Italský závodník Gianmaria Bruni se v zimní přestávce překvapivě rozešel s továrním týmem Ferrari AF Corse a přešel ke konkurenčnímu Porsche. Tam na něj čeká závodní debut na začátku července.
Dvojnásobný šampion Mistrovství světa vytrvalostních závodů má zákaz startů v této sérii za značku Porsche. Smluvní podmínky s bývalým zaměstnavatelem se však nevztahují na americký seriál IMSA SportsCar Championship.
Na Bruniho tak čeká na začátku července debut v šestihodinovce ve Watkins Glen – třetím vytrvalostním závodu IMSA. Ital se posadí do Porsche 911 se startovním číslem 912 a za volantem se bude střídat s Laurensem Vanthoornem.
První testy čekají na pětatřicetiletého Bruniho v červnu a měsíc poté už se pustí do ostrého závodního tempa.
„Na sžití s vozem a poznání týmu má jeden měsíc. Původní plán byl sice jiný, ale musíme respektovat dohodu mezi Ferrari a jezdci. Nechceme nic porušit. Je to zkrátka součástí tohoto sportu a musíme to brát tak, jak to je,“ prohlásil šéf Porsche Motorsport Dr. Frank-Steffen Walliser.
Původně totiž bylo v plánu, že se Bruni zúčastní seriálu FIA WEC. To ale kvůli Ferrari padlo a Bruni ve Watkins Glen nahradí původně potvrzeného Kevina Estreho. Francouz působí na dvou frontách, v IMSA i WEC, a o jeho dalším osudu zatím Porsche nerozhodlo. Ačkoliv byl Bruni potvrzen jen na šestihodinovku ve Watkins Glen, lze předpokládat, že IMSA bude v letošním roce jeho útočištěm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.