Na okruhu v Monze se na přelomu března a dubna odehrály předsezónní testy Evropské kontinentální Le Mans série a vytrvalostního mistrovství světa. V obou sériích má francouzský pneumatikářský gigant Michelin své odběratele a tak samozřejmě nesměl v paddocku italského okruhu chybět ani známý panáček Bibendum.
Profil italské dráhy umožnil před letošní sezónou týmům sbírat cenné informace i data a to nejen pro klasické závody, ale především pro každoroční vrchol sezóny, kterým je legendární závod 24 hodin Le Mans. Podobně jako na okruhu La Sarthe se také v Monze střídají dlouhé rovinky s rychlými zatáčkami nebo šikanami, před kterými musí piloti prudce brzdit z vysokých rychlostí.
V rámci testů ELMS dosáhl Michelin prvenství v podobě nejrychlejšího času, který zajel Olivier Pla s vozem LMP2 Ligier JS P2 17 týmu IDEC Sport Racing. Čas 1:36,461 min. dosáhl samozřejmě na pneumatikách Michelin.
Víkendový prolog WEC byl poněkud pestřejší a to jak rozsahem odběratelů pneumatik (Michelin dodává své produkty týmům v kategoriích LMP1 a LMGTE), tak i rozmary počasí (od krásného slunného dne po noční bouřku s vydatným lijákem).
Pro denní zkoušky poskytl Michelin svým odběratelům měkké i středně tvrdé směsi, v noční bouřkové sekci přišly ke slovu Wett a Full Wett varianty. Nedělní ráno potom umožnilo vyzkoušet na osychající trati i speciální přechodové pneumatiky s označením Hybrid. Jedná se o pneumatiky na mokrou trať, které však nemají vzorek. Díky speciálnímu složení běhounové směsi dochází k odpuzování vody ze stopy ne mechanickou cestou, ale prostřednictvím jiných vlastností. Tyto pneumatiky Michelin poskytuje pouze týmům v kategorii LMP1, vozy LMGTE (Michelin dodává pneu na vozy Ferrari, Ford a Porsche) mají k dispozici klasické přechodné pneu se vzorkovaným běhounem.
Pro sezónu 2017 vstoupily v oblasti pneumatik v platnost nová pravidla. Ta mimo jiné určují, že v 6hodinovém závodě vozy mohou v průběhu kvalifikace a vlastního závodu použít pouze 4 kompletní sady pneumatik (místo loňských 6), čemuž se musela přizpůsobit i samotná konstrukce pneumatik a složení směsí.
Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závodní program Michelin: „Jsem velmi spokojeni s rozsahem informací, které jsme si přivezli z předsezónních testů v Monze. Tento okruh sice není součástí oficiální sezóny, ale svým profilem se velmi dobře hodí alespoň pro takovéto testy. Díky širokému spektru počasí jsme v průběhu testů byli schopni zkoušet pneumatiky v různých teplotních podmínkách a zároveň pracovat i s různým nastavením jednotlivých šasi. Bylo také velmi zajímavé, že jsme mohli vyhodnocovat výkony a vlastnosti našich nových závodních pneumatik na jednom okruhu ve stejný čas u všech našich odběratelů a tato data okamžitě navzájem porovnávat. Pokud jde o výkony, konzistenci a výdrž našich pneumatik pro sezónu 2017, jsou výsledky z tohoto testu více než povzbudivé.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.