Francouz Jean-Eric Vergne má za sebou 58 startů ve formuli 1 za tým Toro Rosso. V posledních třech sezonách se zaměřil výhradně na formuli E, nicméně od letošního roku své aktivity rozšířil i na vytrvalostní závody s prototypy v šampionátu FIA WEC.
Jean-Eric Vergne podepsal smlouvu s týmem CEFC Manor TRS Racing v kategorii LMP2 a stal se jejím pátým potvrzeným pilotem. Šestadvacetiletý Francouz doplní posádku Roberto Gonzalez, Tor Graves, Simon Trummer a Jonathan Hirschi, která se podělí dva prototypy ORECA 07 s motorem Gibson.
Manoru tak ještě chybí zveřejnit jméno šestého pilota. Rovněž ještě nebylo oznámeno jezdecké přerozdělení do prototypů. Faktem je, že na Vergneho čeká nová sportovní kariéra, neboť doposud se věnovat jen monopostům. Po vítězství v britské formuli 3 a druhém místě ve Formuli Renault 3.5 působil v letech 2012 – 2014 v týmu Toro Rosso F1 a nasbíral 51 bodů. O trochu lépe se mu v následujících sezonách vedlo ve formuli E, kde má na kontě pět pódiových umístění.
„Vytrvalostní závody a zejména 24h v Le Mans jsem měl v poslední době v hledáčku,“ prohlásil Vergne, jenž bude nadále závodit v FE za tým Techeetah. To znamená, že jednoho závodu, ať už v FE nebo WEC, se bude muset letos vzdát. V polovině července tyto šampionáty termínově kolidují a je pravděpodobné, že Vergneho uvidíme spíše v ulicích New Yorku ve formuli E než na Nurburgringu v Manoru.
Dalším potvrzeným jezdcem v šampionátu WEC je Ben Barker, který se znovu ukáže ve vozu Porsche 911 RSR týmu Gulf Racing kategorie GTE-Am. Britský mladík loni vedle WEC nastoupil i do GT3 Le Mans Cupu, kde patřil k nejrychlejším jezdcům. Letos bude opět týmovým kolegou šéfa Gulf Racingu Michaela Wainwrighta. Zcela novou posilou týmu bude australský specialista vozů Porsche Nick Foster.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?