Italský závodník Gianmaria Bruni se v zimní přestávce překvapivě rozešel s továrním týmem Ferrari AF Corse a přešel ke konkurenčnímu Porsche. Tam na něj čeká závodní debut na začátku července.
Dvojnásobný šampion Mistrovství světa vytrvalostních závodů má zákaz startů v této sérii za značku Porsche. Smluvní podmínky s bývalým zaměstnavatelem se však nevztahují na americký seriál IMSA SportsCar Championship.
Na Bruniho tak čeká na začátku července debut v šestihodinovce ve Watkins Glen – třetím vytrvalostním závodu IMSA. Ital se posadí do Porsche 911 se startovním číslem 912 a za volantem se bude střídat s Laurensem Vanthoornem.
První testy čekají na pětatřicetiletého Bruniho v červnu a měsíc poté už se pustí do ostrého závodního tempa.
„Na sžití s vozem a poznání týmu má jeden měsíc. Původní plán byl sice jiný, ale musíme respektovat dohodu mezi Ferrari a jezdci. Nechceme nic porušit. Je to zkrátka součástí tohoto sportu a musíme to brát tak, jak to je,“ prohlásil šéf Porsche Motorsport Dr. Frank-Steffen Walliser.
Původně totiž bylo v plánu, že se Bruni zúčastní seriálu FIA WEC. To ale kvůli Ferrari padlo a Bruni ve Watkins Glen nahradí původně potvrzeného Kevina Estreho. Francouz působí na dvou frontách, v IMSA i WEC, a o jeho dalším osudu zatím Porsche nerozhodlo. Ačkoliv byl Bruni potvrzen jen na šestihodinovku ve Watkins Glen, lze předpokládat, že IMSA bude v letošním roce jeho útočištěm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.