem se velmi dobře hodí alespoň pro takovéto testy. Díky širokému spektru počasí jsme v průběhu testů byli schopni zkoušet pneumatiky v různých teplotních podmínkách a zároveň pracovat i s různým nastavením jednotlivých šasi. Bylo také velmi zajímavé, že jsme mohli vyhodnocovat výkony a vlastnosti našich nových závodních pneumatik na jednom okruhu ve stejný čas u všech našich odběratelů a tato data okamžitě navzájem porovnávat. Pokud jde o výkony, konzistenci a výdrž našich pneumatik pro sezónu 2017, jsou výsledky z tohoto testu více než povzbudivé.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.