Francouz Jean-Eric Vergne má za sebou 58 startů ve formuli 1 za tým Toro Rosso. V posledních třech sezonách se zaměřil výhradně na formuli E, nicméně od letošního roku své aktivity rozšířil i na vytrvalostní závody s prototypy v šampionátu FIA WEC.
Jean-Eric Vergne podepsal smlouvu s týmem CEFC Manor TRS Racing v kategorii LMP2 a stal se jejím pátým potvrzeným pilotem. Šestadvacetiletý Francouz doplní posádku Roberto Gonzalez, Tor Graves, Simon Trummer a Jonathan Hirschi, která se podělí dva prototypy ORECA 07 s motorem Gibson.
Manoru tak ještě chybí zveřejnit jméno šestého pilota. Rovněž ještě nebylo oznámeno jezdecké přerozdělení do prototypů. Faktem je, že na Vergneho čeká nová sportovní kariéra, neboť doposud se věnovat jen monopostům. Po vítězství v britské formuli 3 a druhém místě ve Formuli Renault 3.5 působil v letech 2012 – 2014 v týmu Toro Rosso F1 a nasbíral 51 bodů. O trochu lépe se mu v následujících sezonách vedlo ve formuli E, kde má na kontě pět pódiových umístění.
„Vytrvalostní závody a zejména 24h v Le Mans jsem měl v poslední době v hledáčku,“ prohlásil Vergne, jenž bude nadále závodit v FE za tým Techeetah. To znamená, že jednoho závodu, ať už v FE nebo WEC, se bude muset letos vzdát. V polovině července tyto šampionáty termínově kolidují a je pravděpodobné, že Vergneho uvidíme spíše v ulicích New Yorku ve formuli E než na Nurburgringu v Manoru.
Dalším potvrzeným jezdcem v šampionátu WEC je Ben Barker, který se znovu ukáže ve vozu Porsche 911 RSR týmu Gulf Racing kategorie GTE-Am. Britský mladík loni vedle WEC nastoupil i do GT3 Le Mans Cupu, kde patřil k nejrychlejším jezdcům. Letos bude opět týmovým kolegou šéfa Gulf Racingu Michaela Wainwrighta. Zcela novou posilou týmu bude australský specialista vozů Porsche Nick Foster.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).