Francouz Jean-Eric Vergne má za sebou 58 startů ve formuli 1 za tým Toro Rosso. V posledních třech sezonách se zaměřil výhradně na formuli E, nicméně od letošního roku své aktivity rozšířil i na vytrvalostní závody s prototypy v šampionátu FIA WEC.
Jean-Eric Vergne podepsal smlouvu s týmem CEFC Manor TRS Racing v kategorii LMP2 a stal se jejím pátým potvrzeným pilotem. Šestadvacetiletý Francouz doplní posádku Roberto Gonzalez, Tor Graves, Simon Trummer a Jonathan Hirschi, která se podělí dva prototypy ORECA 07 s motorem Gibson.
Manoru tak ještě chybí zveřejnit jméno šestého pilota. Rovněž ještě nebylo oznámeno jezdecké přerozdělení do prototypů. Faktem je, že na Vergneho čeká nová sportovní kariéra, neboť doposud se věnovat jen monopostům. Po vítězství v britské formuli 3 a druhém místě ve Formuli Renault 3.5 působil v letech 2012 – 2014 v týmu Toro Rosso F1 a nasbíral 51 bodů. O trochu lépe se mu v následujících sezonách vedlo ve formuli E, kde má na kontě pět pódiových umístění.
„Vytrvalostní závody a zejména 24h v Le Mans jsem měl v poslední době v hledáčku,“ prohlásil Vergne, jenž bude nadále závodit v FE za tým Techeetah. To znamená, že jednoho závodu, ať už v FE nebo WEC, se bude muset letos vzdát. V polovině července tyto šampionáty termínově kolidují a je pravděpodobné, že Vergneho uvidíme spíše v ulicích New Yorku ve formuli E než na Nurburgringu v Manoru.
Dalším potvrzeným jezdcem v šampionátu WEC je Ben Barker, který se znovu ukáže ve vozu Porsche 911 RSR týmu Gulf Racing kategorie GTE-Am. Britský mladík loni vedle WEC nastoupil i do GT3 Le Mans Cupu, kde patřil k nejrychlejším jezdcům. Letos bude opět týmovým kolegou šéfa Gulf Racingu Michaela Wainwrighta. Zcela novou posilou týmu bude australský specialista vozů Porsche Nick Foster.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?