Následkem změny technický pravidel pro letošní sezonu Mistrovství světa vytrvalostních závodů rozehrávají tovární týmy Toyota a Porsche v kategorii LMP1 strategickou hru ohledně použití aerodynamických balíčků.
Zatímco loni mohly týmy využít tři aerodynamické balíčky, letos se výběr zúžil na dva. V praxi to znamená, že oba týmy mají připravené nastavení pro nízký aerodynamický přítlak a naopak pro vysoký odpor vzduchu. Otázkou je, jakým způsobem obě varianty využijí.
Toyota svou strategii už potvrdila. V úvodním závodě v Silverstone nasadí na oba prototypy aero balíček s vysokým přítlakem, což ale znamená, že už nebude mít možnost toto nastavení jakkoliv modifikovat. Jakmile totiž tým nastoupí s určitým aerodynamickým řešením, už nemá možnost jej upravovat.
Toyota tak v první šestihodinovce pojede s vysokým přítlakem, v nadcházejícím závodě ve Spa její dva hlavní prototypy pak zůstanou u tohoto řešení a naopak třetí toyota, nasazená na Spa a Le Mans, bude mít k dispozici nízký přítlak.
V minulosti týmy běžně po 24h v Le Mans nasazovali třetí aero balíček, což letos pravidla zakazují. Po nejdůležitějším vytrvalostním závodě sezony se tak Toyota bude spoléhat buď na aerodynamiku z Le Mans nebo na v dubnu homologovaný balíček s vysokým přítlakem.
Naopak Porsche svou volbu zatím tají. Strategie pro devítidílný kalendář s různorodými okruhy bude klíčová. Je docela možné, že Porsche nasadí nízký přítlak už v Silverstone a bude s ním pokračovat až do Le Mans. Německá automobilka totiž na rozdíl od Toyoty zůstane po celou sezonu u dvou prototypů, a to včetně Le Mans. Pokud Porsche opravdu zvolí strategii nízkého přítlaku, znamená to, že bude mít ještě více než tři měsíce na vývoj opačné varianty s vysokým přítlakem, kterou si nechá homologovat až na červencovou šestihodinovku na Nurburgringu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.