Italský závodník Gianmaria Bruni se v zimní přestávce překvapivě rozešel s továrním týmem Ferrari AF Corse a přešel ke konkurenčnímu Porsche. Tam na něj čeká závodní debut na začátku července.
Dvojnásobný šampion Mistrovství světa vytrvalostních závodů má zákaz startů v této sérii za značku Porsche. Smluvní podmínky s bývalým zaměstnavatelem se však nevztahují na americký seriál IMSA SportsCar Championship.
Na Bruniho tak čeká na začátku července debut v šestihodinovce ve Watkins Glen – třetím vytrvalostním závodu IMSA. Ital se posadí do Porsche 911 se startovním číslem 912 a za volantem se bude střídat s Laurensem Vanthoornem.
První testy čekají na pětatřicetiletého Bruniho v červnu a měsíc poté už se pustí do ostrého závodního tempa.
„Na sžití s vozem a poznání týmu má jeden měsíc. Původní plán byl sice jiný, ale musíme respektovat dohodu mezi Ferrari a jezdci. Nechceme nic porušit. Je to zkrátka součástí tohoto sportu a musíme to brát tak, jak to je,“ prohlásil šéf Porsche Motorsport Dr. Frank-Steffen Walliser.
Původně totiž bylo v plánu, že se Bruni zúčastní seriálu FIA WEC. To ale kvůli Ferrari padlo a Bruni ve Watkins Glen nahradí původně potvrzeného Kevina Estreho. Francouz působí na dvou frontách, v IMSA i WEC, a o jeho dalším osudu zatím Porsche nerozhodlo. Ačkoliv byl Bruni potvrzen jen na šestihodinovku ve Watkins Glen, lze předpokládat, že IMSA bude v letošním roce jeho útočištěm.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.