WEC: Další bývalý pilot formule 1 míří za volant prototypu

Jean-Eric Vergne
Jean-Eric Vergne, foto: Scuderia Toro Rosso
iMotorSport.cz 20. března 2017 08:18
Sdílej:

Francouz Jean-Eric Vergne má za sebou 58 startů ve formuli 1 za tým Toro Rosso. V posledních třech sezonách se zaměřil výhradně na formuli E, nicméně od letošního roku své aktivity rozšířil i na vytrvalostní závody s prototypy v šampionátu FIA WEC.

Jean-Eric Vergne podepsal smlouvu s týmem CEFC Manor TRS Racing v kategorii LMP2 a stal se jejím pátým potvrzeným pilotem. Šestadvacetiletý Francouz doplní posádku Roberto Gonzalez, Tor Graves, Simon Trummer a Jonathan Hirschi, která se podělí dva prototypy ORECA 07 s motorem Gibson.

Manoru tak ještě chybí zveřejnit jméno šestého pilota. Rovněž ještě nebylo oznámeno jezdecké přerozdělení do prototypů. Faktem je, že na Vergneho čeká nová sportovní kariéra, neboť doposud se věnovat jen monopostům. Po vítězství v britské formuli 3 a druhém místě ve Formuli Renault 3.5 působil v letech 2012 – 2014 v týmu Toro Rosso F1 a nasbíral 51 bodů. O trochu lépe se mu v následujících sezonách vedlo ve formuli E, kde má na kontě pět pódiových umístění.

„Vytrvalostní závody a zejména 24h v Le Mans jsem měl v poslední době v hledáčku,“ prohlásil Vergne, jenž bude nadále závodit v FE za tým Techeetah. To znamená, že jednoho závodu, ať už v FE nebo WEC, se bude muset letos vzdát. V polovině července tyto šampionáty termínově kolidují a je pravděpodobné, že Vergneho uvidíme spíše v ulicích New Yorku ve formuli E než na Nurburgringu v Manoru.

Dalším potvrzeným jezdcem v šampionátu WEC je Ben Barker, který se znovu ukáže ve vozu Porsche 911 RSR týmu Gulf Racing kategorie GTE-Am. Britský mladík loni vedle WEC nastoupil i do GT3 Le Mans Cupu, kde patřil k nejrychlejším jezdcům. Letos bude opět týmovým kolegou šéfa Gulf Racingu Michaela Wainwrighta. Zcela novou posilou týmu bude australský specialista vozů Porsche Nick Foster. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.