Tradiční italský závod Tisíc mil slaví kulaté 90. narozeniny a ani automobilka Mercedes-Benz u toho nebude chybět.
Ve dnech 18.–21. května 2017 se bude na Apeninském poloostrově konat další ročník legendárního podniku s délkou tisíc mil. Již tradičně je místem startu lombardské město Brescia. Právě odtud závodníci míří do srdce samotné Itálie – do Říma – a poté se opět vracejí.
Letošní jubilejní ročník této závodní podívané bude v duchu magického čísla sedm jako leitmotivu celé historie závodu Mille Miglia. Právě roku 1927 se totiž tento závod konal vůbec poprvé. Dalším zlomovým datem, které hrdě nese sedmičku, byl rok 1947. Tehdy se uskutečnil první závod na tisíc mil po druhé světové válce. Rok 1957 se stal dalším, i když neblahým milníkem Mille Miglia – v důsledku smrtelné kolize byl v tomto roce závod zakázán. Až roku 1977 došlo ke znovuzrození legendy, avšak jen jako závodu automobilových veteránů. Dnes mohou na Mille Miglia závodit pouze vozy, které se v letech 1927–1957 zúčastnily oné Tisícovky mil.
Automobilka Mercedes-Benz se zde poprvé uvedla roku 1930, reprezentována dvojicí Rudolf Caracciola a Christian Weren na stroji Mercedes-Benz SSK. Tato posádka se probojovala na šesté místo, ovšem již o rok později dobyl první z dvojice zlatou příčku vítězů s vozem Mercedes-Benz SSKL. Na počest těchto úspěchů se letošního závodu bude účastnit již zmiňovaný Mercedes-Benz SSK.
Poválečné úspěchy vozů s trojcípou hvězdou jsou spojeny především s modely 300 SL (W 194), 300 SL „Gullwing“ (W 198) a 300 SLR (W 196 S).Zejména sepětí názvu 300 SLR (W 196 S) a jména Stirling Moss vstoupilo do dějin automobilismu, neboť právě Sir Stirling Moss zajel nepřekonaný čas 10 hodin, 7 minut a 48 sekund.
Letošního slavného výročí se má zúčastnit mnoho zajímavých automobilových veteránů, jen automobilka Mercedes-Benz přislíbila účast strojů, jako jsou SSK (W 06), 300 SL (W 194), 300 SL „Gullwing“ (W 198), 190 SL (W 121) či 220 (W 180).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?