Následkem změny technický pravidel pro letošní sezonu Mistrovství světa vytrvalostních závodů rozehrávají tovární týmy Toyota a Porsche v kategorii LMP1 strategickou hru ohledně použití aerodynamických balíčků.
Zatímco loni mohly týmy využít tři aerodynamické balíčky, letos se výběr zúžil na dva. V praxi to znamená, že oba týmy mají připravené nastavení pro nízký aerodynamický přítlak a naopak pro vysoký odpor vzduchu. Otázkou je, jakým způsobem obě varianty využijí.
Toyota svou strategii už potvrdila. V úvodním závodě v Silverstone nasadí na oba prototypy aero balíček s vysokým přítlakem, což ale znamená, že už nebude mít možnost toto nastavení jakkoliv modifikovat. Jakmile totiž tým nastoupí s určitým aerodynamickým řešením, už nemá možnost jej upravovat.
Toyota tak v první šestihodinovce pojede s vysokým přítlakem, v nadcházejícím závodě ve Spa její dva hlavní prototypy pak zůstanou u tohoto řešení a naopak třetí toyota, nasazená na Spa a Le Mans, bude mít k dispozici nízký přítlak.
V minulosti týmy běžně po 24h v Le Mans nasazovali třetí aero balíček, což letos pravidla zakazují. Po nejdůležitějším vytrvalostním závodě sezony se tak Toyota bude spoléhat buď na aerodynamiku z Le Mans nebo na v dubnu homologovaný balíček s vysokým přítlakem.
Naopak Porsche svou volbu zatím tají. Strategie pro devítidílný kalendář s různorodými okruhy bude klíčová. Je docela možné, že Porsche nasadí nízký přítlak už v Silverstone a bude s ním pokračovat až do Le Mans. Německá automobilka totiž na rozdíl od Toyoty zůstane po celou sezonu u dvou prototypů, a to včetně Le Mans. Pokud Porsche opravdu zvolí strategii nízkého přítlaku, znamená to, že bude mít ještě více než tři měsíce na vývoj opačné varianty s vysokým přítlakem, kterou si nechá homologovat až na červencovou šestihodinovku na Nurburgringu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.