Na okruhu v Monze se na přelomu března a dubna odehrály předsezónní testy Evropské kontinentální Le Mans série a vytrvalostního mistrovství světa. V obou sériích má francouzský pneumatikářský gigant Michelin své odběratele a tak samozřejmě nesměl v paddocku italského okruhu chybět ani známý panáček Bibendum.
Profil italské dráhy umožnil před letošní sezónou týmům sbírat cenné informace i data a to nejen pro klasické závody, ale především pro každoroční vrchol sezóny, kterým je legendární závod 24 hodin Le Mans. Podobně jako na okruhu La Sarthe se také v Monze střídají dlouhé rovinky s rychlými zatáčkami nebo šikanami, před kterými musí piloti prudce brzdit z vysokých rychlostí.
V rámci testů ELMS dosáhl Michelin prvenství v podobě nejrychlejšího času, který zajel Olivier Pla s vozem LMP2 Ligier JS P2 17 týmu IDEC Sport Racing. Čas 1:36,461 min. dosáhl samozřejmě na pneumatikách Michelin.
Víkendový prolog WEC byl poněkud pestřejší a to jak rozsahem odběratelů pneumatik (Michelin dodává své produkty týmům v kategoriích LMP1 a LMGTE), tak i rozmary počasí (od krásného slunného dne po noční bouřku s vydatným lijákem).
Pro denní zkoušky poskytl Michelin svým odběratelům měkké i středně tvrdé směsi, v noční bouřkové sekci přišly ke slovu Wett a Full Wett varianty. Nedělní ráno potom umožnilo vyzkoušet na osychající trati i speciální přechodové pneumatiky s označením Hybrid. Jedná se o pneumatiky na mokrou trať, které však nemají vzorek. Díky speciálnímu složení běhounové směsi dochází k odpuzování vody ze stopy ne mechanickou cestou, ale prostřednictvím jiných vlastností. Tyto pneumatiky Michelin poskytuje pouze týmům v kategorii LMP1, vozy LMGTE (Michelin dodává pneu na vozy Ferrari, Ford a Porsche) mají k dispozici klasické přechodné pneu se vzorkovaným běhounem.
Pro sezónu 2017 vstoupily v oblasti pneumatik v platnost nová pravidla. Ta mimo jiné určují, že v 6hodinovém závodě vozy mohou v průběhu kvalifikace a vlastního závodu použít pouze 4 kompletní sady pneumatik (místo loňských 6), čemuž se musela přizpůsobit i samotná konstrukce pneumatik a složení směsí.
Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závodní program Michelin: „Jsem velmi spokojeni s rozsahem informací, které jsme si přivezli z předsezónních testů v Monze. Tento okruh sice není součástí oficiální sezóny, ale svým profilem se velmi dobře hodí alespoň pro takovéto testy. Díky širokému spektru počasí jsme v průběhu testů byli schopni zkoušet pneumatiky v různých teplotních podmínkách a zároveň pracovat i s různým nastavením jednotlivých šasi. Bylo také velmi zajímavé, že jsme mohli vyhodnocovat výkony a vlastnosti našich nových závodních pneumatik na jednom okruhu ve stejný čas u všech našich odběratelů a tato data okamžitě navzájem porovnávat. Pokud jde o výkony, konzistenci a výdrž našich pneumatik pro sezónu 2017, jsou výsledky z tohoto testu více než povzbudivé.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.