Na okruhu v Monze se na přelomu března a dubna odehrály předsezónní testy Evropské kontinentální Le Mans série a vytrvalostního mistrovství světa. V obou sériích má francouzský pneumatikářský gigant Michelin své odběratele a tak samozřejmě nesměl v paddocku italského okruhu chybět ani známý panáček Bibendum.
Profil italské dráhy umožnil před letošní sezónou týmům sbírat cenné informace i data a to nejen pro klasické závody, ale především pro každoroční vrchol sezóny, kterým je legendární závod 24 hodin Le Mans. Podobně jako na okruhu La Sarthe se také v Monze střídají dlouhé rovinky s rychlými zatáčkami nebo šikanami, před kterými musí piloti prudce brzdit z vysokých rychlostí.
V rámci testů ELMS dosáhl Michelin prvenství v podobě nejrychlejšího času, který zajel Olivier Pla s vozem LMP2 Ligier JS P2 17 týmu IDEC Sport Racing. Čas 1:36,461 min. dosáhl samozřejmě na pneumatikách Michelin.
Víkendový prolog WEC byl poněkud pestřejší a to jak rozsahem odběratelů pneumatik (Michelin dodává své produkty týmům v kategoriích LMP1 a LMGTE), tak i rozmary počasí (od krásného slunného dne po noční bouřku s vydatným lijákem).
Pro denní zkoušky poskytl Michelin svým odběratelům měkké i středně tvrdé směsi, v noční bouřkové sekci přišly ke slovu Wett a Full Wett varianty. Nedělní ráno potom umožnilo vyzkoušet na osychající trati i speciální přechodové pneumatiky s označením Hybrid. Jedná se o pneumatiky na mokrou trať, které však nemají vzorek. Díky speciálnímu složení běhounové směsi dochází k odpuzování vody ze stopy ne mechanickou cestou, ale prostřednictvím jiných vlastností. Tyto pneumatiky Michelin poskytuje pouze týmům v kategorii LMP1, vozy LMGTE (Michelin dodává pneu na vozy Ferrari, Ford a Porsche) mají k dispozici klasické přechodné pneu se vzorkovaným běhounem.
Pro sezónu 2017 vstoupily v oblasti pneumatik v platnost nová pravidla. Ta mimo jiné určují, že v 6hodinovém závodě vozy mohou v průběhu kvalifikace a vlastního závodu použít pouze 4 kompletní sady pneumatik (místo loňských 6), čemuž se musela přizpůsobit i samotná konstrukce pneumatik a složení směsí.
Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závodní program Michelin: „Jsem velmi spokojeni s rozsahem informací, které jsme si přivezli z předsezónních testů v Monze. Tento okruh sice není součástí oficiální sezóny, ale svým profilem se velmi dobře hodí alespoň pro takovéto testy. Díky širokému spektru počasí jsme v průběhu testů byli schopni zkoušet pneumatiky v různých teplotních podmínkách a zároveň pracovat i s různým nastavením jednotlivých šasi. Bylo také velmi zajímavé, že jsme mohli vyhodnocovat výkony a vlastnosti našich nových závodních pneumatik na jednom okruhu ve stejný čas u všech našich odběratelů a tato data okamžitě navzájem porovnávat. Pokud jde o výkony, konzistenci a výdrž našich pneumatik pro sezónu 2017, jsou výsledky z tohoto testu více než povzbudivé.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.